    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: pir - czujnik ruchu wykrywa nieistniejący ruch
    Date: Thu, 26 May 2016 21:38:55 +0200

    witam
    tydzień temu prosiłem o pomoc w budowie urządzenia, które po wykryciu
    ruchu zatelefonuje do mnie.
    Zrobiłem sobie coś takiego z czujnika ruchu przystosowanego do
    współpracy z arduino. działa. tyle że wykrywa nieistniejący ruch. znaczy
    śpię sobie spokojnie a alarm telefonuje. patrzę w kamery - brak ruchu.
    Kupiłem polecaną przez kogoś gotową czujkę pir - gsm. to samo. 38
    alarmów w ciągu doby. Czujka stoi w sklepie, 50m2 brak ruchu, brak
    źródeł ciepła. co cholerstwo widzi? odbicia przez szybę? diody ir kamer?
    (które i tak świecą albo nie świecą, nie przełączają się co 30 minut)
    Zrobiłem jeszcze jeden eksperyment. wsadziłem czunik pir-gsm do
    szuflady. też widzi ruch. ale już tylko 2 - 3 razy na dobę

    Czy coś mogę sam poprawić? oficjalnie urządzenie niema regulacji
    czułości. czy można jakoś zamienić obszar "widzenia" PIRa na kurtynę,
    albo linie?

    ToMasz

    PS duża "czujka" alarmu, taka na 12v działa stabilnie od 20 lat. Bez
    fałszywych alarmów