  • 31. Data: 2015-09-21 20:45:21
    Temat: Re: podwójna ciągła
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Sep 2015, Shrek wrote:

    > Zdrowy rozsądek. Ten sam co zabrania nekania właściciela pojazdu na lawecie.
    > I pewnie jakiś stan wyższej koniecznosci, zakazu tamowania ruchu itp. Z tym,
    > że to już wyższa szkola abstrakcyjnego myślenia, charakterystyczna dla
    > prawników.

    Średnio.
    To kolejna dziura w przepisach, zdaje się celowa.
    Otóż jakby przekraczanie linii ciągłej było przestępstwem, to nie ma
    problemu: w KK jest o zwolnieniu z odpowiedzialności wobec "nikłej
    szkodliwości społecznej" czy jakoś tak.
    Ale w KW tego nie ma...i już.

    A art.3 PoRD nie zawiera pozwolenia na uznanie "płynności ruchu"
    przy jakichkolwiek warunkach (należy zachować się tak aby tę
    płynność zapewnić, ale tylko w dozwolonych granicach zachowania).

    > Jeden nie będzie widział nic złego w zachowaniu pani
    > funkcjonariusz,

    IMVHO, akurat i wyjątkowo, na *TEN* przypadek istnieje uzasadnienie
    dla przekroczenia linii, podałem w poście obok.
    Dlatego mam pewne rozdwojenie jaźni, dyskutując w kwestii
    funkcjonariuszki która jednocześnie akcentuje lukę w prawie
    (IMO całkiem zgrabnie - bo uświadamia że coś jest nie tak),
    a z drugiej nie wie o IMO prawidłowym punktowym wyjątku
    na okazję parkowania przy ciągłej.

    > Na co dzień powinien wystarczyć zdrowy rozsądek.

    Ale wtedy NIE POWINNO być przepisu, który wchodzi w paradę!
    (to jest doskonałe wyjaśnienie, dlaczego przepisy powinny zawierać
    zapis "powinien" a nie "musi" - jak widać, może choć nie powinien :>)

    > pozorą ważne, bo powinno wpływać na procedury policji. Chodzi o to, czy
    > należy zmodyfikować procedury przyjęć, żeby takich eliminowac na wejściu, czy
    > procedury pracy w Policji są tak popieprzone, że ze zdrowych ludzi robią

    Nie, to jest skutek błędów w prawie.
    Prawo NIE POWINNO dopuszczać do takiej możliwości, że absurd jest
    nierozwikływalny i na dobrą sprawę powinien się skończyć ułaskawieniem
    przez prezydenta (bo ułaskawienie jest właśnie na "przypadki absurdalne",
    ale na tyle rzadkie, że nie ma sensu dostosowywać prawa).

    > Przykład pana komendanta z Czerska pokazuje, że jak jest wola, to odpowiedni
    > przepis się znajdzie, czego pani z całego serca życzę;)

    Przypomnij proszę o co chodzi, bo nie jarzę :)

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2015-09-21 21:10:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-21 o 20:45, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Przypomnij proszę o co chodzi, bo nie jarzę :)

    A to zależy kogo spytasz ;)

    Normalnie to chodzi o to, że laweta z samochodem na pace przekroczyła
    prędkość. Ponieważ laweta była z zagranicy, straż miejska wykorzystała
    imho ciekawe zastosowanie przepisu, mianowicie nakazała wskazać
    pojazdowi na lawecie, komu pojazd został powierzony (aby w ten sposób
    poznać dane laweciarza). Nakazanie wskazania, jak to nakazanie wskazania
    - nie wskażesz, to mandat.

    Tylko że lemingi, od oglądaczy Faktów zaczynając, po niektórych na
    grupie kończąc, ubzdurały sobie, że "pan naczelnik straży" chce karać
    kierowcę samochodu znajdującego się na lawecie za prędkość przekroczoną
    przez lawetę.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2015-09-21 21:29:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-21 20:45, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Otóż jakby przekraczanie linii ciągłej było przestępstwem, to nie ma
    > problemu: w KK jest o zwolnieniu z odpowiedzialności wobec "nikłej

    Jak nie, jak jest w pierwszym paragrafie?

