  • 21. Data: 2018-02-20 10:07:35
    Temat: Re: pierwszeństwo po raz enty
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2018 o 09:59, cef pisze:

    > Hmm, zapytałem z lenistwa, bo nie chciało mi się sprawdzać definicji
    > drogi w przepisach (czy co tam jest podane w opisie znaku "kopnięty
    > kwadrat")

    Drogą IMHO... jest - ma jezdnię (część przeznaczoną do ruchu pojazdów) i
    jest oznaczona znakiem DROGA dla rowerów;)

    Tyle że raczej nie droga publiczną:

    Art. 1 [Definicja] Drogą publiczną jest droga zaliczona na podstawie
    niniejszej ustawy do jednej z kategorii dróg, z której może korzystać
    każdy, zgodnie z jej przeznaczeniem, z ograniczeniami i wyjątkami
    określonymi w tej ustawie lub innych przepisach szczególnych.

    > Na pierwszy rzut oka nie powinno, ale wiadomo - rowerzyści nadludzie, to
    > zawsze jakieś przywileje mają :-)

    A nie jest tak, że oni zawsze mają pierwszeństwo na przjeździe
    (oczywiście bez świateł)?

    Shrek

  • 22. Data: 2018-02-20 12:19:59
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-02-20 o 10:07, Shrek pisze:

> [...]
    > określonymi w tej ustawie lub innych przepisach szczególnych.

    > A nie jest tak, że oni zawsze mają pierwszeństwo na przjeździe

    Zawsze?
    O ile dobrze pamiętam, to na przejeździe przy skręcie w poprzeczną - tak.
    Ale na przecinającym się kierunku ruchu?
    Na takiej zasadzie jak piesi, że jak już wjedzie na przejście-przejazd,
    to ma.
    Ale nie w każdym przypadku przecinania się kierunku ruchu.
    To by było nielogiczne. Takiego pierwszeństwa jak tramwaj, to rower nie
    ma :-)

  • 23. Data: 2018-02-20 12:27:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2018 o 12:19, cef pisze:

> [...]
    > Ale na przecinającym się kierunku ruchu?
    > Na takiej zasadzie jak piesi, że jak już wjedzie na przejście-przejazd,

    Czyli mają - tym bardziej że oni w przeciwnieństwie do pieszych nie
    mieli zakazu wtargiwania.

    > Ale nie w każdym przypadku przecinania się kierunku ruchu.
    > To by było nielogiczne. Takiego pierwszeństwa jak tramwaj, to rower nie
    > ma :-)

    No właśnie na przejęździe takie ma (chyba że coś znowelizowali). tylko w
    razie W tramwaj jest sprajtem a rowerzysta nie.

    Shrek

  • 24. Data: 2018-02-20 13:55:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-02-20 o 12:27, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > No właśnie na przejęździe takie ma (chyba że coś znowelizowali). tylko w
    > razie W tramwaj jest sprajtem a rowerzysta nie.

    Który paragraf przepisów tak interpretujesz?

  • 25. Data: 2018-02-20 16:03:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2018 o 13:55, cef pisze:

    > Który paragraf przepisów tak interpretujesz?

    1) Pojazd porusza się ulicą i przecina drogę rowerową - rowerzysta na
    przejeździe rowerowym nie zawsze ma pierwszeństwo. 1. Kierujący
    pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany
    zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi
    znajdującemu się na przejeździe.

    Shrek.

  • 26. Data: 2018-02-20 17:21:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-02-20 o 16:03, Shrek pisze:

> [...]
    > pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany
    > zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi

    Znajdującemu się na przejeździe, to jest OK,
    ale nie oznacza to, że rowerzysta poruszający się
    po drodze dla rowerów poprzecznie do ruchu samochodowego ma
    pierwszeństwo przed samochodami.

  • 27. Data: 2018-02-20 17:45:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2018 o 17:21, cef pisze:

    > Znajdującemu się na przejeździe, to jest OK,
    > ale nie oznacza to, że rowerzysta poruszający się
    > po drodze dla rowerów poprzecznie do ruchu samochodowego ma
    > pierwszeństwo przed samochodami.

    A kto w takim razie ma i jaka była intencja ustawodawcy, żeby zrobić
    pierwszeństwo nieokreslone? To jest kala z przejść dla pieszych - tam
    jest jeszcze przepis o wtargiwaniu, u rowerzystów go nie ma, więc skoro
    mają pierwszeństwo, to mają pierwszeństwo. Pierwszeństwo to takie bydle
    co się określa dla przecinania się kierunków ruchu. Więc siłą rzeczy na
    skrzyżowaniach, przejazdach, przejściach. Nie w kolejce do kasy na
    stacji benzynowej czy kibla w dyskotece;)

    Shrek

  • 28. Data: 2018-02-20 18:10:32
    Od: Miller Artur <n...@d...com>

    W dniu 2018-02-19 o 13:08, robot pisze:

    > Na litość boską. A cóż to takiego?
    > Chodzi o zasadę nieoznaczoności?

    to jest to co masz w Poznaniu na kilku rondach, gdzie światła są tylko
    na wjeździe na rondo. jak już wjedziesz na rondo (zwłaszcza na końcówce
    zielonego, gdy jest przykorkowany ruch) to nie wiesz czy ci z
    poprzecznej mają jeszcze czerwone czy już zielone. bo go nie widzisz.
    jak mają czerwone, to jedziesz, ale jak zielone, to mimo, że zjeżdżasz z
    ronda, to stoisz i czekasz, aż się zatrzymają. ale znów, jak jest
    ciasno, to nie wiesz, czy się zatrzymali, bo nie mają mozliwości zjazdu
    i nie chcą blokować, czy dlatego, że mają już czerwone.

    a.

  • 29. Data: 2018-02-20 18:13:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >skoro mają pierwszeństwo, to mają pierwszeństwo. Pierwszeństwo to
    >takie bydle co się określa dla przecinania się kierunków ruchu.

    Ale znow sie pojawia magiczne "na przejezdzie"

    >Więc siłą rzeczy na skrzyżowaniach, przejazdach, przejściach. Nie w
    >kolejce do kasy na stacji benzynowej czy kibla w dyskotece;)

    J.

  • 30. Data: 2018-02-20 18:13:52
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, February 20, 2018 at 5:45:17 PM UTC+1, Shrek wrote:
> [...]

    > skrzyżowaniach, przejazdach, przejściach. Nie w kolejce do kasy na
    > stacji benzynowej czy kibla w dyskotece;)

    chyba jednak nie do konca tak to jest... rower jest pojazdem, wiec przejazd dla
    rowerzystów nalezy potraktowac jak skrzyzowanie, a wtedy obowiazuja standardowe
    reguly pierwszenstwa, jak nie ma znakow / sygnalizacji, to pierwszenstwo z prawej...
    + nalezy ustapic piersz. rowerzyscie jadacemu na wprost skrecajac w droge poprzeczna
    (o ile znaki nie mowia inaczej) itd...

    http://rowerowanie.com/prawo/pierwszenstwo-przejezdz
    ie-rowerowym/