  • 31. Data: 2018-02-20 18:29:31
    Temat: Re: pierwszeństwo po raz enty
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-02-2018 o 18:10, Miller Artur pisze:

    > to jest to co masz w Poznaniu na kilku rondach, gdzie światła są tylko
    > na wjeździe na rondo. jak już wjedziesz na rondo (zwłaszcza na końcówce
    > zielonego, gdy jest przykorkowany ruch) to nie wiesz czy ci z
    > poprzecznej mają jeszcze czerwone czy już zielone. bo go nie widzisz.
    > jak mają czerwone, to jedziesz, ale jak zielone, to mimo, że zjeżdżasz z
    > ronda, to stoisz i czekasz, aż się zatrzymają. ale znów, jak jest
    > ciasno, to nie wiesz, czy się zatrzymali, bo nie mają mozliwości zjazdu
    > i nie chcą blokować, czy dlatego, że mają już czerwone.

    A to już jest tylko skutek kretyńskiej zmiany, która zlikwidowała tzw.
    powtarzacze, czyli światła na których można było ZJECHAĆ ze
    skrzyżowania, w tym ronda, mimo że palił się na nich kolor czerwony.

    Było jasne, że musisz przepuścić tych z poprzecznej i dopiero wtedy
    możesz zjechać.
    Ale jakiś debil w Sejmie był mądrzejszy i zakazał stosowania takich świateł.

    Rezultat jest taki jak opisałeś, zdjęli światła i już niezorientowani
    nie wiedzą jak mają zjechać.

    Nie dalej jak przed pół godziną otrąbiłem takiego palanta w busie na
    rejestracjach POS, który zjechał na chama, wymuszając pierwszeństwo na
    trzech pasach pełnych samochodów, na rondzie Rataje.

  • 32. Data: 2018-02-20 20:25:59
    Temat: Re: pierwszeństwo rondo i światła.
    Od: "Polwyk" <f...@d...pl>

    Użytkownik "Miller Artur" <n...@d...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > wiesz, czy się zatrzymali, bo nie mają mozliwości zjazdu i nie chcą
    > blokować, czy dlatego, że mają już czerwone.

    To jakie oni mają swiatło to dla ciebie nie jest istotne
    ze względu na pierwszeństwo.
    Ty masz ich przepuścić niezależnie od tego jakie oni mają swiatło.
    (zasada prawej strony )
    Jeżeli oni nie jadą to ty nie masz kogo przepuszczać i wtedy jedziesz.

  • 33. Data: 2018-02-20 21:41:09
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-02-20 o 17:45, Shrek pisze:

    > A kto w takim razie ma i jaka była intencja ustawodawcy, żeby zrobić
    > pierwszeństwo nieokreslone?

    A co to jest pierwszeństwo nieokreślone?
    Nie ma takiego w definicjach prawa o ruchu drogowym.
    Jest zasada prawej ręki.
    Ja miałem wątpliwości jedynie co do charakteru drogi rowerowej
    (czy ma prawa do bycia drogą w rozumieniu itd)

    Ale nie przypominam sobie szczególnie, żeby przed
    przejazdami rowerowymi nawet w miescie
    nagminnie stawiano ponowienie
    znaku D1 a wedle tego co mówią przepisy
    rowerzysta z prawej powinien być przepuszczany.
    Rozejrzę się jutro :-)

  • 34. Data: 2018-02-20 21:43:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2018 o 18:13, J.F. pisze:

    > Ale znow sie pojawia magiczne "na przejezdzie"

    Ale jakie magiczne? Na DDR niby samochody mają pierwszeństwo? Po prostu
    pierwszeństwo wyznacza się dla skrzyżowania jezdni i DDR... bo gdzie
    indziej nie ma to sensu.

