  • 21. Data: 2019-03-11 22:53:42
    Temat: Re: olej z tesco...
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-03-11 o 21:17, Irokez pisze:
    > W dniu 2019-03-11 o 20:16, Kris pisze:
    >

    > Jeżeli jest tak jak mówisz, to czekam na telewizor LG OLED W8 z
    > przeklejonym tylko znaczkiem na np. Tesco za 50% ceny, Skodę SuperB z
    > przeklejonym tylko znaczkiem na np. Biedronka za 50% ceny, itp.
    >
    > Wybacz, ale po prostu ciężko mi uwierzyć, że miałbym produkować jakiś
    > fajny produkt, który sprzedawałbym z powodzeniem za np. 100PLN, oraz
    > wpadł bym na taki pomysł aby to samo sprzedawać za 50PLN nie przyznając
    > się do tego, że to ja go wyprodukowałem.
    >
    > zdrówko

    Takie są umowy i masz wybór - albo sprzedać taniej, albo nie sprzedać.
    Stąd taka zadyma w branży spożywczej, ze markety wymuszają niskie ceny.
    Swego czasu widziałem filmik na temat produkcji serków homogenizowanych
    w jednej ze znanych na Podhalu mleczarni. Akurat w tle za panem
    zjeżdżały produkty marki Tesco :-)
    A co do aut - przecież Superb to drobna konfiguracja Phaetona, więc de
    facto masz już VW z naklejką Skoda i tańsze :-) To taka "Biedronka" w
    motoryzacji.
    T.

  • 22. Data: 2019-03-11 23:23:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-03-11 o 20:52, Kris pisze:

> [...]
    niepoznaki masz "wyprodukowano dla Lidl przez PDM"
    produkcyjnej nie zmienia bo dla /lidla robia
    procesy z tym co im auto staneło
    jak okoliczne stacje a do jakości jakoś zastrzeżeń nie ma. Ludziska zeznawali ze leją
    paliwo z uchan i auta pł miliona zrobiy czy tam więcej nawet.

    > Dawaj przykłady. Chętnie poczytam.
    > Ale takie konkretne a nie ze producent masła z gminy XXX... czy zakłady mięsne
    Wiola. Bo o trochę większej skali pisałem

    Ja pisałem o markach rozpoznawanych w więcej niż jednym kraju.
    A generalne afera dotyczyła produktów firm z Niemiec.
    Czipsy dla niemca sa robione w innym oleju niż dla polaka.
    Inna jest tez lista dodatków.
    Twoje twierdzenie że "nikt linii produkcyjnej nie zmienia" jest
    ewidentną nieprawdą.

    https://expressbydgoski.pl/niemieckie-produkty-lepsz
    e-od-polskich-uokik-to-sprawdzil-marki-nazwy-przykla
    dy-lista/ar/13560541

    https://naszswiat.it/aktualnosci/same-produkty-w-pol
    sce-niemczech-roznia-sie-skladem-badania-uokik/

    http://wyborcza.biz/biznes/7,147743,21800257,niemiec
    ka-chemia-gospodarcza-lepsza-od-polskiej.html?disabl
    eRedirects=true&squid_js=false

    https://www.fakt.pl/pieniadze/zakupy/polska-kawa-gor
    sza-od-niemieckiej/d9ytdtv

    https://finanse.wp.pl/koniec-z-gorszymi-produktami-d
    la-polakow-krajowe-proszki-i-slodycze-maja-byc-tej-s
    amej-jakosci-co-niemieckie-6256791717078657a

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2019-03-11 23:38:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 11 Mar 2019 18:27:44 +0100, w <5c869a90$0$493$65785112@news.neostrada.pl>,
    Irokez <n...@w...pl> napisał(-a):

    > I podejrzewam że podobnie jest z olejami do samochodów.
    > To co powinno iść do utylizacji ale jest jeszcze na pograniczu wyglądu
    > jest brandowane do marketów. Przecież nikt normalny nie dopłacał by do
    > interesu, bo niby dlaczego sprzedawać pełnowartościowy produkt za 50%
    > ceny? A FSO Polonez czy Golf I nie zauważy różnicy.

    Bzdury ponure.
    To ten sam produkt, przynajmniej w większości przypadków.

    Co więcej -- krąży fama, że tak naprawdę to jedyne sensowne kontrole jakości
    producenci mają robione przez markety.

  • 24. Data: 2019-03-11 23:41:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 11 Mar 2019 12:16:53 -0700 (PDT), w
    <1...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Marketingowcy kochaja takich jak Ty

    I dlatego jedni kupują benzynę na BP,
    a drudzy na marketowej stacji.

