  • 11. Data: 2015-05-18 22:49:10
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-05-18 o 17:52, Icek pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=3iXNRSNGWk8
    >

    > Zastanawiam się czy ustępowanie pierwszeństwa pieszemu to czy to nie
    > jest dla niego wilcza przysługa.

    oh... to już Żyrinowski powiedział... "być może będzie musiało zginąć 20
    tys ludzi po to, zeby pozostałe 20 milionów żyło spokojnie."

    a co z babciami co parami dyskutują co było u proboszcza dzisiaj,
    myslicielami z telefonem, spacerowiczami, ktorzy sobie stoją przy
    przejściu jak widły w gnoju tylko dlatego, ze mają taką ochotę? moze i
    pieszych trzeba zdyscyplinować, ze jak nie chce przełazić, to niech
    spi**dala od przejścia?

    no nie, nie da się. juz widzę jak sumienny, prawilny kierowca zatrzyma
    się bo babcie gadają przy przejściu... i stoi, bo cholera wie czy babcie
    sie ruszą czy nie.

    @

  • 12. Data: 2015-05-18 23:00:43
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    > Bo to nie jest dobra analogia - ustępowanie przez pociąg powodowałoby,
    > że musiałby jeździć z absurdalnie niską prędkością.

    A co by sie stalo, gdyby pociag jechal z absurdalnie niska predkoscia? -
    zapewne spadlaby jego efektywnosc jako srodka transportu. I na taki sam
    negatywny efekt wskazuje Cavallino.

    bart

  • 13. Data: 2015-05-18 23:01:30
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    > Oczywioście że nie - chyba że przyjąć, że nad osobówkami pierwszeństwo
    > mają tiry a nadpierwszeństwo tramwaje.

    Wszak tramwaje maja "nadpierwszenstwo".

    bart

  • 14. Data: 2015-05-18 23:05:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-18 o 23:00, bartosz pisze:
> [...]
    >>

    > A co by sie stalo, gdyby pociag jechal z absurdalnie niska predkoscia? -
    > zapewne spadlaby jego efektywnosc jako srodka transportu. I na taki sam

    Spadek efektywności samochodu i pociągu nie jest taki sam.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2015-05-18 23:15:31
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    > Spadek efektywności samochodu i pociągu nie jest taki sam.

    Jednostkowo - owszem, ale dochodzi efekt skali: mowimy wszak o pojedynczych
    pociagach i o tysiacach samochodow.

    bart

  • 16. Data: 2015-05-18 23:23:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-18 o 23:15, bartosz pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jednostkowo - owszem, ale dochodzi efekt skali: mowimy wszak o pojedynczych
    > pociagach i o tysiacach samochodow.

    Tu nie ma efektu skali.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2015-05-18 23:27:15
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    > Tu nie ma efektu skali.

    Jest i to nawet dwuplaszczyznowy - ale sprobuj uzasadnic swoja opinie, a
    potem ja wskaze obie plaszczyzny.

    bart

  • 18. Data: 2015-05-18 23:33:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-18 o 23:27, bartosz pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jest i to nawet dwuplaszczyznowy - ale sprobuj uzasadnic swoja opinie, a
    > potem ja wskaze obie plaszczyzny.

    Samochód ustępując pojedzie kilka % czasu dłużej. A pociąg... pewnie już
    szybciej byłoby rowerem ;)

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2015-05-18 23:45:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-18 23:01, bartosz wrote:

    > Wszak tramwaje maja "nadpierwszenstwo".

    Nie zawsze.

    Shrek.

  • 20. Data: 2015-05-18 23:47:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-18 22:49, Artur Miller wrote:

    > no nie, nie da się. juz widzę jak sumienny, prawilny kierowca zatrzyma
    > się bo babcie gadają przy przejściu... i stoi, bo cholera wie czy babcie
    > sie ruszą czy nie.

    A jak często ci się zdarza, że pieszy nie przechodzi - mi raz na kwartał
    - ciekawostka z serii "człowiek pogryzł psa". Naprawdę nie ma co szukać
    problemów, gdzie ich nie ma.

    Shrek.