  • 31. Data: 2019-09-02 23:37:36
    Temat: Re: odkurzacze autonomiczne -- roboty sprzątające, co wybrać?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Desoft napisał:

    > Miałem z nim jeden problem: bał się czarnego fragmentu dywanu.
    > Zakleiłem mu czujniki - nie boi się niczego. ;)

    A koniowi zakłada się klapki na oczy.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2019-09-03 00:00:18
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 02 Sep 2019 23:18:07 +0200, Desoft wrote:

    > Miałem z nim jeden problem: bał się czarnego fragmentu dywanu.
    > Zakleiłem mu czujniki - nie boi się niczego. ;)

    Jeśli mowa o Xiaomi, to w parametrach można włączyć/wyłączyć tryb
    wykrywania dywanów - być może ma to związek z twoim problemem... Mój
    Roborock miał podobną fobię, myślał że czarny dywanik przy wejściu to
    przepaść. Pogmerałem w tych ustawieniach "dywanowych" i mu przeszło.

    Mateusz

  • 33. Data: 2019-09-03 01:04:19
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2019-09-02 o 20:24, Mateusz Viste pisze:
    > Ja mam dwa - oba Roborocki, tyle że jeden v1 a drugi v2.

    Hm, różnej płci? Będziesz je rozmnażał? :)
    Podobno na drukarce 3D da się wyprodukować (jakoś "drukowanie" w tym
    kontekście wydaje mi się zbyt "płaskie") drugą. Ale chyba nie-całą?

    Po namyśle stwierdziłem, że kupię niby to via net, ale z odbiorem w
    pobliskim sklepie, Euro-RTV-AGD. Co myślisz o tym:
    https://www.euro.com.pl/odkurzacze-automatyczne,_xia
    omi.bhtml
    typ Xiaomi Mi Vacuum Cleaner
    A może coś znaaacznie tańszego:
    https://www.euro.com.pl/odkurzacze-automatyczne/vest
    a-ervc01.bhtml
    ktoś ten taniuchny (299 zł) używał?

  • 34. Data: 2019-09-03 01:39:09
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2019-09-03 o 00:00, Mateusz Viste pisze:
    > Pogmerałem w tych ustawieniach "dywanowych" i mu przeszło.

    Mój brat uwielbiał Mac'kówki, bo w nich nic nie trzeba było "gmerać".
    A ja odwrotnie:
    potrafiłem przez *tydzień* konfigurować to-czy-tamto w PC-cie.
    Czy i Ciebie rajcuje to, że możesz dłubać w ustawieniach? :)
    Przez sympatię pytam, nie przez złośliwość...

  • 35. Data: 2019-09-03 02:03:50
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2019-09-02 o 13:26, Mateusz Viste pisze:
    > Rozwiązanie z okrągłym kształtem działa znakomicie, dlaczego ktoś
    > miałby kombinować pod górę? Keep It Stupid, Simple.

    Zerknij tu:
    https://www.prorankingi.pl/blog/dlaczego-roboty-sprz
    atajace-sa-najczesciej-okragle/
    - nie wytrzymałem, i koment dodałem :)
    A co do "simple" (etc.) to gdy słyszę "lepsze wróg dobrego" to zaraz mi
    przychodzi do głowy, iż "dobre, wróg lepszego"...

  • 36. Data: 2019-09-03 02:30:50
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-02 o 08:13, Marek pisze:

    > Który, Mijia?

    Xiaomi Mi Robot

    https://www.mediaexpert.pl/odkurzacze-automatyczne/o
    dkurzacz-xiaomi-mi-robot-vacuum-cleaner,id-1240178

    Ja kupowałem 2 lata temu, wtedy były po 1500 jakoś.

