  • 21. Data: 2015-02-20 13:42:36
    Temat: Re: obwód RLC
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w
    Użytkownik "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> napisał w wiadomości

    >IR oznacza prąd w rezystorze i zawsze tak jest.

    Prad w rezystorze jest fazowo zgodny z napieciem zrodla.

    Ale prad zrodla w tym przypadku moze byc przesuniety przez rownolegla
    cewke i kondensator.

    Tylko w rezonansie tego przesuniecia nie ma.

    J.

  • 22. Data: 2015-02-20 13:58:56
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    > Dla mnie I oznaczają prądy, a nie amplitudy, czy wartości skuteczne, aby
    > trzeba było wektorowo.

    W praktyce naprawdę nie jest Ci wygodniej przejść na reprezentację
    zespoloną i zapomnieć o "przesunięciach" podczas obliczeń? Same
    wyjdą na końcu.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 23. Data: 2015-02-20 14:05:55
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > No wiesz, te glupie pol ampera z 230W .... to jednak 115W :-)

    OK, ale to pół ampera najpierw musiało tam skądś wpłynąć. :-)
    Po ustaleniu się stanu układu dobroć jest stosunkiem energii
    zgromadzonej w układzie do energii pojedynczego "impulsu
    doładowującego". Skoro mu te 0,5A podbierasz na grzanie drutów,
    to albo musisz je uzupełniać, albo oscylacje zanikną.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 24. Data: 2015-02-20 14:15:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" napisał w
    J.F. wrote:
> [...]

    230V powinno byc.

    >OK, ale to pół ampera najpierw musiało tam skądś wpłynąć. :-)

    Pol ampera plynie stale z gniazdka.
    Ale czy to duzy prad ?
    Przeciez nie taki, aby drut 1mm^2 zagrzac :-)

    J.

  • 25. Data: 2015-02-20 14:18:29
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości

    > W praktyce naprawdę nie jest Ci wygodniej przejść na reprezentację
    > zespoloną i zapomnieć o "przesunięciach" podczas obliczeń? Same
    > wyjdą na końcu.
    >
    > Pozdrawiam, Piotr

    Dla mnie to jest tak:
    IR=U/R
    IC=U*sC
    IL=U/sL
    I=IR+IC+IL

    Nie myślałem o wyliczaniu tego tylko o stwierdzeniu faktu, że I=IR+IC+IL
    P.G.

  • 26. Data: 2015-02-20 14:37:12
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    polecenie było takie "Rozwiąż układ.", że niby co to znaczy,
    I w elementach da się policzyć, ale jak policzyć I całkowity?
    po prostu zsumować wszystkie prądy zespolone? a później I=|Izesp_calk|* - i
    co dalej?
    jak przejść z prądu zespolonego na harmoniczny (Uo*sinus/cosius itd.)?

    ale mam lepsze zadanko, później wkleje...

    P.S.
    takie rzeczy karzą rozwiązywać na studiach nie mających nic wspólnego z
    elektroniką... eh... szkoda gadać...

  • 27. Data: 2015-02-20 14:39:09
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    > P.S.
    > takie rzeczy karzą rozwiązywać na studiach nie mających nic wspólnego z
    > elektroniką... eh... szkoda gadać...

    albo było takie ciekawe zadanko, z prawa ampera i lorenza (jak nie
    pomieszałem) policzyć (prądy) transformator toroidalny mając Uwe ilość
    zwojów i prąd wyjściowy 10A... jak dorwę to zadanko to wkleję... jakby to
    wiedzieć to w sumie ciekawa sprawa...

  • 28. Data: 2015-02-20 14:45:24
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Ministerstwo Propagandy wrote:

    > jak przejść z prądu zespolonego na harmoniczny (Uo*sinus/cosius itd.)?

    A jak się przechodzi z reprezentacji wykładniczej liczby zespolonej do
    trygonometrycznej?

    > takie rzeczy karzą rozwiązywać na studiach nie mających nic wspólnego z
    > elektroniką...

    I bardzo dobrze. Problemem są ci studenci, którzy nie zasługują
    nawet na wycieczkę do tej uczelni, ale w dawniejszych czasach to
    pierwsza sesja egzaminacyjna prostowała...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 29. Data: 2015-02-20 14:46:00
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 20.02.2015 13:58, Piotr Wyderski wrote:

    > W praktyce naprawdę nie jest Ci wygodniej przejść na reprezentację
    > zespoloną i zapomnieć o "przesunięciach" podczas obliczeń? Same
    > wyjdą na końcu.

    W reprezentacji zespolonej jest tak samo
    I = IR + IL + IC

    Nieprawdą jest
    |I| = |IR| + |IL| + |IC|

    pzdr
    bartekltg

  • 30. Data: 2015-02-20 14:49:42
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    bartekltg wrote:

    > W reprezentacji zespolonej jest tak samo

    No przecież właśnie to napisałem temu euGeniuszowi w pierwszym poście. :-)

    Odpowiadasz właściwej osobie? ;->

    > I = IR + IL + IC
    >
    > Nieprawdą jest
    > |I| = |IR| + |IL| + |IC|

    Ale takie założenie, tj. I=def=|I|, woli Piotr, jeśli dobrze zrozumiałem.

    Pozdrawiam, Piotr