  • 91. Data: 2019-03-13 13:24:05
    Temat: Re: olej z tesco...
    Od: p...@g...com

    --Ja kupuję najtańszy 15W40 w Kauflandzie bo po prostu dolewam go do
    starego złoma, który bierze ponad 1l/1000 km, a który, jak na złość, nie
    chce do końca paść. :-)

    pewnie TSI :-)

    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/multimedia/siln
    iki-tsi-biora-olej-problemy-naszych-czytelnikow/4djp
    hy7

    Auto Bild: Jakie dokładnie są przyczyny problemówze zużyciem oleju?

    VW: Zużycie oleju przez silniki zależy od indywidualnego profilu użytkowania pojazdu.
    W szczególności częste zatrzymania i starty, temperatura oraz jazda na krótkich
    odcinkach mogą prowadzić do podwyższonego zużycia oleju.

    to z dedykacja dla zwolennikow systemu start & stop :-)

  • 92. Data: 2019-03-13 13:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Dawałem linka do gościa co twierdził ze więcej przejeździł.
    >
    > Weź no przypomnij bo chyba Ty to pisałeś ile w instrukcji nowego
    > auta jest że może spalić oleju? 1 litr na tys km było?- bo dokładnie
    > nie pamiętam. Jeśli tak jak wyżej zapamiętałem to przy takich
    > dolewkach widzisz większy sens zmian oleju?

    Tyle jest ale przeciez nie kazde auto tyle bierze.
    Mam auto które tyle bierze i tam rzeczywiscie nie dokonuje procedury
    wymiany oleju ale to nie znaczy ze nie zmieniam. Zmieniam poprzez
    dolewki. ( i filtr raz na jakis czas)
    W ducato 2.3 auto nie bierze mi ani grama wiec ani grama nie dolewam...
    Zmieniam co 35-40kkm. Mam przejechane 400kkm i silnik chodzi jak nowy.
    Ciekawe ile bym przejechał nie zmieniajac oleju i ile tego oleju juz by
    brał...

    W starym scudo auto po zmianie oleju nie brało ani grama przez około
    12kkm. Potem zaczynało ubywac z miarki. Nie dolewałem. Przy 15kkm
    wymieniałem i znowu tak samo. Czyli ten olej jednak zmienia swoje
    własciwosci pod wpływem ilosci przejechanych km. (to był mineralny)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 94. Data: 2019-03-13 13:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Bo z drugiej strony - wspolczesny samochod raczej nie wymaga dolewania
    > oleju, wiec kto mialby kupowac ten na autostradowych stacjach ...

    hahahaha ze co? Naprawde ZADEN nie wymaga? Ja juz pomijam to ze nawet w
    instrukcjach a zatem rowniez serwisowo producenci i ASO przymuja ze litr
    na tysiac to w normie.
    Ale naprawde sa silniki które biorą seryjnie. A sa takie ktore nie biora
    ale jak troche nie zadbasz to biora...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

  • 93. Data: 2019-03-13 13:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik p...@g...com ...

    > w Niemczech Kaufland kupuje oleje m.in. od Liqui Moly
    >
    > wynik jednego z testow Kaufland / K-Classic 5W-30 Longlife III
    >
    > „bedingt empfehlenswert‶ (51 von 100 Punkten)
    > Preis/Leistung: 3 von 20 Punkten
    > „Grenzwertig ist der Sulfataschegehalt. Die Asche kann den
    > Diesel-Partikelfilter verstopfen
    >
    > warunkowo zalecany, popioly moga zatkac filtr dpf
    >
    > czyli kolo castrola to nawet nie lezalo :-)

    Bo do samochodów z DPF masz oleje niskopopiołowe. W brandowych liniach
    produktĂłw tez sa takie i takie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 95. Data: 2019-03-13 13:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > A uwierzysz że kawa zmienia swój smak w zależności od koloru
    > filiżanki? Najbardziej gorzka jest kawa pita z białej porcelany, zaś
    > najsłodsza - z niebieskich kubków.