    "Odpowiedzialności za wykroczenie podlega ten tylko, kto popełnia
    czyn społecznie szkodliwy, zabroniony przez ustawę obowiązującą w czasie
    jego
    popełnienia pod groźbą kary aresztu, ograniczenia wolności, grzywny do 5000
    złotych lub nagany."

> [...]
    > przez prezydenta (bo ułaskawienie jest właśnie na "przypadki absurdalne",
    > ale na tyle rzadkie, że nie ma sensu dostosowywać prawa).

    Ponieważ przeoczyłeś paragraf 1 cały dalszy wywód nie ma specjalnie sensu.

    > Przypomnij proszę o co chodzi, bo nie jarzę :)

    Pan komendant z Czerska twierdził, że ma prawo ścigać obywatele, którego
    samochód na lawecie przekroczył prędkość i chuja mu zrobią, a Pan
    Burmistrz Czerska stwierdził, że formacja kretynów mu nie potrzeba i ma
    prawo rozwiązać formację debili przynoszących ujme zdrowemu rozsądkowi i
    mundurom, które nosili.

    Shrek.

  • 34. Data: 2015-09-21 21:32:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-21 21:10, Liwiusz wrote:

> [...]
    > grupie kończąc, ubzdurały sobie, że "pan naczelnik straży" chce karać
    > kierowcę samochodu znajdującego się na lawecie za prędkość przekroczoną

    Normalnie takie sprycile. Zupełnie jak pewien zawieszony komornik;) I
    podobnie skończyli. Co akurat się chwali.

    Shrek.

  • 35. Data: 2015-09-21 21:36:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-21 o 21:32, Shrek pisze:

    > Normalnie takie sprycile. Zupełnie jak pewien zawieszony komornik;) I
    > podobnie skończyli. Co akurat się chwali.

    To żaden powód do dumy, że logika ustępuje pod naporem motłochu, to
    raczej wskazówka, aby bardziej pakować walizki, niżby się chełpić.

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2015-09-22 07:53:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-21 21:36, Liwiusz wrote:

    > To żaden powód do dumy, że logika ustępuje pod naporem motłochu, to
    > raczej wskazówka, aby bardziej pakować walizki, niżby się chełpić.

    Masz dziwną definicję logiki. Kolesiowi od lawety przysłano standardową
    wyliczankę, a komornik wraz z asesorarmi okazali się zorganizowaną grupą
    przestępczą. W sumie jak ich popierasz, to wielkiej straty po tobie nie
    będzie, możesz się pakować:P

    Shrek.

  • 37. Data: 2015-09-22 19:38:34
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

[...]

    ---
    Wysyłając quiz w którym mógł:
    A. wskazać siebie jako kierującego pojazdem na lawecie
    B. wskazać komu powierzył do kierowania lub używania
    C. nie wskazać komu powierzył do kierowania lub używania

    Na co właściciel pojazdu na lawecie odpisał, że pojazd uległ awarii i nie
    był w ogóle w ruchu.

    Na co komendant skierował do sądu sprawę przeciwko właścicielowi pojazdu o
    niewskazanie.

    Zwrócić należy uwagę, że okoliczności wskazują, że pojazd nie został
    powierzony do kierowania lub używania, czyli nie ma podstawy do zadawania
    pytania ani kierowania sprawy do sądu a quiz został wkrótce uznany za
    nieprawny wyrokiem TK.

  • 38. Data: 2015-09-22 19:44:13
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Liwiusz"

[...]

    I jeszcze ... zdjęcie przysłano właścicielowi auta na lawecie. Gdy zwykle
    informacji takiej odmawia się często nawet podejrzanemu tak tutaj osobie
    trzeciej ujawnili.

