  • 11. Data: 2014-10-01 08:44:18
    Temat: Re: obróbka elementu z ABS i klejenie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Sep 2014 11:05:38 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Te plastiki to nie jest czysty pp, abs itp.
    >To są mieszanki kilku a nawet i kilkunastu składników.

    ABS to niby taka mieszanka wlasnie :-)

    Gdzies tam z tylu powinno byc okreslenie rodzaju dla recyklingu.

    Tak czy inaczej - obrabiac termicznie zapewnie sie da, bo to czesc z
    wtryskarki. Co nie znaczy ze amator to zrobi co chce za pierwszym
    razem. Radzilbym poprobowac na elementach ze szrotu.

    Jesli to abs, to wszelakie kleje "do plastiku" sie nadadza, a na dobra
    sprawe to i czystym acetonem czy rozpuszczalnikiem nitro da sie
    przykleic - rozmiekczy tworzywo na tyle, ze samo bedzie kleic.
    I faktura nie przeszkodzi.

    J.

  • 12. Data: 2014-10-01 10:52:19
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-10-01 o 06:32, PeJot pisze:
> [...]
    ct/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/c/
    l/clustermaker_2520cluster_2520full_2520angle.jpg

    > MZ marne szanse. Opalarką jesteś w stanie nagrzać, ale co najwyżej
    > miejscowo. Zastanawiałbym się nad zdjęciem obudów z wskaźników, albo
    > rozwierceniem otworów montażowych.

    Rozwiercić nie da się - akurat o tyle potrzebuję powiększyć, co grubość
    ścianek. Odciąć i wstawić nowy kawał rury - zawsze mogę, więc spróbować
    rozciągać - nie zaszkodzi.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 13. Data: 2014-10-01 10:59:42
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-10-01 o 08:00, Konrad Anikiel pisze:

    > Podgrzewać pomalutku, bezkontaktowo. Promiennik podczerwieni potrzebujesz, może być
    w postaci małej żarówki która zmieści się w tym otworze. Podczas podgrzewania oś
    otworu trzymaj pionowo, żeby pod własnym ciężarem się nie odkształciło. Zmięknąć musi
    cała objętość tworzywa które chcesz odkształcać, więc grzej od środka a sprawdzaj czy
    już miękkie szpilką od zewnątrz. Szanse masz, ale ja bym się nie nastawiał na
    murowany sukces. Skończy się pewnie odcięciem tych tulejek i przyklejeniem kawałków
    plastikowej rury.

    Promiennik podczerwieni jest = żarówka, halogen 150W czy 500W zasilany z
    ściemniacza ;)
    Przy jakiej temperaturze (tak orientacyjnie, rząd wielkości) takie absy
    robią się plastyczne?

    Do rozciągania miałem pomysł, by zastosować wytoczony drewniany kołeczek
    o odpowiedniej średnicy (takiej by dało się go włożyć teraz) i prawie do
    końca nacięty na krzyż (kilka razy, im więcej tym lepiej), w środek
    wkręcam grubą śrubę robiącą za klin - rozpycha nacięte kawałki i boki
    się rozchodzą, coś jak futerko w wiertarce/dremelu - tylko na odwrót, bo
    na zewnątrz. Byłoby równomiernie (w miarę) tylko czy wystarczy
    podgrzewanie i na zmianę rozciąganie?

    W ostateczności oczywiście mogę wziąć wyciąć wszystko co mi nie pasuje,
    wstawić kawałek rury kanalizacyjnej, zlepić to do kupy choćby poxyliną
    albo innym dziadostwem - a potem i tak oflokować...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 14. Data: 2014-10-01 12:36:43
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2014-10-01 10:59, BartekK pisze:

    > W ostateczności oczywiście mogę wziąć wyciąć wszystko co mi nie pasuje,
    > wstawić kawałek rury kanalizacyjnej
    > zlepić to do kupy choćby poxyliną
    > albo innym dziadostwem - a potem i tak oflokować...

    Zamiast rury kanalizacyjnej daj chromowaną albo polerowaną nierdzwkę,
    będzie +1000 do lansu :>

    --
    P.Jankisz

  • 15. Data: 2014-10-01 12:58:00
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Wednesday, 1 October 2014 10:59:42 UTC+2, BartekK wrote:

> [...]
    > się rozchodzą, coś jak futerko w wiertarce/dremelu - tylko na odwrót, bo
    > na zewnątrz. Byłoby równomiernie (w miarę) tylko czy wystarczy

    Kombinujesz dobrze. Temperatury zgadywał nie będę, bo tu się można pomylić o setkę
    albo dwie. Jeśli masz kawałki ze szrotu, to poćwicz najpierw, choćby na płaskich
    ułomkach. Tak żeby wyczuć pi razy drzwi. Ważne żeby nie usmażyć samej powierzchni,
    tylko równo pomału grzać w całej objętości (stąd ta podczerwień)- żadnych opalarek.

  • 16. Data: 2014-10-01 13:38:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Konrad Anikiel"
    > żadnych opalarek.
    Jak ma z regulacją temp. to może bez problemu zostawić na 10 min i sprawdzić
    czy zmiękło.
    Jak twarde to zwiększyć.

    Robert

  • 17. Data: 2014-10-01 13:53:38
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Wednesday, 1 October 2014 13:38:36 UTC+2, Robert Wańkowski wrote:
    > Jak ma z regulacj� temp. to mo�e bez problemu zostawi� na 10 min i
    sprawdziďż˝
    > czy zmi�k�o.
    > Jak twarde to zwi�kszy�.

    Plastiki są przynajmniej częściowo przezroczyste dla podczerwieni, więc żarówka
    grzeje nie samą powierzchnię tylko dużą część objętości pod nią. Używając opalarki
    możesz chemicznie rozłożyć tworzywo na powierzchni zanim przewodność cieplna
    rozgrzeje wnętrze. W konkretnym przypadku różnica może być nieistotna, a może być
    znacząca.