  • 81. Data: 2019-09-17 09:19:43
    Temat: Re: odkurzacze autonomiczne -- roboty sprzątające, co wybrać?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.09.2019 01:25, JaNus wrote:
    > - na ile "pamiętliwy" może być taki Roomba, czy  Xiaomi, albo inny
    > "cwaniaczek", czyli czy da się go nauczyć sprzątać 3 mieszkania średniej
    > wielkości? Czy też przekroczy to jego pamięć, i trzeba mu będzie robić w
    > pewnym momencie reset, i kazać rozpoznawać otoczenie od nowa?

    Te robociki uczą się na nowo podczas każdego sprzątania. Inaczej tam
    gdzie stało krzesło czy leżał pies, to potem by już nie jeździły. Także
    nie ma problemu, możesz go przenosić między mieszkaniami, piętrami gdzie
    chcesz. Oczywiście jak użyjesz funkcji pauza, to ruszy z tego samego
    miejsca gdzie go zatrzymałeś i dokończy bez jeżdżenia drugi raz tego samego.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 82. Data: 2019-09-17 10:36:16
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 17 Sep 2019 09:19:43 +0200, Mateusz Bogusz wrote:

    > Te robociki uczą się na nowo podczas każdego sprzątania.

    To nie do końca prawda jest. Mój Robo bez problemu poznaje pomieszczenie
    w którym się znajduje, i ładuje ostatnią mapę. Bez tego m.in. funkcja
    "virtual walls" nie miałaby szans działać. Używam go regularnie na
    parterze oraz na piętrze, i bez pudła pamięta miejsca do których nie
    wolno mu wchodzić.

    > Inaczej tam gdzie stało krzesło czy leżał pies, to potem by już nie
    > jeździły.

    Jeździłyby, jeździłyby. Bo mimo tego, że Robo poznaje swoje otoczenie, to
    podczas przechadzki na bieżąco uaktualnia mapę o nowe elementy. Jak
    znajdzie otwarte drzwi które ostatnim razem były zamknięte, to chętnie
    wjeżdża i dopisuje do mapy nowe pomieszczenie.

    Co do pierwotnego pytania - ile tych mieszkań/otoczeń/map Robo jest w
    stanie zapamiętać zanim zacznie zapominać najstarsze... to nie mam
    pojęcia. :) U mnie, przy trzech mapach działa (parter + piętro +
    łazienka) i niczego nie zapomina.

    Mateusz