  • 11. Data: 2017-11-10 11:42:36
    Temat: Re: paski led - wątpliwości do do efektywności energetycznej
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 10.11.2017 o 10:41, ww pisze:
    [...]
    > Chce tym zastąpić 2 świetlówki T5 po 24W i uzyskać
    > minimum 2 * więcej światła. Z przeliczenia lumenów wyszło mi na
    > oko ze 100W tych taśm led.

    100W przyzwoitych LED da Ci jakieś siedem tysięcy lumenów. Marychę
    chcesz uprawiać? ;-)

    P.P.

  • 12. Data: 2017-11-10 11:53:13
    Od: ww <w...@o...pl>

    > W dniu 10.11.2017 o 10:41, ww pisze:
    > [...]
    >
    > 100W przyzwoitych LED da Ci jakieś siedem tysięcy lumenów. Marychę
    > chcesz uprawiać? ;-)

    Po prostu nie lubię półmroku. Ale też nie potrzebuje takiego światła
    na okrągło więc muszę mieć koniecznie regulacje. W innym pomieszczeniu
    tak mam i jest to niezwykle wygodne.

    A swoją drogą to średnio wierze w te waty. Mam sporo takich żarówek
    typu "odpowiednik XXXX W.". A potem włączam i na oko jest to
    odpowiednik XXXX/3. Dlatego wolę zrobić więcej na zapas. Inna sprawa,
    że chciałbym zrobić sekcję diód zimnych, ciepłych i neutralnych.
    Wtedy można z grubsza ustawić barwę (niby bajer a jednak zdarzało
    mi się użyć żeby ustawić wg swoich upodobań). Wtedy nie wszystkie
    sekcje świecą tak samo i nie wykorzystuje się 100% mocy.

  • 13. Data: 2017-11-10 12:04:05
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 10.11.2017 o 11:42, Paweł Pawłowicz pisze:
    > W dniu 10.11.2017 o 10:41, ww pisze:
    > [...]
    Popatrz na rozwiązania "ośmiorniczki"
    Np:
    https://www.aliexpress.com/popular/led-octopus.html
    EdiM

  • 14. Data: 2017-11-10 12:10:20
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2017-11-10 o 12:04, EM pisze:

    > Popatrz na rozwiązania "ośmiorniczki"
    > Np:
    > https://www.aliexpress.com/popular/led-octopus.html

    Ale co ja zrobię z 24 chińskimi watami, odpowiednikiem miliona
    tradycyjnych żarówek? To mi nijak do moich potrzeb nie pasuje.

  • 15. Data: 2017-11-10 12:51:49
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2017-11-10 o 09:32, ww pisze:
> [...]
    > światła? Wszędzie czytam jak to LED zdecydowanie powinny być zasilane
    > ze źródła prądowego. Tymczasem te paski zasilane są normalnymi
    > zasilaczami 12 lub 24V a prąd ograniczanymi jest rezystorami.
    >
    > Ja chce uzyskać źródło o dosyć dużej mocy (100W) z pasków 18W na metr.
    > Paski mają być skumulowane na małej powierzchni (koło 55cm). Dodatkowo
    > chce regulację jasności w 3 sekcjach (PWM) i tu by mi pasowało
    > zasilanie tego normalnym zasilaczem stałonapięciowym.
    >
    > To ma być źródło światła do salonu gdzie przebywamy większość dnia.

    A może by pójść w takie (ale nie po 1$ na sztukę)

    https://www.aliexpress.com/item/High-Power-Integrate
    d-Beads-10W-20W-30W-50W-70W-100W-DC-10V-32V-LED-Lamp
    s-Chip/32747002908.html?spm=2114.10010108.100009.3.1
    bc9715e0L7mjz&traffic_analysisId=recommend_2037_null
    _null_null&scm=1007.13482.91320.0&pvid=29e56591-962d
    -4686-b6f2-c79a547133dc&tpp=1

    np 10 * 10W. Do tego taki zasilacz stałoprądowy.

    https://www.ceneo.pl/44611073

    Czy to by nie było lepsze? Czy to by miało lepszą sprawność? Miałbym
    więcej luzu i lepsze chłodzenie niż przy paskach. Łatwiejszy montaż
    (może nie łatwiejszy niż klejenie ale klej podobno potrafi puszczać
    od ciepła).

  • 16. Data: 2017-11-10 13:00:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-11-10 o 11:34, ww pisze:

    > Ja mam zamiar użyć albo profili albo dużej blachy 2mm. U mnie to ma być
    > wmontowane w istniejącą lampą zamiast świetlówek.
    Jak zamiast to daj sobie spokój z paskami, mają nędzną jasność i spada
    ona z czasem,
    Jak chcesz uzyskać 100W to ja bym dał dwa koby po 50W z radiatorem mają
    one w sobie zasilacz np takie:
    http://allegro.pl/50w-230v-dioda-modul-cob-led-bialy
    -3200k-6500k-i6954051530.html
    albo więcej mniejszych i regulować jasność przez wyłączanie ich, są 20W-owe
    http://allegro.pl/20w-230v-dioda-modul-cob-led-bialy
    -3200k-6500k-i6996789677.html

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 17. Data: 2017-11-10 13:26:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ww" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Ale co ja zrobię z 24 chińskimi watami, odpowiednikiem miliona
    >tradycyjnych żarówek? To mi nijak do moich potrzeb nie pasuje.

    Trudno powiedziec - te waty moga byc prawdziwe.
    a tasiemki ... moze tylko dla demonstracji, i mozna podlaczyc metrowe.

    Z drugiej strony
    IOutput 200-200mA

    no i pytanie - zero im zjadlo, czy kropke :-)

    J.

  • 18. Data: 2017-11-10 14:07:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 10 Nov 2017 11:05:42 +0100, ww napisał(a):

    > Jakie konkretnie ledówki?

    W leroymerlin coś z gwintem E27, ekwiwalent żarówy 100 W, moc pobierana
    16 W, 1521 lm za jedyne 49,95 zł :) Ale ściemnia się całkiem nieźle.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 19. Data: 2017-11-10 14:15:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 10 Nov 2017 11:05:42 +0100, ww napisał(a):

    > Jakie konkretnie ledówki?

    Kupiłem w leroymerlin coś firmy Lexman z gwintem E27, ekwiwalent żarówy

  • 20. Data: 2017-11-10 14:17:44
    Od: ww <w...@o...pl>

    > W leroymerlin coś z gwintem E27, ekwiwalent żarówy 100 W, moc pobierana
    > 16 W, 1521 lm za jedyne 49,95 zł :) Ale ściemnia się całkiem nieźle.

    Jasne, ekwiwalent...

    Takich ekwiwalentów to już mam pełno w szafie.