    Pytasz czy uwierze ze taka jest percepcja? Oczywiście ze uwierze choc nie
    znam tej zaleznosci.
    Ciekawe, poczytam.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 96. Data: 2019-03-13 14:01:25
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-03-13 13:24, p...@g...com wrote:
    > --Ja kupuję najtańszy 15W40 w Kauflandzie bo po prostu dolewam go do
    > starego złoma, który bierze ponad 1l/1000 km, a który, jak na złość, nie
    > chce do końca paść. :-)
    >
    > pewnie TSI :-)
    Niet, oplowski Z12XE. Fakt, jeżdżony na krótkich dystansach, ale odnoszę
    wrażenie, że zużycie oleju wzrosło wtedy, gdy w grudniu 2015 (niecałe 20
    kkm temu) podczas jazdy urwała mi się elektroda jednej ze świec i wpadła
    do cylindra. :-) W warsztacie trochę w tym cylindrze ,,poodkurzali",
    sprawdzili kompresję i sprzęt jeździ. Tyle tylko, że olej żre na potęgę
    i wydaje mi się, że właśnie z powodu tej awarii. Książkowo ten motor
    podobno powinien zużywać nie więcej niż 0,6l/1000km. Co IMO i tak jest
    kosmicznie wielką ilością.

  • 97. Data: 2019-03-13 14:04:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 13 Mar 2019 12:38:14 +0100, J.F.

    > Bo z drugiej strony - wspolczesny samochod raczej nie wymaga dolewania
    > oleju, wiec kto mialby kupowac ten na autostradowych stacjach ...

    No no! Niektóre same sobie olej dolewają nawet do michy. :P
    Że napędowy...

    --
    Pozdor Myjk

  • 98. Data: 2019-03-13 14:13:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 13 Mar 2019 11:05:51 +0100, w <5c88d608$0$494$65785112@news.neostrada.pl>,
    JDX <j...@o...pl> napisał(-a):

    > No, to pewnie tak samo jak z markowymi i niemarkowymi olejami
    > silnikowymi. :-)

    Żarcie Kauflanda nie robi Whiskas :)

  • 99. Data: 2019-03-13 14:37:13
    Od: p...@g...com

    --No no! Niektóre same sobie olej dolewają nawet do michy. :P Że napędowy...

    poziom sie zgadza a wytlumacz teraz cebuli ze trzeba olej wg ksiazki zmieniac

    https://autokult.pl/27970,dlaczego-w-aucie-z-filtrem
    -dpf-podnosi-sie-poziom-oleju

  • 100. Data: 2019-03-13 14:47:21
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-03-13 o 13:00, JDX pisze:
> [...]
    > nie należy bezmyślnie kupować tego co najtańsze. Z drugiej strony, mam
    > chińską piłę łańcuchową renomowanej marki NAC :-) i jest OK. Tyle tylko,
    > że przez 2,5 roku przepracowała może ze 3 godziny (cały czas jest na
    > dotarciu :-) ). Ale gdybym bawił się w drwala albo po prostu częściej
    > jej używał, to na pewno bym sobie takiej nie kupił. Z tanimi marketowymi
    > olejami IMO też może być trochę loteria - albo trafisz dobrze albo nie.
    > Ja kupuję najtańszy 15W40 w Kauflandzie bo po prostu dolewam go do
    > starego złoma, który bierze ponad 1l/1000 km, a który, jak na złość, nie

    Zasadniczo to trudno spotkać chińska tandetę w np Lidlu. Druga sprawa to
    jak już zakupiony sprzęt okaże się bublem to reklamacje są maksymalnie
    ułatwione - z reguły jest to zwrot pieniędzy. Z olejami nie taka prosta
    sprawa, że zwrot kasy mógłby wystarczyć - sieć musiałaby się liczyć z
    poważniejszymi konsekwencjami. Tak więc myślę że jakieś obawy o jego
    jakość są zupełnie nie na miejscu.

    Z tą Twoją chińską pilą jest tak samo jak z amatorskim jeżdżeniem
    pojazdami - gdybyś był zawodowym drwalem to zalecałbym zakup pily z
    najwyższej półki, gdybyś był zawodowym lib nawet po amatorsku ale na
    sportowo korzystał z auta to wtedy jak najbardziej zakup dedykowanego
    oleju by był zasadny.

    Ja do niedawna używałem najtańszego syntetyka z Kauflanda. Jednak
    ostatnimi czasy jego cena przestała być atrakcyjna - to już nie pół ceny
    oryginału z logo Castrola a zaledwie niespełna 1/3. Tak że teraz Castrol
    kosztuje 145, a K-Klassic 100zł. W Brico kupiłem 5litrów K2 (5W30) za
    niecałe 60zł.