  • 11. Data: 2014-11-23 13:27:35
    Temat: Re: oscyloskop z rejestracją przebiegu
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Artur,

    Sunday, November 23, 2014, 10:58:57 AM, you wrote:

    > jak już wszelkie metody zawiodą, pozostaje np www.openhantek.com i
    > wydłubanie czegoś pod swoje potrzeby

    Nie odnaleziono serwera

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2014-11-23 14:29:22
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 23.11.2014 13:27, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nie odnaleziono serwera

    .org

    pzdr
    bartekltg

  • 13. Data: 2014-11-23 18:31:39
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-23 14:29, bartekltg pisze:

    > .org

    no tak, pisałem z pamięci

    @

  • 14. Data: 2014-11-23 19:52:43
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Mam oscyloskop Owon. Bez problemu udaje się wyeksportować do PC plik z
    > danymi o długości 10M. Przebieg można rozciągnąć chyba z 10000 razy.
    > Wszytko wygląda identycznie jak na ekranie oscyloskopu.

    Jaki model ? Jak robisz ten eksport ? Może ja coś robię źle ?

  • 15. Data: 2014-11-23 19:59:50
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > jak już wszelkie metody zawiodą, pozostaje np www.openhantek.com i
    > wydłubanie czegoś pod swoje potrzeby

    no fajne, ale zdecydowanie wolę coś gotowego. Jak zwykle - czas
    najcenniejszą wartością...

  • 16. Data: 2014-11-23 20:35:41
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

    > Jaki model ? Jak robisz ten eksport ? Może ja coś robię źle ?

    SDS6062
    Z firmowej strony pobrałem oprogramowanie, podłączyłem oscyloskop przez
    USB i zadziałało. Na początku rzeczywiście musiałem trochę pokombinować
    z ustawieniami. Program tworzył bardzo krótkie pliki. Później uzyskałem
    już pliki z danymi o odpowiedniej długości. Analizowałem je we własnej
    aplikacji. Ten oryginalny program jest dość prymitywny.

    Paweł

  • 17. Data: 2014-11-23 20:38:48
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > już pliki z danymi o odpowiedniej długości. Analizowałem je we własnej
    > aplikacji. Ten oryginalny program jest dość prymitywny.

    zaraz zaraz, ale chwileczkę. Czyli mówisz o rejestracji w PC ?
    Bo ja robiłem w oscyloskopie - na pendrive.
    W PC potem można sobie toto (niezależnie od jakości) obejrzeć, no ale
    odtworzyć przecież nie - bo jak ?

    A nie chodzi o samą rejestrację, ale o możliwość fizycznego ODTWORZENIA
    potem tego.

  • 18. Data: 2014-11-24 08:36:35
    Od: pawel2420 <z...@n...pl>

> [...]
    > odtworzyć przecież nie - bo jak ?
    >
    > A nie chodzi o samą rejestrację, ale o możliwość fizycznego ODTWORZENIA

    Nie wiem co rozumiesz pod określeniem "fizyczne odtworzenie".
    Jeśli dobrze pamiętam to pliki z zarejestrowanymi danymi z oscyloskopu
    przesyłałem przez USB do PC. Znalazłem opis formatu tych plików. Jest to
    nagłówek z ustawieniami + dane (1 bajt próbkę/kanał). Oryginalne
    oprogramowanie pozwala na przesuwanie przebiegu i jego powiększanie. Ja
    potrzebowałem policzyć wartość średnią za długi okres czasu
    (kilkadziesiąt sekund). Z tego powodu musiałem zrobić własną aplikację.

    Paweł

  • 19. Data: 2014-11-24 14:24:42
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Nie wiem co rozumiesz pod określeniem "fizyczne odtworzenie".

    Odtworzenie przebiegu na jakimś wyjściu oscyloskopu na przykład.
    Mój oscyloskop ma takie wyjście.

    Chodzi trochę o "magnetofon" - nagrać w terenie, odtworzyć w firmie.
    Ponieważ chcę potestować jakiś układ sygnałem z czujnika, który jest
    właśnie "na polu".

    Sam czujnik mogę oczywiście sobie postawić na biurku, no ale sygnał
    oryginalny - już nie ma skąd wziąć :)

    Ponieważ w tym konkretnym przypadku sygnał z czujnika jest w zakresie
    audio, to rozwiązanie z kartą audio/usb się jakoś sprawdzi, ale
    rejestracja przez oscyloskop byłaby na pewno lepszej jakości, i
    pozwoliłaby na lepszą kontrolę poziomu.

  • 20. Data: 2014-11-24 20:54:57
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 24 Nov 2014 14:24:42 +0100, sundayman napisał(a):

> [...]
    > audio, to rozwiązanie z kartą audio/usb się jakoś sprawdzi, ale
    > rejestracja przez oscyloskop byłaby na pewno lepszej jakości, i

    Hmm, skoro sygnał w paśmie audio to może zamiast oscyloskopu będzie
    lepiej kupić przyzwoity rejestrator dźwięku posiadający wejście liniowe
    i zapisujący np. w formacie WAV 96kHz/24 bit? Koszt od kilkuset zł w
    górę, zasilanie z paluszków.
    GG#2400455 ICQ#320399066