    A w obu przypadkach to samo paliwo z Orlenu :D

    PS. Ale pewnie przez zatankowaniem zbiorników marketowej stacji kierowca dolewa
    50l wody do cysterny ;)

  • 25. Data: 2019-03-11 23:49:51
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 11 Mar 2019 23:23:23 +0100, w <q66n5i$41n$1@node1.news.atman.pl>,
    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(-a):

> [...]
    > Inna jest tez lista dodatków.
    > Twoje twierdzenie że "nikt linii produkcyjnej nie zmienia" jest

    A to akurat od dawna wiadomo.
    Takie np. chipsy Doritos z Lidla to tylko w wersji PL są chłamowate (dodają
    olej palmowy).

    Ale tu chodzi o wyroby robione w Polsce.

  • 26. Data: 2019-03-12 00:46:38
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

> [...]
    > wpadł bym na taki pomysł aby to samo sprzedawać za 50PLN nie przyznając
    > się do tego, że to ja go wyprodukowałem.

    Najpierw musiałbyś przejść kurs ekonomii (w szczególności marketingu).
    Na wartość produktu na półce skałada się: 1. produkt właściwy, 2. cena, 3.
    promocja, 4. miejsce wystawienia. (PPPP)

    jp

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 27. Data: 2019-03-12 08:21:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 marca 2019 21:17:16 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:
    > W dniu 2019-03-11 o 20:16, Kris pisze:

    > W zasadach kontroli jakości produkcji, archiwizowaniu charakterystyk i
    > wyników pomiarów dla każdej sztuki/partii, kontroli przepływu produktu
    > na linii itp. dla klienta końcowego segmentu automotiv?

    Markety bardzo podobnych kontroli wymagają.

> [...]
    > wpadł bym na taki pomysł aby to samo sprzedawać za 50PLN nie przyznając
    > się do tego, że to ja go wyprodukowałem.

    Bardzo proste
    Sam sprzedajesz 100szt tygodniowo po 100zł, market proponuje że kupi od Ciebie po
    50zł ale 1000szt tygodniowo

  • 28. Data: 2019-03-12 08:31:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 marca 2019 20:01:06 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:

    > Jakiś czas temu tacie w hurtowni chemii AGD gość pokazał przypadkowo źle
    > dostarczoną paletę jakiegoś płynu do płukania co miał iść do marketu.
    > Porównał tylko jego gęstość (wstrząsając po prostu na boki, bo otworzyć
    > nie mógł aby zwrócić) z tym co on ma. I było widać dlaczego on hurtowo
    > ma drożej niż detal w markecie.

    Takich urban legend jest sporo
    Słyszałem nawet że piwo Lech w Biedronce rózni się od Lecha w sklepie
    A faktycznie to rożni się tylko tym ze w sklepie za podobna cenę masz puszkę 0,5l a w
    Biedronce 0,65l
    Inny przykład- kolega co sklep z glazura prowadzi twierdził ze te same kafle w
    marketach są gorszej jakości a jako argument podawał wagę- ze niby karton tych samych
    płytek w markecie jest lżejszy od płytek z "normalnej" hurtowni.
    Kupiłem będąc w Castoramie dwie różne płytki i porównaliśmy wagi tych płytek w
    sklepie u kolegi
    Rożnica była taka że w castoramie te płytki były w dużych ilościach od ręki a u
    kolegi po jednej sztuce na ekspozycji a resztę na zamówienie za dwa dni
    Waga płytek była identyczna.

  • 29. Data: 2019-03-12 08:40:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    produkty- papugi na dzisiaj tylko czekają żeby taka biedronkę pozwać
    > Jeżeli jest tak jak mówisz, to czekam na telewizor LG OLED W8 z
    > przeklejonym tylko znaczkiem na np. Tesco za 50% ceny, Skodę SuperB z
    > przeklejonym tylko znaczkiem na np. Biedronka za 50% ceny, itp.

    A nie dziwi Ciebie że samsungi czy inne sony sa drozsze od TLC a jakością często TLC
    nie dorównują?

  • 30. Data: 2019-03-12 08:54:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 11 Mar 2019 23:41:46 +0100, r...@k...pl

    > I dlatego jedni kupują benzynę na BP,
    > a drudzy na marketowej stacji.

    Ja kupuję na BP, bo, przynajmniej u mnie, mają taniej niż na Orlenie po
    drugiej stronie. Zaś marketową stację mam 20km dalej i nijak mi tam nie po
    drodze -- zresztą cena też szału nie robi.

    --
    Pozdor
    Myjk