  • 11. Data: 2019-02-13 20:43:35
    Temat: Re: podłączyłem odwrotnie +- do laptopa
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > Jakoś wątpie, że jest tam dioda bo prąd osiąga 4A. Czy nie grzałaby się
    > mocno? Może jest mosfet?

    Ale mosfet ma z kolei diodę wbudowaną w strukturę, więc jakby był tam
    mosfet, to podłączony odwrotnie i tak by przewodził...

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 12. Data: 2019-02-13 21:01:51
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-02-13 20:24, PiteR wrote:

    > Jakoś wątpie, że jest tam dioda bo prąd osiąga 4A. Czy nie grzałaby się
    > mocno? Może jest mosfet?

    Mostek Graetza.

  • 13. Data: 2019-02-13 21:25:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Feb 2019 19:25:31 GMT, PiteR napisał(a):

    > Możliwe bo zasilacz to super wypasiony Dell z trzecim kabelkiem.

    To akurat cecha wielu sterownikow, nie musi byc Dell.

    Ale jak ci sie udalo odwrotnie go podlaczyc ?
    Kabel sie urwal i lutowales ?

    J.

  • 14. Data: 2019-02-13 21:53:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Queequeg,

    > Ale mosfet ma z kolei diodę wbudowaną w strukturę, więc jakby był tam
    > mosfet, to podłączony odwrotnie i tak by przewodził...

    Dlatego MOSFET włącza się inwersyjnie:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic573628.html#3
    009826 Straty
    minimalne, działa bez pudła.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2019-02-13 21:53:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ilona,

    > Mostek Graetza.

    Dwa razy więcej strat.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2019-02-13 21:56:38
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-02-13 o 20:24, PiteR pisze:

    > Jakoś wątpie, że jest tam dioda bo prąd osiąga 4A. Czy nie grzałaby się
    > mocno? Może jest mosfet?

    To już prędzej schotky tam będzie.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 17. Data: 2019-02-13 21:58:32
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-02-13 o 20:25, PiteR pisze:

    > Możliwe bo zasilacz to super wypasiony Dell z trzecim kabelkiem.

    Ten trzeci kabelek i tak do zwarć nie ma nic, tam jest tylko identyfikacja
    zasilacza, którą bios czyta.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 18. Data: 2019-02-13 22:27:47
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Dlatego MOSFET włącza się inwersyjnie:
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic573628.html#3
    009826 Straty
    > minimalne, działa bez pudła.

    Sprytny układ.

    Tylko czy to na pewno jest inwersyjny tryb pracy? Przecież tutaj napięcie
    bramki jest podawane względem źródła, po prostu dioda robi za swego
    rodzaju "bootstrap", żeby to źródło miało potencjał względem tej bramki.

    Czy może jednak dioda diodą, ale to złącze bramka-dren powoduje
    przewodzenie, a nie bramka-źródło?

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 19. Data: 2019-02-13 22:41:02
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-02-13 21:53, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Dwa razy więcej strat.

    Za to działa w obie strony :)

  • 20. Data: 2019-02-13 22:51:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Janusz pisze tak:

    > To już prędzej schotky tam będzie.

    Weź diodę Schottky i przepuść tak z 5A przez godzinkę
    i pomacaj sobie ;)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.