  • 31. Data: 2015-05-19 08:57:47
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: p...@g...com

    --A w takich Niemczech na przykład, piesi wchodzą na pasy na czerwonym i nikogo to
    nie dziwi i samochody ustępują i nikomu z kierowców nie przyjdzie do głowy nie
    ustąpić

    nonsens, to jakis nowy urban legend ?

    --Nie popieram tego, ale tak podobno jest a na pewno było jeszcze kilkanaście lat
    temu...

    nie bylo i nie jest, wierz mi siedze tu wystarczajaco dlugo, pierwszenstwo jest
    egzekwowane bezwzglednie obojetnie przez pieszych czy kierowcow :-)

  • 32. Data: 2015-05-19 09:09:23
    Od: p...@g...com

    --W Niemczech owszem, piesi maja pierwszenstwo, ale na ulicach nie bardzo to widac -
    grzecznie zatrzymuja sie na chodniku i patrza czy moga wejsc.

    nonsens, pierwszenstwo ma pieszy zblizajacy sie do przejscia i egzekwuja to
    bezwzglednie, pierwsze potracenie pieszego na pasach moze potraktuja ulgowo (choc nie
    ryzykowalbym) ale kolejne to juz wjazd prokuratora, tracisz prawko, podpadasz pod MPU
    i ubezpieczalnia moze wytoczyc sprawe przed sadem ... aspekt finansowy tez jest
    trudny do oszacowania, glupie potracenie menago na pasach (uszkodzenie nadgarstka,
    nic nie zlamane) moze isc w dziesiatki tysiecy ojro odszkodowania, jazda bez
    trzymanki dla polskich ubezpieczalni jest nieunikniona, jak macie jakies akcje
    zalecam szybka sprzedaz :-)

    P.

  • 33. Data: 2015-05-19 09:23:17
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 18 May 2015 23:45:01 +0200
    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie zawsze.

    A wtedy kiedy nie ma, to bez kozery egzekwujesz swoje? :)
    Czy może jednak zachowujesz szczególną ostrożność i upewniasz się, że aby na pewno on
    wie że tym razem to Ty masz pierwszeństwo?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 34. Data: 2015-05-19 09:25:53
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 18 May 2015 17:52:14 +0200
    Icek <i...@d...pl> wrote:

    > Zastanawiam się czy ustępowanie pierwszeństwa pieszemu to czy to nie
    > jest dla niego wilcza przysługa.

    Niedźwiedzią przysługą i szczytem debilizmu to są te wszystkie kampanie "promujące
    bezpieczeńśtwo na drodze" wymierzone/skierowane tylko i wyłącznie do kierowców,
    zamiast przynajmniej w połowie do pieszych.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 35. Data: 2015-05-19 09:59:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup

    > Zawsze zastanawiam się gdzie jest MATEMATYKA w takich sytuacjach u
    > kierowców i obliczenia.

    Tam gdzie u Ciebie jej brak :-)

    Problemem nie jest jeden kierowca który straci minutę by babcia spokojnie
    przeszła. Problemem jest że 50 kierowców straci minutę, i drugie tyle
    pasażerów komunikacji miejskiej a to jakby zmienia postać rzeczy. Dlatego
    zasada powinna być prosta na tych drogach gdzie jest większy ruch samochodów
    niż pieszych samochody powinny mieć pierwszeństwo a pisie niech czekają na
    światła albo chodzą kładkami/przejściami podziemnymi.

    Natomiast w ścisłym centrum gdzie pieszych jest więcej należy wprowadzić
    strefę tempo 30. I wszystkim będzie lepiej. Kierowca co straci w centrum
    odrobi na pozostałych drogach, a piesi po centrum tam gdzie jest ich więcej
    będą mogli się sprawniej i bezpieczniej poruszać.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 36. Data: 2015-05-19 10:35:32
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-19 o 09:59, Ergie pisze:
> [...]
    > większy ruch samochodów niż pieszych samochody powinny mieć
    > pierwszeństwo a pisie niech czekają na światła albo chodzą

    A co ze statystyką zrobisz, znaczy tą, kiedy nim pieszy miał
    pierwszeństwo, to ginęło ich więcej?

    No i oczywiście budowa tych kładek, tunelików, świateł itp.
    Na dodatek jeszcze większy nacisk dla pieszych żeby nie rzucali się pod
    koła tam gdzie im nie wolno. Taką mentalność widać wszędzie.

    Przez ostatni rok, miałem więcej ostrych hamowań i poslizgów w miejscach
    niedozwolonych dla pieszych niż gdziekolwiek. Po prostu spodziewam się
    pieszego tam, gdzie ma pasy i koncentruję uwagę. Nie będę przeciez
    wypatrywał go jak zająca za każdym słupem i zaparkowanym samochodem.
    Nawet zwierzęta (koty/psy) mają wiecej rozumu niż wielu debili/ek
    pakujących się pod koła. Do kurwicy doprowadza mnie UNIKANIE kontaktu
    wzrokowego pomiędzy pieszym i kierowcą. Specjalnie odwracają głowy w
    drugą stronę, pakując się pod koła i czekajac kiedy usłyszą pisk
    hamulców albo spotkanie z samochodem.

    Filmiki o kierowcach "10 mniej" robią ale spoty o ślepym pieszym już nie.

> [...]
    > odrobi na pozostałych drogach, a piesi po centrum tam gdzie jest ich
    > więcej będą mogli się sprawniej i bezpieczniej poruszać.

    Ale teraz jest podobnie, tyle że mamy strefę 50 a na pozostałych
    odcinkach popierdalają ponad 100, pomimo ograniczenia do 70/80.

    Ktoś tu wspominał o Niemcach, Holendrach, Szwedach itp tam jakoś te
    problemy są mniejsze a rozwiązań komunikacyjnych aż takich nie ma. Jest
    za to inna mentalność i sposób patrzenia na ochronę życia.

    --
    LordBluzg(R)
    Get out of the road if you want to grow old.

  • 37. Data: 2015-05-19 10:39:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
> [...]
    >odszkodowania, jazda bez trzymanki dla polskich ubezpieczalni jest
    >nieunikniona, jak macie jakies akcje zalecam szybka sprzedaz :-)

    Ubezpieczyc sie Allianz :-)

    https://youtu.be/GXzwWqWpWmg?t=100

    https://www.youtube.com/watch?v=eKUPF_I9FV8

    https://www.youtube.com/watch?v=16dslPUGTTY

    Czy oni wygladaja jakby nerwowo zwalniali przed kazdym przejsciem ?
    Aczkolwiek:
    -jada glownymi, wielopasowymi drogami,
    -wszedzie swiatla ... chyba wszystkie przejscia maja swiatla

    Mniej glowne ulice
    https://www.youtube.com/watch?v=zhIt6NwXTAs

    - nadal nie hamuja nerwowo
    - gdzie ci piesi ... wymarle miasto ?
    - przejsc bez swiatel jak na lekarstwo ... dali pierwszenstwo pieszym
    i zmazali przejscia ?

    Jest jeszcze to
    https://www.youtube.com/watch?v=I7Wnjf0I6wg
    ale to chyba jakis deptak..

    A tu dla odmiany Anglia
    https://youtu.be/oikvjE927XA?t=70
    Imigrantka z Polski, nie wie ze ma pierwszenstwo ?

    J.

  • 38. Data: 2015-05-19 10:50:16
    Od: p...@g...com

    --Ktoś tu wspominał o Niemcach, Holendrach, Szwedach itp tam jakoś te problemy są
    mniejsze a rozwiązań komunikacyjnych aż takich nie ma.

    to niestety kwestia naszych wyborow ... tam rzadzeniem zajmuja sie ludzie
    inteligentni a my mamy skorumpowanych cwiercinteligentow ... oczekiwanie jakosci po
    tych cymbalach jest niestety nadaremne, 11 lat temu weszlismy do UE i nadal jestesmy
    w czarnej dupie choc przez 10-cio lecie mozna bylo wyedukowac sporo kierowcow i
    pieszych ... tego czasu nikt nie zwroci

    --Jest za to inna mentalność i sposób patrzenia na ochronę życia.

    rule number one:
    chronimy ZAWSZE najslabszego uzytkownika ruchu drogowego, implementacja w Polsce
    okolo roku 2050

    P.

  • 39. Data: 2015-05-19 10:53:04
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup

    > A co ze statystyką zrobisz, znaczy tą, kiedy nim pieszy miał
    > pierwszeństwo, to ginęło ich więcej?

    A co mam zrobić? Samobójcy kiedyś się pozabijają i statystyka wyładnieje :-)

    > Ktoś tu wspominał o Niemcach, Holendrach, Szwedach itp tam jakoś te
    > problemy są mniejsze a rozwiązań komunikacyjnych aż takich nie ma. Jest za
    > to inna mentalność i sposób patrzenia na ochronę życia.

    Bo tam poza ścisłym centrum gdzie samochody jada powoli nikt się pod koła
    nie pakuje nawet na pasach.

    Zrobiłem sporo tysięcy km głównie po Niemczech, Francji i Włoszech i to nie
    po autostradach ale po drogach lokalnych i w miastach i nigdy nie musiałem
    nagle hamować bo ktoś mi się pcha pod koła. Nigdy! A w takim Paryżu czy
    Rzymie piesi czekają nawet jak mają zielone a auta jada na czerwonym -
    najwyraźniej mają więcej rozumu i instynktu samozachowawczego.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 40. Data: 2015-05-19 11:00:43
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > rule number one:
    > chronimy ZAWSZE najslabszego uzytkownika ruchu drogowego

    g. prawda.

    Edukujemy od początku że pieszy w zderzeniu z samochodem nie ma szans.
    Dlatego tam nikt się przed koła nie pcha. U nas jakoś z pociągami się udało,
    z tramwajami też jakoś wyszło to i z samochodami się uda - w końcu dobór
    naturalny zrobi swoje i pozostaną tylko tacy co swoim dzieciom tłumaczą że
    mają uważać a nie łazić jak krowy bo zielone.

    Pozdrawiam
    Ergie