    Shrek

  • 35. Data: 2018-02-20 21:45:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2018 o 18:13, WS pisze:

    > chyba jednak nie do konca tak to jest... rower jest pojazdem, wiec przejazd dla
    rowerzystów nalezy potraktowac jak skrzyzowanie, a wtedy obowiazuja standardowe
    reguly pierwszenstwa, jak nie ma znakow / sygnalizacji, to pierwszenstwo z prawej...
    + nalezy ustapic piersz. rowerzyscie jadacemu na wprost skrecajac w droge poprzeczna
    (o ile znaki nie mowia inaczej) itd...

    Czyli na linku z początku dyskusji, jadący drogą jak na linku ma
    pierwszeństwo, a pozostali zgodnie z zasadą prawej ręki. Ma to pewną
    wadę, bo powstaje zjawisko pierwszeństwa mnogiego;)

    Ponadto DDR nie jest wpisane do rejestru dróg gminnych więc
    skrzyżowaniem nie jest.

    Shrek

  • 36. Data: 2018-02-20 21:47:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2018 o 21:41, cef pisze:

> [...]
    > Jest zasada prawej ręki.
    > Ja miałem wątpliwości jedynie co do charakteru drogi rowerowej
    > (czy ma prawa do bycia drogą w rozumieniu itd)

    Nie ma. Chyba że jest drogą gminną.

    Shrek

  • 37. Data: 2018-02-20 21:56:12
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, February 20, 2018 at 9:43:10 PM UTC+1, Shrek wrote:

    > Ale jakie magiczne? Na DDR niby samochody mają pierwszeństwo? Po prostu
    > pierwszeństwo wyznacza się dla skrzyżowania jezdni i DDR... bo gdzie
    > indziej nie ma to sensu.

    co to znaczy "dla skrzyzowania"?

    z definicji

    skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię, ich
    połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez
    takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia

    ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby
    zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej
    zmiany prędkości, a pieszego do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia
    kroku;

    Latwo mozna wyobrazic sobie sytuacje, ze np. wymusza sie pierszenstwo na kims, kto
    jest przed skrzyzowaniem - widzac zblizajacy sie pojazd zwalnia jeszcze zanim
    dojedzie do skrzyzowania, aby nie bylo wypadku...

    analogicznie gdyby np, w PoRD wpisano, ze pieszy zblizajac sie do przejscia dla
    pieszych ma pierwszenstwo, to mozna wymusic pierwszenstwo na nim, zanim wejdzie na
    przejscie - np. bedzie musial zatrzymac sie na chodniku, zeby nie wpasc pod pojazd...

  • 38. Data: 2018-02-20 22:01:28
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, February 20, 2018 at 9:45:42 PM UTC+1, Shrek wrote:

    > Ponadto DDR nie jest wpisane do rejestru dróg gminnych więc
    > skrzyżowaniem nie jest.

    hm.. PoRD nie nakazuje analizowania, czy droga jest w jakims tam rejestrze

    jesli czesc drogi sluzy do ruchu pojazdow (a rowery nimi sa) to jest to jezdnia,
    przeciecie jezdni to skrzyzowanie

  • 39. Data: 2018-02-20 22:07:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2018 o 21:56, WS pisze:

> [...]
    > połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez
    > takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia

    Gdzieś powyżej powinno być zapewne dróg publicznych. Bo jak masz reogę
    wewnętrzną, to skrzyżowanie w myśl PoRD to nie jest. NIechce mi się
    szukać ale mam takie głębokie przekonanie. A nawet gdyby było masz
    przepis szczególny, który daje pierwszeństow na przejeździe rowarzyście.

> [...]
    jest przed skrzyzowaniem - widzac zblizajacy sie pojazd zwalnia jeszcze zanim
    dojedzie do skrzyzowania, aby nie bylo wypadku...

    No można. Dlatego jak masz ustąp pierwszeństwa, to masz ustąpić i koniec.

    Shrek

  • 40. Data: 2018-02-20 22:09:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2018 o 22:01, WS pisze:

    > hm.. PoRD nie nakazuje analizowania, czy droga jest w jakims tam rejestrze

    Nakazuje - dotyczy dróg publicznych. Czyli krajowych, wojewódzkich
    miejskich i gminnych.

    Shrek