  • 21. Data: 2019-02-13 22:52:40
    Temat: Re: podłączyłem odwrotnie +- do laptopa
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2019-02-13 00:15, PiteR wrote:
    (ciap)

    > Znajomy podłączyl +19v 6A odwrotnie i nic się nie stało.
    > Mądry laptop czy mądry zasilacz? Czy to zabezpieczenie
    > jest powszechne w nowożytnych laptopach??

    A tu się stało:
    https://www.youtube.com/watch?v=OoS6fxMg48I

    W.

  • 22. Data: 2019-02-13 22:56:44
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Janusz pisze tak:

    > Ten trzeci kabelek i tak do zwarć nie ma nic, tam jest tylko
    > identyfikacja zasilacza, którą bios czyta.

    Panowie i panie owszem mam braki w teorii jednakowoż jestem
    elektronikiem z wykształcenia i pracuję w zawodzie i w firmie
    elektronicznej ;)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 23. Data: 2019-02-13 23:04:31
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F. pisze tak:

    > To akurat cecha wielu sterownikow, nie musi byc Dell.

    ale wypasiony bo Dell a nie wypasiony bo z trzecim kabelkiem.

    > Ale jak ci sie udalo odwrotnie go podlaczyc ?
    > Kabel sie urwal i lutowales ?

    Mnie nie udało się. To znajomemu takie szczęście dopisało.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 24. Data: 2019-02-14 01:37:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Queequeg,

    009826 Straty
    > Sprytny układ.
    > Tylko czy to na pewno jest inwersyjny tryb pracy? Przecież tutaj napięcie

    Na pewno. To jest pMOSFET.

    > bramki jest podawane względem źródła, po prostu dioda robi za swego
    > rodzaju "bootstrap", żeby to źródło miało potencjał względem tej bramki.
    > Czy może jednak dioda diodą, ale to złącze bramka-dren powoduje
    > przewodzenie, a nie bramka-źródło?

    MOSFET nie ma złącza bramka do czegokolwiek. Jak sama nazwa wskazuje,
    ma izolowana bramkę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2019-02-14 01:38:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ilona,

    > Za to działa w obie strony :)

    Ale nikt go nie stosuje w laptopach. Jako zabezpieczenie wystarczy
    banalny układ na jednym tranzystorze MOSFET.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2019-02-14 08:41:18
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2019-02-13 o 23:04, PiteR pisze:

    > ale wypasiony bo Dell a nie wypasiony bo z trzecim kabelkiem.

    No właśnie, trzeci kabelek to tylko do pamięci jest. A różnica miedzy
    zasilaczem Della (tym płaskim) i innej firmy (niby całkiem porządnej)
    jest taka, że jak padł układ ładowania w laptopie to zasilacz Della po
    prostu się wyłącza, a inne próbuję mimo wszystko dać zasilanie, laptop
    działa "dziwnie" i różne elementy się wieszają.
    A korzystając z okazji - ładowanie w samym laptopie działa OK, ale po
    postawieniu na stacji dokującej przy minimalnym chociaż rozładowaniu
    baterii zasilacz się wyłącza. Jak bateria jest pełna problemu nie ma.
    Jak laptop nie stoi na stacji problemu nie ma. A najgorsze że to jest
    jakoś powiązane ze sobą i albo jeden laptop uszkadzał stacje dokujące po
    prostu, albo uszkodzone stacje rozwalały coś w laptopie. W każdym razie
    mam 2 laptopy i 3 stacje które traktuję jako uszkodzone, bo strach
    postawić komputer na kolejnej. A nie widać żadnych uszkodzeń typu
    popalone elementy czy coś takiego. Nawet nie bardzo jest jak sprawdzać,
    no bo co, mam sobie kupkę stacji zorganizować i próbować?

    Pozdrawiam

    DD

  • 27. Data: 2019-02-14 22:31:34
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 28. Data: 2019-02-14 22:33:03
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-02-13 o 22:56, PiteR pisze:

    > Panowie i panie owszem mam braki w teorii jednakowoż jestem
    > elektronikiem z wykształcenia i pracuję w zawodzie i w firmie
    > elektronicznej ;)

    No i?
    chwalisz się czy żalisz :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 29. Data: 2019-02-14 23:07:29
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-02-14 01:38, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale nikt go nie stosuje w laptopach. Jako zabezpieczenie wystarczy
    > banalny układ na jednym tranzystorze MOSFET.

    Tak, przepiękne, w swej prostocie.

  • 30. Data: 2019-02-14 23:33:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Janusz pisze tak: