eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › pieszy vs osobówka
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 291

  • 21. Data: 2015-05-18 23:51:03
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    "Shrek" wydumal(a) w wiadomosci ID news:mjdmgt$2ht$1@node1.news.atman.pl
    > On 2015-05-18 23:01, bartosz wrote:
    >>> Oczywio?cie ?e nie - chyba ?e przyj?ae, ?e nad osobówkami pierwszenstwo
    >>> maj? tiry a nadpierwszenstwo tramwaje.
    >> Wszak tramwaje maja "nadpierwszenstwo".
    > Nie zawsze.
    ...a autobusy?

    --
    LordBluzg(R)(TM)
    Have you heard the news? The dogs are dead!
    You better stay home and do as you're told.
    Get out of the road if you want to grow old.(EUR(TM))



  • 22. Data: 2015-05-18 23:54:52
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>


    Uzytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisal w wiadomosci
    news:mjdmgt$2ht$1@node1.news.atman.pl...
    > On 2015-05-18 23:01, bartosz wrote:
    >
    >>> Oczywioście że nie - chyba że przyjąć, że nad osobówkami pierwszeństwo
    >>> mają tiry a nadpierwszeństwo tramwaje.
    >>>
    >>
    >> Wszak tramwaje maja "nadpierwszenstwo".
    >
    >
    > Nie zawsze.

    Ale jednak tramwaje maja "nadpierwszenstwo" nad innymi pojazdami w wiekszej
    liczbie okolicznosci niz te pojazdy nad pieszymi. Dlaczego zatem w pierwszym
    przypadku mozna bylo przyjac taka regulacje, a w drugim - jednak nie?

    bart



  • 23. Data: 2015-05-18 23:59:52
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-18 o 23:54, bartosz pisze:
    > Uzytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisal w wiadomosci
    > news:mjdmgt$2ht$1@node1.news.atman.pl...
    >> On 2015-05-18 23:01, bartosz wrote:
    >>
    >>>> Oczywioście że nie - chyba że przyjąć, że nad osobówkami pierwszeństwo
    >>>> mają tiry a nadpierwszeństwo tramwaje.
    >>>>
    >>>
    >>> Wszak tramwaje maja "nadpierwszenstwo".
    >>
    >>
    >> Nie zawsze.
    >
    > Ale jednak tramwaje maja "nadpierwszenstwo" nad innymi pojazdami w wiekszej
    > liczbie okolicznosci niz te pojazdy nad pieszymi. Dlaczego zatem w pierwszym
    > przypadku mozna bylo przyjac taka regulacje, a w drugim - jednak nie?


    I tramwaje i pociągi to pojazdy szynowe posiadające ponadprzeciętnie
    gorszą drogę hamowania.

    --
    Liwiusz


  • 24. Data: 2015-05-19 00:01:59
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    "Liwiusz" wydumał(a) w wiadomości ID news:mjdk7b$gsq$1@node2.news.atman.pl
    > W dniu 2015-05-18 o 23:00, bartosz pisze:
    >> Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    >> news:mjdhs4$ehs$2@node2.news.atman.pl...
    >>> W dniu 2015-05-18 o 19:44, Cavallino pisze:
    >>>> Oczywiście że jest.
    >>>> Pociąg samochodowi też nie ustępuje i nie ma żadnego powodu, żeby na
    >>>> zasadzie analogii nie miało być tak samo w przypadku pieszych i pojazdów.
    >>> Bo to nie jest dobra analogia - ustępowanie przez pociąg powodowałoby,
    >>> że musiałby jeździć z absurdalnie niską prędkością.
    >> A co by sie stalo, gdyby pociag jechal z absurdalnie niska predkoscia? -
    >> zapewne spadlaby jego efektywnosc jako srodka transportu. I na taki sam
    >> negatywny efekt wskazuje Cavallino.
    > Spadek efektywności samochodu i pociągu nie jest taki sam.

    W miescie? Rozumiem poza miastem. W miescie masz średnią ok 30km/h. Wkurwia
    udostępnianie pieszym przejścia ale ma mały wpływ na średnią jazdy. Jeśli czekam na
    10 przejściach MINUTĘ tracę 10 minut. To wystarcza na przejście
    (najczęściej/średnia). Mierzyłeś kiedyś te czasy? Ja tak. Ciekawe tylko, że jak widzę
    babacię, która posuwa na zebrze przez 59 sekund wydaje mi się że idzie godzinę. Nie
    zastanawiałeś się kiedyś dlaczego tak odczuwasz? Dla niej to megaszybkość :> Ty
    pokonasz następny kilometr z podobną. Zakładając że masz do pokonania 15km w miescie
    (po przekątnej średnia wielkość większych miast) to jakieś 30 min. Jeśli zwiększysz
    to o 10 min (nie przepuścisz)i przejedziesz w 20min to coś wielkiego się stanie?
    Nawet jeśli wyliczysz to w skali roku (10 min dziennie) to coś złego się stanie,
    skoro zwiększysz o conajmniej 50% bezpieczenstwo?

