  • 41. Data: 2015-10-31 06:21:29
    Temat: Re: podwójna ciągła
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie ma.
    > "Nikłej" *NIE MA* i już.

    "Art. 1. § 1. Odpowiedzialności za wykroczenie podlega ten tylko, kto
    popełnia czyn społecznie szkodliwy". Wystarczy, żeby policjant bądź sąd
    uznał, że pzejechanie ciągłej w takiej sytuacji nie jest szkodliwe
    społecznie i po zawodach.

    Shrek

  • 42. Data: 2015-10-31 10:23:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-31 o 06:21, Shrek pisze:

> [...]
    > popełnia czyn społecznie szkodliwy". Wystarczy, żeby policjant bądź sąd
    > uznał, że pzejechanie ciągłej w takiej sytuacji nie jest szkodliwe

    Gdzieś tam kiedyś czytałem, że to nawet nie musi chodzić o to, że
    przejechanie tej ciągłej jest społecznie szkodliwe. Może nie być. Za to
    społecznie szkodliwy jest sam fakt popełnienia wykroczenia.

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2015-10-31 11:25:42
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > społecznie szkodliwy

    Ciekawe, czy w innych krajach w prawie tez sa takie radosne
    sformułowania. Trzeba by za kazdym razem zrobic ogolnokrajowe referendum
    i zapytac, czy wyprzedzenie rowerzysty po ciaglej linii przynioslo
    komukolwiek szkode;-) I tak z kazdym zlapanym.
    Na zdrowy rozum, to albo cos jest szkodliwe, wiec i jest wykroczeniem,
    albo szkodliwe nie jest, wiec czemu miałoby byc wykroczeniem.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 44. Data: 2015-10-31 18:33:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 31.10.2015 10:23, Liwiusz wrote:

    > Gdzieś tam kiedyś czytałem, że to nawet nie musi chodzić o to, że
    > przejechanie tej ciągłej jest społecznie szkodliwe. Może nie być. Za to
    > społecznie szkodliwy jest sam fakt popełnienia wykroczenia.

    Ale dopóki nie jest szkodliwe, to przeciez nie jest wykroczenie - w
    kodeksie wykroczeń tak stoi napisane:P

    A tak na poważnie, to twój tok rozumowania zahaczał by już już o
    paragraf 22;). Skoro ustawodawca dopisał taką sentencję do kodeksu, to
    znaczy że zakładał, że popełnienie czynu zagrożonego karą może jednak
    nie być wykroczeniem.

    Tak czy inaczej pani rzeczniczka jest głupia i co gorsza niepytana (bo
    nikt jej przecież o przejeżdzającego przez tą podwójną ciągłą nie pytał)
    sama swoją głupotę eksponuje, działając na szkodę swojej formacji i
    udowadniając że stare dowcipy o milicjantach nie są kompletnie
    zdezaktualizowane. W związku z tym należałoby ją przenieść na jakieś
    odpowiedniejsze (czytaj mniej eksponowane) miejsce pracy, najlepiej bez
    kontaktów z klientem. A jeśli takiego nie ma, to wzorem komendanta z
    Czerska - noga, dupa, brama. Zanim ktoś dojdzie, że praca w policji
    powoduje uszkodzenia osobowości i takie indywidua wystąpią o odszkodowanie;)

    Shrek.