  • 101. Data: 2015-05-19 22:21:15
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    news:555b9261$0$27508$65785112@news.neostrada.pl...

    > Wymagania dla tego hamulca to 3m/s^2, a dla starych tramwajow to tylko 2.
    >
    > Dla samochodu osobowego to jednak 5, a w praktyce na suchym asfalcie jest
    > znacznie wiecej ..

    Daj pls jakiegos linka do danych.

    bart

  • 102. Data: 2015-05-19 22:23:29
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    > Pewnie dlatego, że jest tak na całym świecie.

    Widzisz? - nie umiesz tego wytlumaczyc od strony fizycznej :)

    > Jasne że nie jest. To wybitnie zajebisty pomysł, żeby na całym świecie
    > zasady ruchu drogowego były z grubsza jednakowe (no dobra - wyłączmy część
    > Azji) a u nas na odwrót.

    > Krótko - Konwencja międzynarodowa, konstytucja, prawo lokalne. To
    > powoduje, że w sumie dalsza dyskusja jest bezcelowa.

    A mnie nie chodzi o prawa, tylko o przyczyny fizyczne - bo z tego punktu
    widzenia jest sprzecznosc.

    bart

  • 103. Data: 2015-05-19 22:29:27
    Temat: Re: pieszy vs osobĂłwka
    Od: masti <g...@t...hell>

    bartosz wrote:

    > U?ytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Widzisz? - nie umiesz tego wytlumaczyc od strony fizycznej :)

    a co ma pierwszenstwo przejazdu do fizyki?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 104. Data: 2015-05-19 23:22:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-19 22:23, bartosz wrote:

    > Widzisz? - nie umiesz tego wytlumaczyc od strony fizycznej :)

    Umiem, tylko po co? Skoro fakt, że tak jest na całym świecie jest
    wystarczającym uzasadnienie. W innych gałęziach ci wytłumaczyli dlaczego
    w normalnych sytuacjach nie wykorzystuje się hamulców magnetycznych.

    Jak nie, jak tak. Przyjęło się, że dobrze jak zasady ruchu drogowego są
    jednolite na całym świecie - i to jest powód, żeby skoro tramwaje miały
    pierwszenśtwo na całym świecie to również u nas.

    > A mnie nie chodzi o prawa, tylko o przyczyny fizyczne - bo z tego punktu
    > widzenia jest sprzecznosc.

    Patrz pierwszy akapit.

  • 105. Data: 2015-05-19 23:22:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-19 22:19, bartosz wrote:

    > No to on sam powinien sprzedac samochod :)

    Twój syn?

    Shrekl

  • 106. Data: 2015-05-20 08:20:59
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 19 May 2015 23:22:12 +0200
    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Umiem, tylko po co? Skoro fakt, że tak jest na całym świecie jest
    > wystarczającym uzasadnienie.

    Wiesz, to akurat jest żaden argument. :) Kiedyś na całym świecie ruch był
    lewostronny, teraz, przez jednego "rycerzyka" mamy w wiekszości ruch prawo stronny i
    jakoś świat się z tego powodu nie zawalił.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 107. Data: 2015-05-20 08:21:32
    Temat: Re: pieszy vs osob??wka
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 19 May 2015 20:29:27 +0000 (UTC)
    masti <g...@t...hell> wrote:

    > a co ma pierwszenstwo przejazdu do fizyki?

    logikę ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 108. Data: 2015-05-20 09:06:45
    Od: Mateusz <n...@o...pl>

    W dniu 2015-05-19 o 09:09, p...@g...com pisze:
    > --W Niemczech owszem, piesi maja pierwszenstwo, ale na ulicach nie bardzo to widac
    - grzecznie zatrzymuja sie na chodniku i patrza czy moga wejsc.

    > nonsens, pierwszenstwo ma pieszy zblizajacy sie do przejscia i egzekwuja to
    bezwzglednie, pierwsze potracenie pieszego na pasach moze potraktuja ulgowo (choc nie
    ryzykowalbym) ale kolejne to juz wjazd prokuratora, tracisz prawko, podpadasz pod MPU
    i ubezpieczalnia moze wytoczyc sprawe przed sadem ... aspekt finansowy tez jest
    trudny do oszacowania, glupie potracenie menago na pasach (uszkodzenie nadgarstka,
    nic nie zlamane) moze isc w dziesiatki tysiecy ojro odszkodowania, jazda bez
    trzymanki dla polskich ubezpieczalni jest nieunikniona, jak macie jakies akcje
    zalecam szybka sprzedaz :-)

    > P.

    Chory przepis...
    Moim zdaniem samo zbliżanie się do przejścia dla
    pieszych nie powinno uprawniać do pierwszeństwa,
    często ludzie specjalnie przyspieszają żeby te pierwszeństwo
    wymusić, jak widzę jadący samochód to się grzecznie zatrzymuję
    co innego jak jestem już na pasach. Kierowca powinien mieć
    bezwzględne pierwszeństwo, ale jego dobra wola i uprzejmość
    może spowodować, że się zatrzyma i przepuści pieszego ot co.

    M.

  • 109. Data: 2015-05-20 10:01:45
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2015-05-19 o 17:04, Cavallino pisze:

    > Gdzieniegdzie jednak jest.
    > Nie widziałem w Niemczech na żadnej ekspresówce przejścia dla pieszych,
    > o autostradach nie wspominając.

    U nas tez nie widziałem.

    > A pozostałe drogi pełnią z reguły takie funkcje, jak u nas drogi
    > wojewódzkie - czyli dojazdowe do drogi tranzytowej.

    No nie do końca - np. krajówka B7 (piszę o niej bo jeździłem sporymi
    odcinkami) prowadzi przez wsie i miasta jest jak najbardziej krajówką w
    pełnym tego słowa znaczeniu.

    > Można przez kilka km jechać wolno, żeby później jechać normalnie - u nas
    > jest odwrotnie cały czas.

    Lub kilkadziesiąt - z tym zgoda.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Teddy on board :)