    Zawsze zastanawiam się gdzie jest MATEMATYKA w takich sytuacjach u kierowców i
    obliczenia. Pewnie nigdzie :> Kazdy się ciągle śpieszy...i ciągle zapomina wyjść 5
    min wcześniej...lub przyjechać 5 minut później. Jaki problem?

    --
    LordBluzg(R)(TM)
    Have you heard the news? The dogs are dead!
    You better stay home and do as you're told.
    Get out of the road if you want to grow old.(EUR(TM))


  • 25. Data: 2015-05-19 00:05:05
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-19 o 00:01, LordBluzg(R) pisze:
    > "Liwiusz" wydumał(a) w wiadomości ID news:mjdk7b$gsq$1@node2.news.atman.pl
    >> W dniu 2015-05-18 o 23:00, bartosz pisze:
    >>> Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    >>> news:mjdhs4$ehs$2@node2.news.atman.pl...
    >>>> W dniu 2015-05-18 o 19:44, Cavallino pisze:
    >>>>> Oczywiście że jest.
    >>>>> Pociąg samochodowi też nie ustępuje i nie ma żadnego powodu, żeby na
    >>>>> zasadzie analogii nie miało być tak samo w przypadku pieszych i pojazdów.
    >>>> Bo to nie jest dobra analogia - ustępowanie przez pociąg powodowałoby,
    >>>> że musiałby jeździć z absurdalnie niską prędkością.
    >>> A co by sie stalo, gdyby pociag jechal z absurdalnie niska predkoscia? -
    >>> zapewne spadlaby jego efektywnosc jako srodka transportu. I na taki sam
    >>> negatywny efekt wskazuje Cavallino.
    >> Spadek efektywności samochodu i pociągu nie jest taki sam.
    >
    > W miescie? Rozumiem poza miastem. W miescie masz średnią ok 30km/h. Wkurwia
    udostępnianie pieszym przejścia ale ma mały wpływ na średnią jazdy. Jeśli czekam na
    10 przejściach MINUTĘ tracę 10 minut.


    Nie zmyślaj z tą minutą czekania na przejściu bez świateł.



    Dalej nie czytam, bo wiersze niepozawijane, a nie będę paskiem latał.

    --
    Liwiusz



  • 26. Data: 2015-05-19 00:15:47
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    "Liwiusz" wydumał(a) w wiadomości ID news:mjdnml$kk6$1@node2.news.atman.pl
    > W dniu 2015-05-19 o 00:01, LordBluzg(R) pisze:
    >> "Liwiusz" wydumał(a) w wiadomości ID news:mjdk7b$gsq$1@node2.news.atman.pl
    >>> W dniu 2015-05-18 o 23:00, bartosz pisze:
    >>>> Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    >>>> news:mjdhs4$ehs$2@node2.news.atman.pl...
    >>>>> W dniu 2015-05-18 o 19:44, Cavallino pisze:
    >>>>>> Oczywiście że jest.
    >>>>>> Pociąg samochodowi też nie ustępuje i nie ma żadnego powodu, żeby na
    >>>>>> zasadzie analogii nie miało być tak samo w przypadku pieszych i pojazdów.
    >>>>> Bo to nie jest dobra analogia - ustępowanie przez pociąg powodowałoby,
    >>>>> że musiałby jeździć z absurdalnie niską prędkością.
    >>>> A co by sie stalo, gdyby pociag jechal z absurdalnie niska predkoscia? -
    >>>> zapewne spadlaby jego efektywnosc jako srodka transportu. I na taki sam
    >>>> negatywny efekt wskazuje Cavallino.
    >>> Spadek efektywności samochodu i pociągu nie jest taki sam.
    >> W miescie? Rozumiem poza miastem. W miescie masz średnią ok 30km/h. Wkurwia
    >> udostępnianie pieszym przejścia ale ma mały wpływ na średnią jazdy. Jeśli czekam
    >> na 10 przejściach MINUTĘ tracę 10 minut.
    > Nie zmyślaj z tą minutą czekania na przejściu bez świateł.

