  • 11. Data: 2019-03-11 20:01:03
    Temat: Re: olej z tesco...
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-03-11 o 19:50, Maciek pisze:

    > Marketoidzi mają mokre sny z takimi klientami jak Ty ;)

    eetam, ;)
    Jakiś czas temu tacie w hurtowni chemii AGD gość pokazał przypadkowo źle
    dostarczoną paletę jakiegoś płynu do płukania co miał iść do marketu.
    Porównał tylko jego gęstość (wstrząsając po prostu na boki, bo otworzyć
    nie mógł aby zwrócić) z tym co on ma. I było widać dlaczego on hurtowo
    ma drożej niż detal w markecie.

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2019-03-11 20:16:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 marca 2019 19:55:00 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:

    > Nie dopłaca tylko ma tają jakość ile kosztuje.

    Nie zauważyłeś zapewne że w dzisiejszych czasach cena ma niewiele wspólnego z
    jakością

    > Trochę inne jednak są ilości i zasady.

    Pewny jesteś?

    > Nie, dostanie lepsze bo w Automotiv kary są bolesne. To nie ta półka
    > jakościowa i odpowiedzialności za produkt.

    Marketingowcy kochaja takich jak Ty
    Markety nie moga pozwoić sobie na kosztowne przegrane z klientami co kuuja ich
    produkty- papugi na dzisiaj tylko czekają żeby taka biedronkę pozwać

    > właśnie to "może" jest istotną

    Rozwiń istotna różnice bo firma o której ja pisze pewnie kilka razy większy obrt ma
    na swoich produktach jak Orlen na Olej Platinum

    procesy z tym co im auto staneło

    > A kogo tam kupującego w Biedronce będzie stać na ekspertyzy, że ten olej
    > akurat po 2 roku używania zatarł panewki.

    Stada papug tylko czekają żeby tak bogatego klienta przeczesać.

    > Ja też tankuję od xx lat, ale paliwo akurat ktoś cały czas pilnuje i
    > badania robi. Na stacji co jakiś czas są wyniki aktualne oraz są
    > ogłaszane w internecie. Najciekawsze, że u mnie stacja Auchan jest
    > częściej badana niż inne, widocznie komuś nie pasuje i zgłasza, ale nic
    > z tego.
    >
    > Jeszcze nie widziałem, aby jakaś instytucja kupowała bańki z olejem i
    > testowa

    Zerknij na sąsiednie wątki- oleju w swoich atach nie zmieniam i NIGDY nie miałem
    awarii związanej z tym
    A pisują tu tacy co dwa razy w roku olej zmieniają. I leja jakiegoś Motula w cenie
    kilka razy wyższej jak ten orlen biedronki
    Wiec nie ma sensu jakoś specjanie testować i kontrolować czegoś co problemów dla
    konsumentów nie generuje.
    Dla olejów sa normy i xxW40 jest wg nich robiony niezależnie kto robi
    I pomijając producentów garażowych jeżeli tacy sa to raczej Orlen nie zaryzykuje
    produkcji produktu dla biedronki nie spełniających tych norm

    > Za masło się też wzięli dopiero po zgłoszeniach i wyszło że marketowe
    > masła z masłem dużo wspólnego nie miały.

    Masz jakies dane o zgłoszeniach olejow z biedronki?
    Dzisiaj nawet na półce widziałem- 47zł za 4,5 litra.
    Gdybym zmieniał oleje w aucie to na pewno bym ten kupił jeśli by się te W(ileś) tam
    zgadzało.

  • 13. Data: 2019-03-11 20:41:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-03-11 o 18:54, Kris pisze:

    > To jest DOKŁADNIE ten sam produkt który normalnie z dużym logo producenta kosztuje
    20.
    > *Nazwa producenta to "Produkuje Dobre Mrożonki" a na paczkach w Lidlu dla
    niepoznaki masz "wyprodukowano dla Lidl przez PDM"
    > I powtórzę- to jest dokładnie ten sam produkt i nikt warunków na lini produkcyjnej
    nie zmienia bo dla /lidla robia
    > Firma o zasięgu światowym nie jakaś popierdolona garażowa
    > I podobnie moze być z olejami
    > Biedronka czy inny market nie pozwoli sobie na sprzedaz szajsu i poźniejsze procesy
    z tym co im auto staneło
    > Zerknij zreszta na niedawny wątek o paliwie- Auchan paliwo sprzedaje sporo taniej
    jak okoliczne stacje a do jakości jakoś zastrzeżeń nie ma. Ludziska zeznawali ze leją
    paliwo z uchan i auta pł miliona zrobiy czy tam więcej nawet.

    Przegapiłeś kilka afer z jakością produktów które udowadniają
    ze jednak wiele firm przestawiało parametry na swoich liniach
    produkcyjnych. Bo dawało to wymierne korzyści finansowe.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2019-03-11 20:52:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 marca 2019 20:41:49 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:

> [...]
    > ze jednak wiele firm przestawiało parametry na swoich liniach
    > produkcyjnych. Bo dawało to wymierne korzyści finansowe.

