  • 191. Data: 2015-05-21 22:00:03
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-21 20:32, bartosz wrote:
    > U?ytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Nie, jestem za utrzymaniem stanu obecnego,

    W stanie obecnym pierwszeństwo ma pieszy. To że nie wolno mu "wtargnąć"
    pierwszeństwa nie zmienia. To że nie jest określone na chodniku wprost,
    w punkcie dotyczącym przejść wynika z tego... że nie ma takiej potrzeby.
    No bo kto niby ma pierwszeństwo na chodniku - samochód?

    Shrek.

  • 192. Data: 2015-05-21 22:41:52
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    > W stanie obecnym pierwszeństwo ma pieszy.

    To wlasnie jest wada, o ktorej napomknalem w wycietej czesci

    > To że nie wolno mu "wtargnąć" pierwszeństwa nie zmienia.

    I z kolei jestem przeciw usunieciu zakazu "wtargiwania".

    > To że nie jest określone na chodniku wprost, w punkcie dotyczącym przejść
    > wynika z tego... że nie ma takiej potrzeby. No bo kto niby ma
    > pierwszeństwo na chodniku - samochód?

    Chodnik nie jest problemem, tu nie wnosze zadnych zastrzezen

    bart

  • 193. Data: 2015-05-21 23:04:16
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Jacek Politowski <s...@n...istnieje> napisał(a)
    > In article <Pine.WNT.4.64.1505201432280.2180@quad>
    > Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >
    > """
    > drivers shall approach the crossing only at a speed low enough not to
    > endanger pedestrians using, or about to use, it; if necessary, they
    > shall stop to allow such pedestrians to cross
    > """
    >
    > Nie ma tam nic o zwalnianiu. Jest o zbliżaniu się z odpowiednią
    > prędkością.

    Nie ma nic o zwalnianiu, ale jest o "wystarczająco niskiej prędkości".
    Oczywiście możesz z nią wyruszyć z domu i nigdy jej nie przekraczać, ale
    to trochę wydłuży Ci czas podróży.

    --
    Tomek

  • 194. Data: 2015-05-21 23:10:18
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    bartosz <b...@w...pl> napisał(a)

    > Wiesz, rzady roznych krajow robia rozne glupoty, w tym tworza i podpisuja
    > zyczeniowe prawo, co jednak w zaden sposob nie nadaje tym prawom cech prawdy
    > objawionej oraz zawiesza praw fizyki. :)
    >
    > I wlasnie dobrze, ze niektore nasze sady sa w stanie uzyc mozgu i postawic
    > logiczne myslenie przez bzdurnym prawem. Nie ma zadnego powodu, aby klekac
    > przez przepisem, ktory z punktu widzenia fizyki jest absurdalny.

    Ale dlaczego te "prawa fizyki" u Ciebie obowiązują dopiero jak pieszy
    wszedł na pasy? Nie znałeś ich jak wsiadałeś do samochodu? A zakładając,
    że znałeś, to dlaczego się odpowiednio nie przygotowyjesz na ich atak
    (tych praw)? Jak jest deszcz, to też Cię dziwi, że nie możesz się
    zatrzymać?

    --
    Tomek

  • 195. Data: 2015-05-21 23:54:10
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    > Ale dlaczego te "prawa fizyki" u Ciebie obowiązują dopiero jak pieszy
    > wszedł na pasy?

    Nie masz racji - nie twierdze tak. Oczywiscie prawa fizyki obowiazuja
    zawsze: na pasach, ale tez i przed nimi. I glownie o ten moment "przed nimi"
    mi chodzi. Pieszy zblizajacy sie do pasow powinien miec swiadomosc, ze
    zatrzymanie pojazdu jest trudniejsze, niz zatrzymanie pieszego. Chodzi np. o
    kwestie sliskiej nawierzchni, ale tez o same kwestie "logistyczne" i
    zwiazane z ekonomika jazdy. Duzemu trudniej manewrowac, malemu - latwiej. I
    tylko o to mi chodzi. W tym kontekscie usuwanie z kodeksu zakazu
    "wtargiwania" pieszych na przejscie uwazam za bledne.