    Chcesz filmy? Zrobię. Z Poznania. Poznań i Łódź to najwolniejsze miasta.

    > Dalej nie czytam, bo wiersze niepozawijane, a nie będę paskiem latał.

    Ja latam na TB :>

    Do notatnika wklej :) i zawijaj w sreberka :)

    Se przez google poczytaj. Mam 80 linni do zawijania, dla CIEBIE zmniejszyłem do 75.
    Pasi?

    Tak nawiasem, też mam gdzieś TB do news...ale to przypadłość TEGO czytnika (odczyt)
    nie wysyłającego (mojego OE) bo w starym OE mam poprawnie odczyt. Może kiedyś
    poprawią w TB.

    --
    LordBluzg(R)(TM)
    Have you heard the news? The dogs are dead!
    You better stay home and do as you're told.
    Get out of the road if you want to grow old.(EUR(TM))




  • 27. Data: 2015-05-19 05:07:11
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: Mateusz <n...@o...pl>

    W dniu 2015-05-18 o 17:52, Icek pisze:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=3iXNRSNGWk8
    >
    >
    > Zastanawiam się czy ustępowanie pierwszeństwa pieszemu to czy to nie
    > jest dla niego wilcza przysługa.
    >
    > Wydaje mi się, że danie bezwzględnego prawa pieszym doprowadzi do
    > sytuacji, że będą się oni bardziej pchali na pasy i przynajmniej w
    > pieszym okresie będzie dochodziło do większej ilości kolizji. Tu
    > pieszego uratowała tylko własna ostrożność.
    >
    >
    >
    > Icek
    A w takich Niemczech na przykład, piesi wchodzą
    na pasy na czerwonym i nikogo to nie dziwi
    i samochody ustępują i nikomu z kierowców
    nie przyjdzie do głowy nie ustąpić
    Nie popieram tego, ale tak podobno jest a na pewno
    było jeszcze kilkanaście lat temu...

    M.


  • 28. Data: 2015-05-19 06:23:05
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-18 23:54, bartosz wrote:

    >> Nie zawsze.
    >
    > Ale jednak tramwaje maja "nadpierwszenstwo" nad innymi pojazdami w wiekszej
    > liczbie okolicznosci niz te pojazdy nad pieszymi. Dlaczego zatem w pierwszym
    > przypadku mozna bylo przyjac taka regulacje, a w drugim - jednak nie?

    Dla tego samego powodu, co tiry nie mają pierwszeństwa nad osobówkami. A
    jeszcze prościej tłumacząć z powodu takiego, że na całym świecie tak
    jest, a my podpisaliśmy pewną konwencję.

    Shrek.


  • 29. Data: 2015-05-19 07:27:22
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 May 2015 05:07:11 +0200, Mateusz napisał(a):
    > A w takich Niemczech na przykład, piesi wchodzą
    > na pasy na czerwonym i nikogo to nie dziwi
    > i samochody ustępują i nikomu z kierowców
    > nie przyjdzie do głowy nie ustąpić

    W Niemczech owszem, piesi maja pierwszenstwo, ale na ulicach nie
    bardzo to widac - grzecznie zatrzymuja sie na chodniku i patrza czy
    moga wejsc.

    W Anglii ... piesi maja pierwszenstwo i to widac, ale wedle przepisow
    to chyba tylko na niektorych przejsciach. A jak sie kiedys usilowalem
    doczytac w przepisach, to cos nie moglem - zlikwidowali ?


    J.


  • 30. Data: 2015-05-19 07:31:19
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 May 2015 00:05:05 +0200, Liwiusz napisał(a):
    > W dniu 2015-05-19 o 00:01, LordBluzg(R) pisze:
    >>> Spadek efektywności samochodu i pociągu nie jest taki sam.
    >>
    >> W miescie? Rozumiem poza miastem. W miescie masz średnią ok 30km/h. Wkurwia
    udostępnianie pieszym przejścia ale ma mały wpływ na średnią jazdy. Jeśli czekam na
    10 przejściach MINUTĘ tracę 10 minut.
    >
    > Nie zmyślaj z tą minutą czekania na przejściu bez świateł.

    Minuta to moze przesada, ale calosc troche trwa. Hamowanie,
    przepuszczenie, rozpedzanie.
    A jak jedziesz 70, to pieszy czeka znacznie krocej :-)


    J.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 10 ... 20 ... 30


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: