  • 41. Data: 2018-02-20 22:22:58
    Temat: Re: pierwszeństwo po raz enty
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, February 20, 2018 at 10:09:40 PM UTC+1, Shrek wrote:

    > Nakazuje - dotyczy dróg publicznych. Czyli krajowych, wojewódzkich
    > miejskich i gminnych.

    nie tylko,

    Art.1.1. Ustawa określa
    1. zasady ruchu na drogach publicznych, w strefach zamieszkania oraz
    w strefach ruchu;

    + dodatkowo np. droi wewnetrzne musza byc oznakowane... tu juz nie chce mi sie
    googlac, np.

    http://edroga.pl/prawo/drogi-wewnetrzne-iii-zasady-r
    uchu-08031702/zgodnie-z-art-60

    Dodać należy, że oznakowanie połączeń dróg wewnętrznych z drogami publicznymi, jak
    również utrzymanie urządzeń bezpieczeństwa i organizacji ruchu, związanych z
    funkcjonowaniem tych miejsc, należy do zarządcy drogi publicznej. Oznacza to, że na
    tym zarządcy ciąży obowiązek oznaczenia początku drogi wewnętrznej znakiem drogowym
    D-46 ,,Droga wewnętrzna" i jej końca - znakiem D-47 ,,Koniec drogi wewnętrznej".

    2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza
    miejscami wymienionymi w ust. 1 pkt 1, w zakresie:
    1) koniecznym dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa osób;
    2) wynikającym ze znaków i sygnałów drogowych.

  • 42. Data: 2018-02-20 22:36:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2018 o 22:22, WS pisze:

> [...]
    > 1) koniecznym dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa osób;
    > 2) wynikającym ze znaków i sygnałów drogowych.

    Ciekawe zagadnienie i chętnie pociągnę dalej, ale w tym kontekście bez
    znaczenia - jest przepis szczegółowy dający rowerzyście na przejeździe
    pierwszeństwo, niezależnie od kwestii skrzyżowania.

    Shrek

  • 43. Data: 2018-02-20 22:53:33
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, February 20, 2018 at 10:36:24 PM UTC+1, Shrek wrote:

    > Ciekawe zagadnienie i chętnie pociągnę dalej, ale w tym kontekście bez
    > znaczenia - jest przepis szczegółowy dający rowerzyście na przejeździe
    > pierwszeństwo, niezależnie od kwestii skrzyżowania.

    nie, bo przepis jest podobny jak w wypadku pieszych, dziala dopiero jak jest na
    przejezdzie, ale zanim wjedzie na przejazd obowiazuja go przepisy ogolne - np.
    ustapienie pierwszenstwa z prawej na skrz. rownorzednym...

  • 44. Data: 2018-02-21 07:00:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2018 o 22:53, WS pisze:

    > nie, bo przepis jest podobny jak w wypadku pieszych, dziala dopiero jak jest na
    przejezdzie, ale zanim wjedzie na przejazd obowiazuja go przepisy ogolne - np.
    ustapienie pierwszenstwa z prawej na skrz. rownorzednym...

    Dość karkołomna teza. A możesz powiedzieć co chciałby osiągnąć
    prawodawca takim nieokreślonym pierwszeństwem?

    Shrek

  • 45. Data: 2018-02-21 12:20:09
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2018-02-20 o 18:10, Miller Artur pisze:
> [...]
    Heisenberga),

    > to jest to co masz w Poznaniu na kilku rondach, gdzie światła są tylko na wjeździe
    na rondo. jak już wjedziesz na rondo (zwłaszcza na końcówce zielonego, gdy jest
    przykorkowany ruch) to nie wiesz czy ci z poprzecznej mają jeszcze czerwone czy już
    zielone. bo go nie widzisz. jak mają czerwone, to jedziesz, ale jak zielone, to mimo,
    że zjeżdżasz z ronda, to stoisz i czekasz, aż się zatrzymają. ale znów, jak jest
    ciasno, to nie wiesz, czy się zatrzymali, bo nie mają mozliwości zjazdu i nie chcą
    blokować, czy dlatego, że mają już czerwone.

    To za skomplikowane na mój prosty rozum.
    Raz byłem w Poznaniu, jak byłem w licealistą. Na pokazach lotniczych.
    Pamiętam, że długo staliśmy w taksówce w korku. Może to był ten przypadek.