> [...]
    > że znałeś, to dlaczego się odpowiednio nie przygotowyjesz na ich atak
    > (tych praw)? Jak jest deszcz, to też Cię dziwi, że nie możesz się

    Ja akurat nie mam z tym problemow, warunki zewnetrzne mnie nie zaskakuja -
    ale niech piesi tez maja swiadomosc ich oraz ich wplywu na ruch.

    bart

  • 196. Data: 2015-05-22 07:13:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-21 22:41, bartosz wrote:

    > To wlasnie jest wada, o ktorej napomknalem w wycietej czesci

    To w końcu chcesz, żeby mieli pierwszeństwo, żeby nie mieli, czy żeby
    nie było wiadomo kto ma?

    > Chodnik nie jest problemem, tu nie wnosze zadnych zastrzezen

    Tylko nie mam naprawdę pojęcia, skąd ludziom się wzięlo, że pieszy nie
    ma pierwszeństwa na przejsciu, dopóki na nie nie wejdzie. Przecież na
    chodniku ma również pierwszeństwo przed samochodem.

    Shrek.

  • 197. Data: 2015-05-22 22:44:53
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    > To w końcu chcesz, żeby mieli pierwszeństwo, żeby nie mieli, czy żeby nie
    > było wiadomo kto ma?

    Chce zachowac obecny stan, uznajac go za lepszym od proponowanych zmian.

    > Tylko nie mam naprawdę pojęcia, skąd ludziom się wzięlo, że pieszy nie ma
    > pierwszeństwa na przejsciu, dopóki na nie nie wejdzie. Przecież na
    > chodniku ma również pierwszeństwo przed samochodem.

    Przypuszczam, ze z obowiazujacego ciagle zakazu "wtargiwania".

    bart

  • 198. Data: 2015-05-23 06:46:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-22 22:44, bartosz wrote:

    > Przypuszczam, ze z obowiazujacego ciagle zakazu "wtargiwania".

    Z tym, że zakaz "wtargiwania" ma się nijak do pierwszeństwa. Pieszy ma
    pierwszeństwo na przejściu i tyle. Czy ma dochodząc do przejścia - po
    prawdzie też ma, bo przecież nie samochód, ale to zupełnie bez znaczenia
    - pierwszeństwo jest wyznaczone na przejściu... no bo gdzie ma być
    wyznaczone - na chodniku - a po co?

    Pieszy moze być co najwyżej uznany winnym bądź współwinnym, ale nie ma
    to nic wspólnego z pierwszeństwem na przejściu.

    Jeśli twierdzisz inaczej to znajdź przepis, gdzie zakaz czegoś pozbawia
    pierwszeństwa - w sumie obojętne czego - zakaz skrętu, zakaz jazdy po
    pijaku, zakaz wyprzedzania, a nawet zakaz wjazdu czy zakza kierowania
    pojazdami. Raczej nie znajdziesz:P

    Shrek.

  • 199. Data: 2015-05-23 10:35:14
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

> [...]
    >
    > Pieszy moze być co najwyżej uznany winnym bądź współwinnym, ale nie ma to
    > nic wspólnego z pierwszeństwem na przejściu.

    Ano wlasnie - skoro moze byc uznany winnym badz wspolwinnym, to zapis o jego
    pierwszenstwie jest pustym zapisem, bo i tak nie chroni go przed
    konsekwencjami "wtargiwania".

    bart

  • 200. Data: 2015-05-23 13:44:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-23 10:35, bartosz wrote:

    > Ano wlasnie - skoro moze byc uznany winnym badz wspolwinnym, to zapis o jego
    > pierwszenstwie jest pustym zapisem,

    I właśnie o to idzie, żeby nie był, bo jeden z drugim ubzdurał sobie, że
    pieszy dochodzący do przejścia nie ma pierwszeństwa.

    > bo i tak nie chroni go przed
    > konsekwencjami "wtargiwania".

    Przed tym nic nie broni - podobnie jak np zielone światło przed TIRem -
    tylko nikt normalny nie postuluje z tego powodu przyznania pierwszeństwa
    TIRom.

    Shrek.