    Dawaj przykłady. Chętnie poczytam.
    Ale takie konkretne a nie ze producent masła z gminy XXX... czy zakłady mięsne Wiola.
    Bo o trochę większej skali pisałem

  • 15. Data: 2019-03-11 20:53:01
    Od: Kris <k...@g...com>

  • 16. Data: 2019-03-11 21:10:12
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11-03-2019 o 19:54, Irokez pisze:

    > Nie dopłaca tylko ma tają jakość ile kosztuje.

    Sugerujesz jakikolwiek związek między kosztami produkcji, a ceną na półce?
    Bez jaj, może 30 lat temu tak było, za PRL, ale nie teraz, nie w
    kapitaliźmie....

    Teraz to cena ma związek wyłącznie z tym, ile ktoś chce zapłacić, a
    praktycznie żadnego z tym, za ile to coś się produkuje.

    Co za tym idzie, jest duża szansa, że nawet sprzedając za te 50% ceny
    markowego produktu, producent zarobi tyle, że spokojnie mu się produkcja
    opłaci, a zwiększenie sprzedaży nie śmierdzi nawet przy dużo niższej marży.

  • 17. Data: 2019-03-11 21:11:47
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11-03-2019 o 20:01, Irokez pisze:

> [...]
    > Porównał tylko jego gęstość (wstrząsając po prostu na boki, bo otworzyć
    > nie mógł aby zwrócić) z tym co on ma. I było widać dlaczego on hurtowo

    Tyle że markowe produkty też są w marketach i dziwnym trafem nadal są
    tańsze niż jego "hurtowe" ceny....
    HINT: bo nie liczy się co w środku, tylko ile tego czegoś zamówiłeś.

  • 18. Data: 2019-03-11 21:17:13
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-03-11 o 20:16, Kris pisze:

    > Pewny jesteś?

    W zasadach kontroli jakości produkcji, archiwizowaniu charakterystyk i
    wyników pomiarów dla każdej sztuki/partii, kontroli przepływu produktu
    na linii itp. dla klienta końcowego segmentu automotiv?

    > Marketingowcy kochaja takich jak Ty
    > Markety nie moga pozwoić sobie na kosztowne przegrane z klientami co kuuja ich
    produkty- papugi na dzisiaj tylko czekają żeby taka biedronkę pozwać
    Jeżeli jest tak jak mówisz, to czekam na telewizor LG OLED W8 z
    przeklejonym tylko znaczkiem na np. Tesco za 50% ceny, Skodę SuperB z
    przeklejonym tylko znaczkiem na np. Biedronka za 50% ceny, itp.

    Wybacz, ale po prostu ciężko mi uwierzyć, że miałbym produkować jakiś
    fajny produkt, który sprzedawałbym z powodzeniem za np. 100PLN, oraz
    wpadł bym na taki pomysł aby to samo sprzedawać za 50PLN nie przyznając
    się do tego, że to ja go wyprodukowałem.

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2019-03-11 21:24:09
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11-03-2019 o 21:17, Irokez pisze:

    > Jeżeli jest tak jak mówisz, to czekam na telewizor LG OLED W8 z
    > przeklejonym tylko znaczkiem na np. Tesco za 50% ceny, Skodę SuperB z
    > przeklejonym tylko znaczkiem na np. Biedronka za 50% ceny, itp.

    A Porsche z naklejonym znaczkiem VW Cię zadowala?
    Albo VW ze znaczkiem Skody czy Seata?
    A jeśli nie - to może Jeep ze znaczkiem Fiata?

> [...]
    > wpadł bym na taki pomysł aby to samo sprzedawać za 50PLN nie przyznając
    > się do tego, że to ja go wyprodukowałem.

    Źle rozumujesz.
    Tu chodzi o to, że produkujesz coś co kosztuje Cię 30 zł, ale
    sprzedajesz to za 100 zł w ilości 100 sztuk.
    I nic się nie zmienia - nadal sprzedajesz 100 sztuk po 100 zł, a do tego
    sprzedajesz następne 50 sztuk po 50 zł.

    Czyli zwiększasz zysk.

    Jaśniej?

  • 20. Data: 2019-03-11 22:48:47
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-03-11 o 15:46, a...@g...com pisze:
    > czego to ludzie nie wymysla...
    > laze po sklepie i widze olej tesco marki 'olej tesco'.
    > yyyy, bylem w ukrytej kamerze? 5w-30 i chyba 5w40, juz nie pamietam.
    > Na flaszkach napis ze spelnia normy, ze syntetyczny w pelni, i takie tam. Jak na
    normalnych puszkach z olejem...
    > cena polowe nizsza...
    > Myle ze od majfrenda to przyjechalo w lukach paliwowych jakiegos kontenerowca ale
    nie. Czytam i robi to PKN orlen Krakow...
    > To ten PKN?
    > orlen ma jakas centrale w krakowie? Ktos sie podszywa?
    > Do kupowania w kazdym razie nie namawiam....

    Część petrtochemiczna spółki ma adres w Płocku, a część olejowa -
    właśnie w Krakowie. Żadna tajemnica dla zorientowanych :-)

    http://www.orlenoil.pl/PL/Strony/default.aspx#

    T.