  • 21. Data: 2019-09-02 16:41:30
    Temat: Re: odkurzacze autonomiczne -- roboty sprzątające, co wybrać?
    Od: Desoft <b...@a...pl>

    > Mam z cztery lata doswiadczenia z tanim. Sprawdzil sie w stu dziesieciu procentach.
    Byly tutaj tematy o drogich. Z moich skromnych obserwacji wynika ze jak mieszkanie
    bez dywanow itp to tani jezdzacy w sposob przypadkowy bedzie dobry. Mam 78m? i dobrze
    sprzata. Tacy co maja wieksze powierzchnie uwazaja ze tylko taki co sie uczy da rade.

    jeżdżący w sposób przypadkowy... i potrafi trafić do ładowarki?

    --
    Desoft

  • 22. Data: 2019-09-02 16:54:49
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2019-09-02 o 16:05, Mateusz Viste pisze:
    > Czy dobrze rozumiem, że kolega w życiu nie trzymał takiego ustrojstwa
    > w ręku, wczoraj dowiedział się że to w ogóle istnieje, a JUŻ wie
    > lepiej od wszystkich producentów na rynku?
    >
    > Znamienne. :)

    Ależ nie tylko trzymałem, ale nawet zanabyłem. Niestety, zasknerzyłem, i
    jest to bydle niemal bez żadnej inteligencji. Już uzgodniłem zwrot, więc
    pytam, co powiedzą ci, co to wiedzą lepiej. Tedy i za Twoje rady
    dziękuję (szczerze, bez persyflażu)

  • 23. Data: 2019-09-02 16:55:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie potrafi sam dojechac do ladowarki. Uwazasz ze to jakas jego wada? Te co potrafia
    dojechac do ladowarki potrafia najpierw dojechac do smietnika zeby smieci wyrzucic
    czy trzeba je wziac do reki i samemu to zrobic? Za to ze nie potrafi dojechac do
    ladowarki jest 500 tanszy. Za to ze nie gada po chinsku 500 tanszy. Za to ze nie ma
    wifi 500 tanszy. Za to ze nie robi trasy tylko jezdzi przypadkowo 500 tanszy. I jak
    tak ujmowali z ceny to im wyszedl za chyba 340 zlotych cztery lata temu. Oni mu
    zostawili to co sprzata bo uznali ze sprzatanie jest podstawowa funkcja a nie
    mozliwosc chwalenia sie co to moj odkurzacz ma za cuda.

  • 24. Data: 2019-09-02 17:54:56
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > Za to ze nie gada po chinsku 500 tanszy.

    Nie martw się, może się jeszcze nauczy :)

> [...]
    > nie ma wifi 500 tanszy. Za to ze nie robi trasy tylko jezdzi
    > przypadkowo 500 tanszy. I jak tak ujmowali z ceny to im wyszedl za

    Hola! Mi wychodzi, że jeszcze ci ze dwie stówki dopłacili...

    > Oni mu zostawili to co sprzata bo uznali ze sprzatanie jest
    > podstawowa funkcja a nie mozliwosc chwalenia sie co to moj odkurzacz
    > ma za cuda.

    Hm, no wiesz, może on ma inteligencję całkiem sporą, a tylko głupiego udaje.

    Moi rodzice mieli takiego znajomego, Jerzy mu było, bardzo był kochliwy,
    co i rusz nowe kobietki. Po niezbyt długim czasie zaczynał się uskarżać:
    Boże! Ależ ta Xxxx jest głupia, ludzkie pojęcie przechodzi!
    Aż w końcu moja ś.p. Matka postawiła mu diagnozę:
    - Jurek, tobie po prostu *takie* się podobają!

    Aż kiedyś wpadł w dobrze zastawione sidła. Okręciła go sobie wokół palca
    kobitka, co to była inteligentna, ale (widocznie nauczona smutnym
    doświadczeniem, że mężczyzn to *przeraża*), głupią udawała.

    No i żyli długo i szczęśliwie :)

  • 25. Data: 2019-09-02 19:20:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Górski napisał:

    > Super sprawa. Odkurzacz XIAOMI Mi Robot Vacuum Cleaner
    >
    > https://www.mediaexpert.pl/odkurzacze-automatyczne/k
    otkurzacz,id-1240178

    > Baardzo polecam.
    >
    > Działa już drugi rok a mam dwa koty.