  • 37. Data: 2019-09-03 02:35:10
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Super sprawa. Odkurzacz XIAOMI Mi Robot Vacuum Cleaner
    >
    > https://www.mediaexpert.pl/odkurzacze-automatyczne/o
    dkurzacz-xiaomi-mi-robot-vacuum-cleaner,id-1240178?g
    clid=CjwKCAjw-7LrBRB6EiwAhh1yX6-QhO8hXe-7ZRB0CV-6Yzc
    0lgOanbXZCLuv5bcrZnKNqqBFAzKIYBoCRDcQAvD_BwE&gclsrc=
    aw.ds

    > Baardzo polecam.
    >
    > Działa już drugi rok a mam dwa koty.

    ja tak samo. I właściwie ta sierść to ewentualny główny problem - bo co
    jakiś czas trzeba trochę "odkłaczać".
    No i z powodu kotów musiałem też taśmą magnetyczną odgrodzić ich kuwet,
    bo tam się sporo piasku rozsypuje, a czasem i jakaś kupa wyleci po
    intensywnym kopaniu i raz musiałem z tego kółeczka czyścić :)
    Ale przykleiłem taśmę i jest OK.

    Zaletą tego robota jest duża dostępność niedrogich elementów (rolek,
    filtrów itp). Ja kupiłem zapas na Aliexpresie i do dziś mam jeszcze.

  • 38. Data: 2019-09-03 08:01:54
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 03 Sep 2019 02:35:10 +0200, sundayman wrote:
    > No i z powodu kotów musiałem też taśmą magnetyczną odgrodzić ich kuwet,
    > bo tam się sporo piasku rozsypuje

    W takich sytuacjach Virtual Walls są niezastąpione (ale takie naprawdę
    wirtualne, tj. bez żadnych taśm - jak w Roborock v2).

    Mateusz

  • 39. Data: 2019-09-03 08:29:01
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    On 02.09.2019 12:20, robot wrote:

    > Jakoś dziwnie wygląda ten xiaomi ;)
    >
    > https://www.neonet.pl/hulajnogi/xiaomi-mi-mijia-blac
    k.html?___store=neonet&utm_source=Ceneo&utm_medium=r
    eferral_bid&utm_campaign=Sport%20i%20rekreacja&utm_c
    ontent=Hulajnogi&utm_term=333793&utm_source=ceneo.pl
    &utm_medium=spo&utm_campaign=Ceneo

    Bo musisz dokupić do niego jeszcze mopa.

  • 40. Data: 2019-09-03 09:36:51
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 03 Sep 2019 01:04:19 +0200, JaNus wrote:

    > Hm, różnej płci? Będziesz je rozmnażał? :)

    Próbowałem - nie działa! Chińczyki musieli to przewidzieć, i sprzedają
    tylko chłopców.

    > https://www.euro.com.pl/odkurzacze-automatyczne,_xia
    omi.bhtml typ Xiaomi
    > Mi Vacuum Cleaner

    To jest dokładnie jeden z moich odkurzaczy (tyle że u mnie nosił
    marketingową nazwę "Roborock v1"). Po mojemu bardzo fajny sprzęt, ale
    jednak wolę drugiego (nieco droższego) Roborocka v2: lepszy cug,
    sprytniejszy algorytm nawigacji, lepsze zawieszenie (łatwiej przejeżdża
    po małych przeszkodach), no i przede wszystkim v1 nie ma wirtualnych
    ścian.

    Tutaj porównanie obu:
    https://www.rcgeeks.co.uk/blog/roborock-2-mi-robot-v
    acuum-hands-on-review

    > https://www.euro.com.pl/odkurzacze-automatyczne/vest
    a-ervc01.bhtml ktoś
    > ten taniuchny (299 zł) używał?

    Nie znam, nigdy z takiego czegoś nie korzystałem. Ale to zdaje się
    popularna opcja u Łódzkich emerytów. Z pewnością może komuś przypasować -
    u mnie na pewno nie zdałoby egzaminu, choćby dlatego że nigdy nie
    pamiętałbym aby go włączyć w odpowiednim momencie. No i szybko znudziłoby
    mi się codzienne szukanie dziada po domu.

    Mateusz