  • 91. Data: 2015-05-19 18:20:24
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-05-19 o 14:45, bartosz pisze:
    > (...)
    > Nieprawda - tramwaje jako pojazdy szynowe wyposazone sa w specyficzny system
    > hamowania o wiele efektywniejszy od tego stosowanego w samochodach. System
    > ten pozwala na zespojenie tramwaju z podlozem, co jest nieosiagalne dla
    > samochodow.

    Ale elektromagnesy są używane chyba tylko awaryjnie. Standardowo tramwaj
    hamuje za pomocą rekuperatora albo tradycyjnie - klockami.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 92. Data: 2015-05-19 18:28:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    a.pl...
    > Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał
    >
    > To nie pedalarze,

    Pedalarze, od prezydenta począwszy.
    Piesi nie mają we krwi aż takiej nienawiści do samochodów.
    A pedalarz zrobi wszystko żeby utrudnić ruch znienawidzonych samochodów,
    choćby i kosztem życia pieszych.
    Oczywiście pod pretekstem ich wygody, że niby lepiej wpaść pod samochód niż
    skorzystać z przejścia podziemnego.

    > Ale wiesz ... tez bedziesz ich ofiara :-)

    Oczywiście, sobie też współczuję.
    Żeby było śmieszniej - ruchy tych przygłupów dostały w sumie kilka procent w
    wyborach.
    Ale że PO jak zwykle oszukało naród, wystawiło prezia wywodzącego się od
    nich, to teraz mianuje kolesi na każde możliwe stanowisko.

  • 93. Data: 2015-05-19 18:38:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości
> [...]

    Zespojenie jak zespojenie ... cudow nie ma - w miejscu nie stanie

    >Ale elektromagnesy są używane chyba tylko awaryjnie. Standardowo
    >tramwaj hamuje za pomocą rekuperatora albo tradycyjnie - klockami.

    We Wroclawiu kiedys motorniczy je uzywali normalnie, ale im bodajze im
    pozniej zabronili.

    http://covalus.ovh.org/it/it.html
    4. Wagony typu 102N, 105N, 105Na wyposażone są w hamulce szynowe,
    które służą do hamowania awaryjnego. Zabrania się używania hamulca
    szynowego do normalnego hamowania tramwaju

    Ale teraz mamy tez inne typy wagonow.

    I ciekawy wyrok
    http://orzeczenia.wroclaw-srodmiescie.sr.gov.pl/cont
    ent/$N/155025500003006_VI_W_000614_2013_Uz_2013-09-0
    4_001

    J.

  • 94. Data: 2015-05-19 20:38:03
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    > Ale elektromagnesy są używane chyba tylko awaryjnie. Standardowo tramwaj
    > hamuje za pomocą rekuperatora albo tradycyjnie - klockami.

    Zapewne tak jest, ale chodzilo mi o pokazanie, ze samochody nie maja tak
    efektywnego systemu hamowania jak tramwaje.

    bart

  • 95. Data: 2015-05-19 21:30:18
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-05-18 o 23:47, Shrek pisze:

    > A jak często ci się zdarza, że pieszy nie przechodzi - mi raz na kwartał
    > - ciekawostka z serii "człowiek pogryzł psa". Naprawdę nie ma co szukać
    > problemów, gdzie ich nie ma.

    polecam ulicę Wałbrzyską i Czekoladową we Wrocławiu. nagminnie.

    @

  • 96. Data: 2015-05-19 21:43:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartosz" napisał w wiadomości

    >Zapewne tak jest, ale chodzilo mi o pokazanie, ze samochody nie maja
    >tak efektywnego systemu hamowania jak tramwaje.

    Wymagania dla tego hamulca to 3m/s^2, a dla starych tramwajow to tylko
    2.

    Dla samochodu osobowego to jednak 5, a w praktyce na suchym asfalcie
    jest znacznie wiecej ..

    J.

  • 97. Data: 2015-05-19 21:52:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-19 14:42, bartosz wrote:

    > W takim razie wracam do pytania: dlaczego tramwaje maja pierwszenstwo przed
    > innymi pojazdami?

    Pewnie dlatego, że jest tak na całym świecie.

    > To, ze tak jest na swiecie, nie jest zadnym argumentem. "Wiekszosc" nie
    > oznacza "rozumu" ani "racji".

    Jasne że nie jest. To wybitnie zajebisty pomysł, żeby na całym świecie
    zasady ruchu drogowego były z grubsza jednakowe (no dobra - wyłączmy
    część Azji) a u nas na odwrót.

    > Ale ja nie o tym.
    > Widze, ze nie jestes w stanie wytlumaczyc sprzecznosci, ktora tu
    > rozpatrujemy.

    Krótko - Konwencja międzynarodowa, konstytucja, prawo lokalne. To
    powoduje, że w sumie dalsza dyskusja jest bezcelowa.

    Shrek.

  • 98. Data: 2015-05-19 21:54:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-19 14:49, bartosz wrote:

    > Dasz rade uzasadnic to zdanie?

    W kuper mu wjadą jak stanie na widok Tira.

    Shrek.

  • 99. Data: 2015-05-19 21:55:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-19 12:27, Icek wrote:

    > ale to dość częste, że pieszy dochodzi do połowy i albo staje albo wraca.

    Tak, oczywiście robią to nagminnie. Zwłaszcza tacy w czapkach Napoleona....

    Shrek.

  • 100. Data: 2015-05-19 22:19:44
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    > W kuper mu wjadą jak stanie na widok Tira.

    No to on sam powinien sprzedac samochod :)

    bart