    Nie biją się o to, który dzisiaj będzie jeździł?

    --
    Jarek

  • 26. Data: 2019-09-02 20:24:40
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 02 Sep 2019 00:06:45 +0200, sundayman wrote:
    > Mam Xiaomi i mocno polecam.

    Też, i tak samo.

    Funkcje które dla mnie są najcenniejsze to te:
    - ustawianie sprzątania o określonych godzinach i dniach tygodnia,
    - wirtualne ściany
    - powiadamianie o konieczności wymiany szczotki, opróżnienie, itd
    - duży prześwit (przejazd po kablu, zabawce lub książce nie stanowi
    żadnego problemu)

    Odkurzacze pracują zupełnie samodzielnie, kiedy nikogo nie ma w domu
    (same się włączają, robią swoje i wracają do bazy). Jedyne o czym trzeba
    pamiętać to opróżnienie pojemniczka dwa razy w tygodniu.
    Autonomiczność jest też o tyle fajna, że pozwala schować odkurzacz w
    jakimś zakamarku - u mnie jest pod segmentem kuchennym, całkiem poza
    ludzkim zasięgiem, sam sobie wyjeżdża ze swojego tunelu a potem sam do
    niego wraca.

    > Mam jeden (bez mopa) , na pewno dokupię kolejny.

    Ja mam dwa - oba Roborocki, tyle że jeden v1 a drugi v2. Wersja druga ma
    mop (którego nie używam), ale także sprawniejszy software (sprytniej
    omija przeszkody, wyjeżdża z trudnych sytuacji itd), lepszy cug, no i ma
    Virtual Walls, którego v1 chyba nie dostało.

    > PS: jedna wada : gada po chińsku. Ale żona nawet nie narzeka na to
    > bardzo...

    A to dziwne, moje dwa bez problemu rozmawiają po angielsku.

    Mateusz

    P.S. Czy to aby na pewno stosowny temat na p.m.e? Dziwię się, że nikt się
    nie oburza. :)

  • 27. Data: 2019-09-02 21:31:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Cos nawijasz makaron na uszy albo strasznie chujowe te Twoje odkurzacze. W moim
    pojemnik na smieci wiekszy niz w Twoim. Po jednorazowym sprzataniu trwajacym ok
    godzine i dziesiec minut pojemnik na smieci jest pelny. Zamiatarka wypuszczana do
    roboty praktycznie codziennie. Moj ma do posprzatania z 65m?. Mieszkam w miescie i
    mam obecnie jedego kota. Ty mieszkasz na wsi i zwierzat mogacych wejsc do domu masz
    na bank wiecej. Ja zanim pokonam dwa pietra to gdybym mial jakis piach pod butami to
    go zgubie. U Ciebie wchodzi sie do domu z podworka to i piachu roznego masz w domu
    wiecej.

  • 28. Data: 2019-09-02 21:31:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/09/2019 21:59, JaNus wrote:
    > Co jest istotne, co brać pod uwagę przy wyborze?

    Dostępność części zamiennych. W przypadku Roomby 6xx można kupić
    praktycznie każdy element. W przypadku fikuśnych robocików za kilka
    stówek nie. W efekcie robot za 1.5kzł jest tańszy niż ten za 300zł na
    dłuższą metę.

  • 29. Data: 2019-09-02 23:05:38
    Od: Desoft <b...@a...pl>

> [...]
    a nie mozliwosc chwalenia sie co to moj odkurzacz ma za cuda.

    Dla mnie była to wada.
    Nie potrzebowałem wodotrysków.
    Ale o ile to możliwe, to miał _sam_ sprzątać.
    Bajer typu sterowanie przez WIFI trochę mnie śmieszył.
    Ale fajnie jest, jak nie wiem, że go mam w domu.

    --
    Desoft

  • 30. Data: 2019-09-02 23:18:07
    Od: Desoft <b...@a...pl>

> [...]
    > Bajer typu sterowanie przez WIFI trochę mnie śmieszył.
    > Ale fajnie jest, jak nie wiem, że go mam w domu.

    Miałem z nim jeden problem: bał się czarnego fragmentu dywanu.
    Zakleiłem mu czujniki - nie boi się niczego. ;)

    --
    Desoft