  • 71. Data: 2019-09-03 22:42:24
    Temat: Re: Czy MIDI jeszcze żyje? [ Re: odkurzacze autonomiczne -- roboty sprzątające, co wybrać? ]
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello JaNus,

    > Hm...
    > Czyli ani "tylko", ani "wyłącznie", bo istotne są obie sprawy.

    Współczesne syntezatory to jak najbardziej komputery i używają
    bibliotek MIDI.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 72. Data: 2019-09-03 23:11:21
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Z szałasu na hali z kwikiem ucieka owieczka.

    Nie chciała założyć tych gaci ??

  • 73. Data: 2019-09-05 11:19:17
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 3 Sep 2019 14:51:42 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5d6e61e1$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    od A S <a...@e...pl> :

    >Zaczekaj. Za moment pojawią się piękne elektryczne dziewczyny
    >a sprzątanie wybierzesz im z menu.

    Bezpłatna "Tragedia pralnicza" Lema. Poszedł wiele dalej.
    http://cyfrant.pl/tragedia-pralnicza-stanislaw-lem-m
    inibook/

  • 74. Data: 2019-09-06 05:46:39
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Tia. Mi to samo mówiono o latających samochodach gdy miałem 8 lat.
    > Posłuchałbym, to bym do dziś PKSem zasuwał.

    E tam. Widziałem latające samochody wielokrotnie. Ostatnio na dużym
    skrzyżowaniu. Tylko lądowanie nie wyszło, bo na dachu leżał.

  • 75. Data: 2019-09-06 22:58:00
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-09-03 o 13:50, JaNus pisze:

    > A co do starych dysków, czyli poniekąd nawiązując do tematu:
    > "Jak połączyć 2 domowe laptopy?"  z grupy pl.comp.pecet
    >  - bo o to zahaczyłeś, to w czasach słodkiego DOS-a łupanego też
    > musiałem, w miarę moich naprawdę skromnych możliwości, rozwiązać
    > problem, jak go tu nazwę: przesiadkowy.
    Sieć ethernet masz szybszą od rs-a, albo kabel skrętka albo dwa zwykłe
    jakiś
    switch, łączysz ustawiasz ip, maskę wspólną bramę i jedziesz z koksem :)

    --
    Janusz

  • 76. Data: 2019-09-06 23:32:49
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 06 Sep 2019 22:58:00 +0200, Janusz wrote:

    > Sieć ethernet masz szybszą od rs-a, albo kabel skrętka albo dwa zwykłe
    > jakiś switch, łączysz ustawiasz ip, maskę wspólną bramę i jedziesz z
    > koksem :)

    Ethernet jest spoko, to się zgadza - tylko po co ta zabawa z ip, maską i
    bramą? Do połączenia dwóch pecetów nie potrzeba IP.

    Mateusz

  • 77. Data: 2019-09-09 17:56:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    ..

    >Ethernet jest spoko, to się zgadza - tylko po co ta zabawa z ip,
    >maską i
    >bramą? Do połączenia dwóch pecetów nie potrzeba IP.

    Ethernet niestety nie przewidzial zadnych innych "wyzszych
    protokolow",
    wiec kiepsko rozwiazuje temat "laczenia dwoch pecetow".

    IP i TCP tez zreszta nie, ale przynajmniej odleglosc nie stanowi
    problemu :-)

    Przy ethernecie dochodzi jeszcze kwestia driverow - w czasach DOS nie
    bylo standardu komunikacji z karta, no moze "packet driver".

    J.

  • 78. Data: 2019-09-09 20:34:03
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 09 Sep 2019 17:56:04 +0200, J.F. wrote:
> [...]
    > wiec kiepsko rozwiazuje temat "laczenia dwoch pecetow".
    >
    > IP i TCP tez zreszta nie, ale przynajmniej odleglosc nie stanowi

    W ramach domowego połączenia dwóch pecetów (bo mowa była przecież o
    lepszej wersji RS-232), odległość to kwestia mało istotna. W takim
    kontekście nie ma potrzeby bawić się w TCP/IP, zwyczajny Ethernet
    wystarczy (z oczywistym dodatkiem - jak słusznie zauważasz - stosownej
    aplikacji). Przy czym jeśli ktoś ma w domu wielosegmentową sieć, to już
    IP musi być, no ale znów - mówimy tutaj o alternatywie do RS-232, czyli
    "jak połączyć dwa pecety stojące obok siebie".

    > Przy ethernecie dochodzi jeszcze kwestia driverow - w czasach DOS nie
    > bylo standardu komunikacji z karta, no moze "packet driver".

    Więcej przecież nie trzeba. Packet driver przedstawia listę jasno
    ustalonych funkcji, dzięki którym każda aplikacja jest w stanie wysłać i
    odebrać ramki, niezależnie od rodzaju fizycznej karty sieciowej.

    Mateusz

  • 79. Data: 2019-09-09 20:56:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]
    >kontekście nie ma potrzeby bawić się w TCP/IP, zwyczajny Ethernet
    >wystarczy (z oczywistym dodatkiem - jak słusznie zauważasz -

    Do domu owszem, moze nawet i do pracy (malej) by sie nadawalo, tylko
    ze klient bedzie potem marudzil, ze on by chcial z domu do pracy, z
    biura do biura, z kraju do kraju ...

> [...]
    >wysłać i
    >odebrać ramki, niezależnie od rodzaju fizycznej karty sieciowej.

    Ale sie slabo rozpropagowal, no i w sumie to dopiero gdy "internet"
    sie zrobil potrzebny :-)

    A wczesniej nie bylo standardu, no i problem sie zrobil dla tych, co
    by chcieli napisac aplikacje.

    J.

  • 80. Data: 2019-09-17 01:25:47
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 03.09.2019 o 21:06, Mateusz Bogusz pisze:

    > 840zł -
    > https://allegro.pl/oferta/ilife-a8-odkurzacz-robot-s
    przatajacy-z-kamera-2018-7632585144

    Do tego posta się "dopisuję" tylko po to, aby jak raz ten link pozostał
    w moich "wysłanych" (Co to robić mogą za archiwum), ale pytanko mam inne
    zgoła:
    - na ile "pamiętliwy" może być taki Roomba, czy Xiaomi, albo inny
    "cwaniaczek", czyli czy da się go nauczyć sprzątać 3 mieszkania średniej
    wielkości? Czy też przekroczy to jego pamięć, i trzeba mu będzie robić w
    pewnym momencie reset, i kazać rozpoznawać otoczenie od nowa?