  • 39. Data: 2015-09-23 16:03:47
    Temat: Re: Re: podwójna ciągła
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 września 2015 20:54:10 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news
    napisał:
    > Przypomnę takoż, że od zawsze jestem za literalnym pozwoleniem na
    > przekroczenie ciągłej przy wyprzedzaniu i omijaniu pojazdów
    > "ażurowych" (pod warunkiem gwarantowanej widoczności na czas do
    > skończenia manewru), ale to inna sprawa.

    Ja podobnie - zwłaszcza, że ogólna tendencja zarządców dróg jest taka, że linie
    przerywane zamalowywane są ciągłymi.

    Z ciekawości - orientujecie się, czy są jakieś sztywne wytyczne co do tego, kiedy
    zarządca może/nie może malować linie ciągłe?

    pozdr
    AA

  • 40. Data: 2015-10-31 00:11:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Łopatkę samowolnie sobie przyznałem, streszczę się w odpowiedzi:

    On Mon, 21 Sep 2015, Shrek wrote:

    > Jak nie, jak jest w pierwszym paragrafie?

    Nie ma.
    "Nikłej" *NIE MA* i już.

    IMO to jest samo w sobie niekonstytucyjne (bo nakłada wyższe
    obostrzenia na "lżejszy" czyn szkodliwy, a powinno być na
    odwrót), ale celowe.

> [...]
    > społecznie szkodliwy, zabroniony przez ustawę obowiązującą w czasie jego
    > popełnienia pod groźbą kary aresztu, ograniczenia wolności, grzywny do

    Porównaj:
    +++
    Art. 1.
    § 1. Odpowiedzialnoœci karnej [...]
    § 2. Nie stanowi przestępstwa czyn zabroniony, którego społeczna
    szkodliwość jest znikoma.
    ---

    Jak nie widzisz różnicy między czynem, którego szkodliwość
    jest ZNIKOMA, a czynem którego szkodliwość jest ŻADNA
    (w tym np. nie mogłeś się pochwalić znajomemu że złamałeś
    przepis i nic się nie stało), to ja Ci tego nie wytłumaczę :D

    To taka drobna różnica, jak nikłość różnicy między 1/100
    i 1/10000 w porównaniu do dowolnej z nich a 1/0.
    Między "prawie nie naruszył prawa" (albo "naruszył prawo
    w granicach nie powodujących żadnych skutków") a "wcale
    nie naruszył prawa".
    I w tym drobiazgu leży sedno problemu.

    Kojarzysz przypadek facia, co po pijaku (nieświadom być może
    tego faktu) przestawiał (na polecenie policjanta) samochód?
    No to IMO jego szczęście, że załapał się na PRZESTĘPSTWO
    DROGOWE.
    W ten sposób podpadł pod "znikomość".

    W razie jakby to nie było przestępstwo lecz wykrocznie
    i otrzymania za to mandatu nie wywalczyłby pewnie NIC.
    Naruszył przepis? - naruszył. "Jakaś" szkodliwosć
    była? - była. 1/1000000 milionowa i nieznaczna (uboczna),
    ale była.
    Następny proszę.

    [...]
    > Ponieważ przeoczyłeś paragraf 1 cały dalszy wywód nie ma specjalnie sensu.

    Nie przeoczyłem, ja go doskonale znam.
    LITERALNIE przytoczyłem słowo które jest krytyczne.

    To jest powód dla którego "legalny" jest mandat za naruszenie zakazu
    lub nakazu ustanowionego znakiem, mimo że NIE MÓGŁ spowodować żadnych
    skutków, dających konstytucyjne umocowanie dla ograniczenia praw
    obywatelskich.
    Żadnych poza... złym przykładem :P

    [...inny temat...]
    > Pan komendant z Czerska twierdził, że ma prawo ścigać obywatele, którego

    Dziękuję, również Liwiuszowi i innym którzy wyjaśnili :)

    pzdr, Gotfryd