  • 31. Data: 2015-02-20 14:50:39
    Temat: Re: obwód RLC
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 20.02.2015 14:37, Ministerstwo Propagandy wrote:

    > takie rzeczy karzą rozwiązywać na studiach nie mających nic wspólnego z
    > elektroniką..

    A jak inaczej? Każdy z inżyierem i pocodnymi powinien umieć
    podstawy matematyki i fizyki. Nie musi wiedzieć, co to są
    przestrzenie Sobolewa czy jak wygląda drugie kwantowanie,
    ale podstawy analizy i prosty elektromagnetyzm - tak.

    BTW. te zadanka mają dość mało wspolnego z elektroniką.
    Dodatkowo takie rzeczy się w _technikach_ na tony liczyło.

    pzdr
    bartekltg

  • 32. Data: 2015-02-20 14:54:59
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    bartekltg wrote:

    > BTW. te zadanka mają dość mało wspolnego z elektroniką.

    Dlaczego? Jeszcze kilka takich wzorków i masz komplet do
    skonstruowania SPICE. A on "układy rozwiązuje" lepiej niż
    niejeden magister... ;-)

    > Dodatkowo takie rzeczy się w _technikach_ na tony liczyło.

    Inflacja, Panie. Bez habilitacji niedługo nawet na kasę
    w Biedronce nie przyjmą. :-(

    Pozdrawiam, Piotr

  • 33. Data: 2015-02-20 14:59:03
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 20.02.2015 14:49, Piotr Wyderski wrote:

    > No przecież właśnie to napisałem temu euGeniuszowi w pierwszym poście. :-)
    >
    > Odpowiadasz właściwej osobie? ;->

    Nie będę się kłócił, Przyjrzałem się jeszcze raz wymianie zdań
    i widzę, że dziwna ona jest ;-)

    Też napisałeś w odpowiedzi na "I ze źrodła to IR + IL + IC?"

    > Tak, ale wektorowo.

    > Ale takie założenie, tj. I=def=|I|, woli Piotr, jeśli dobrze zrozumiałem.

    Nie, on pisze wyraźnie (IMHO) o prądach chwilowych.
    I = I(t)

    W każdej chwili
    I(t) = IR(t) + IL(t) + IC(t)

    I to jest podejście najbardziej podstawowe, te nasze sztuczki z liczbami
    zespolonymi działają tylko dlatego, że elementy sa liniowe i mozęmy
    sobie rozbić sygnał na funkcje trygonometryczne ;-)

    pzdr
    bartekltg

  • 34. Data: 2015-02-20 15:05:38
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości

    > Ale takie założenie, tj. I=def=|I|, woli Piotr, jeśli dobrze zrozumiałem.

    Nie mam pojęcia, która moja wypowiedź mogła nasunąć takie rozumienie (a
    nawet podejrzenie).
    P.G.

  • 35. Data: 2015-02-20 15:11:59
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 20.02.2015 14:54, Piotr Wyderski wrote:

    > Dlaczego? Jeszcze kilka takich wzorków i masz komplet do
    > skonstruowania SPICE.

    Tam sie chyba jednak po ludzki rozpisuje równia różniczkowe
    (różniczkowi algebraiczne) i wali jakimś _zamkniętym_ schematem
    różnicowym. Przynajmniej obecnie.

    > A on "układy rozwiązuje" lepiej niż
    > niejeden magister... ;-)

    Widać to tu i widać to na pl.sci.fizyka.

    Wrzucał zadanka z magentostatyki, rozchodzenia się ciepłą,
    zjawiska fotoelektrycznego...
    To wszytko wygląda na jakiś 'wstęp do fizyki'.
    Nawet próbowałem go na kilku naprowadzić na rozwiązanie,
    ale nie chciało mu się nawet wiki*) przeczytać, tylko gotowca
    oczekiwał.

    > Inflacja, Panie. Bez habilitacji niedługo nawet na kasę
    > w Biedronce nie przyjmą. :-(

    Też wydaje mi się, że to widzę. Z drugiej strony, starożytni
    Egipcjanie i Babilończycy pisali to samo.

    Na wszelki wypadek, trzeba biec przewód otwierać ;-)

    *) w temacie obu części postu:

    http://aszdziennik.pl/114063,uczelnie-alarmuja-juz-c
    o-drugi-student-nie-potrafi-skopiowac-tekstu-z-wikip
    edii

    pzdr
    bartekltg

  • 36. Data: 2015-02-20 15:14:30
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 20.02.2015 o 08:42, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w
    > wiadomości news:mc61a5$g99$1@node2.news.atman.pl...

    > Sugerujesz, że rezonans przeczy prawu Kirchhoffa ?
    > P.G.

    Nie przeczy, dodawać prądy trzeba wektorowo. Jak masz cewkę równolegle z
    kondensatorem narysowane powiedzmy pionowo, to w danej chwili w cewce
    płynie prąd do góry, a w kondensatorze do dołu. A ze źrodła w idealnym
    przypadku 0.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 37. Data: 2015-02-20 15:16:27
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 20.02.2015 o 10:27, J.F. pisze:

    > Jest tam jeszcze jeden niuans - zazwyczaj rezystancja jest wlaczona
    > szeregowo z cewka - opor drutu po prostu.

    Tak, ale można dla tej częstotliwości rezonansowej wyliczyć równoważną
    rezystancję równoległą strat.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 38. Data: 2015-02-20 15:22:32
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    Bartek "NIE PIERDOL!!!!"

  • 39. Data: 2015-02-20 15:38:42
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 20.02.2015 15:22, Ministerstwo Propagandy wrote:
    > Bartek "NIE PIERDOL!!!!"

    Krótka pamieć:

    W tych wątkach wyryte w przestrzeni wirtualnej stoją
    wspomniane Twoje stwierdzenia.

    Jęczysz o pomoc, ale już zajrzeć nawet do wikipedii się
    nie che. Tylko czekasz na gotowe, jak dotacjowe forsociągi!

    bartekltg

  • 40. Data: 2015-02-20 15:40:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czarek Grądys" napisał w wiadomości

    >Tak, ale można dla tej częstotliwości rezonansowej wyliczyć
    >równoważną rezystancję równoległą strat.

    Ale znow zakladasz, ze bedziemy pracowali w rezonansie.

    A nie bylo takiego zalozenia :-)

    J.