  • 21. Data: 2015-09-01 15:50:43
    Temat: Re: podwójna ciągła
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 1 Sep 2015 12:38:30 +0200, J.F.

    > Mozesz wycofac na wstecznym ..

    Da się wycofać na jedynce? :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 22. Data: 2015-09-01 15:52:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:1es69kyfkzs7v$....@m...org...
    Tue, 1 Sep 2015 12:38:30 +0200, J.F.
    >> Mozesz wycofac na wstecznym ..
    >Da się wycofać na jedynce? :P

    W syrenie ponoc silnik potrafil odpalic "wstecznie".

    Tak czy inaczej - cofac, a nie zawrocic.

    Cofanie czesto dozwolone.

    J.

  • 23. Data: 2015-09-01 15:57:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup
    >Z zasady nie wypowiadam sie n/t urody kobiet, ale:
    >http://tinyurl.com/nn79nk8
    >Na zdjeciu tej ciaglej linii jest pare m, nie znam tego miasteczka,
    >ale ta uliczka wyglada na jakas osiedlowa. Jesli tamtejsi kierowcy
    >maja problem z ominieciem na takiej sciezce samochodu, to strach
    >pomyslec, jak by sobie poradzili z tworczoscia Galasa.
    >No chyba, ze jedyna osoba, ktora miala z tym problem, byla pani
    >policjantka. Well, ze inteligencja nie grzeszy, to juz wiemy, co do
    >innych zalet, hmmm...

    Jak na razie, to problem widzi glownie pani policjantka.

    Natomiast kierowcy:
    a) powolac sie na doslowne brzmienie przepisu o podwojnej ciaglej ...
    i zjechac na lewy pas jeszcze na przerywanej,
    b) autobusy ... cos tam chyba bylo o gabarytach, ulica waska, to moze
    oni moga skrecac w prawo z lewego ...

    J.

  • 24. Data: 2015-09-01 16:08:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-01 11:53, Liwiusz wrote:

    > No dobrze, śmichy chichy, ale jaki jest formalny przepis zezwalający na
    > przekraczanie ciągłej w tym przypadku?

    Odwróciłbym pytanie. Czy jest jakiś przepis _nakazujący_bezwzględnie_
    reakcję policjanta w stosunku do przejeżdzających przez linie ciagłą w
    _takiej_ sytuacji? W szczególnosci nakazujący oficerowi _prasowemu_
    zabieranie głosu w sposób kontrowersyjny, w sprawie o którą nikt go nie
    pytał? Bo jak nie, to po prostu powinien skorzystać z przysługującego mu
    prawa do milczenia, gdyż naraża na śmieszność swoją formację i działa na
    jej szkodę - a więc przeciwnie do tego za co mu płacą. I na to przepisy
    już są.

    Po prostu przepisy z myślenia nie zwalniają i trzeba umieć z mózgownicy
    korzystać. A jak ktoś nie umie, to nie powinien się z tym do mediów
    pchać. Zwłaszcza służbowo. Nie mówiąc już o tym, że brak takiej
    umiejetności dyskwalifikuje ją ze stanowiska niedorzecznika. W tej pracy
    trzeba kłamać, ale sztuka polega na tym, żeby kłamać z sensem i nie
    pakować się w dyskusyjne wypowiedzi bez wyraźnego powodu i z własnej
    inicjatywy.

    Shrek.

  • 25. Data: 2015-09-01 16:29:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-01 12:52, Marcin N wrote:

    > Otóż to. Pani wykazała bezsens przepisów, za co została (nawet w tym
    > wątku) zmieszana z gównem przez domorosłych mędrków, którzy przecież
    > znają się na wszystkim.

    Nie miała racji bo:

    Powiedziała, ze kierowcy przejeżdzający po ciągłej _powinni_ dostać
    mandat. No to wskaż przepis, który policjanta do wystawienia mandatu w
    takiej sytuacji _obliguje_. Jak nie ma obowiązku, to czy powinni czy nie
    zalezy od widzimisię i oceny policjanta - może pouczyć (też głupio), a
    może po prostu nie zareagować uznając, że to siła wyzsza i zająć się
    burakiem parkingowym. W ostatecznosci gdyby jego poczucie prawożądności
    nie dawało mu spokoju, wezwać posiłki do buraka, a samemu zająć się
    kierowaniem ruchem (w sumie też bez sensu, bo to by znaczyło, że skoro
    mają czas na pierdoły, to nic ważnego nie robią). I nikt mu nic nie
    zrobi. Jak widać ta konkretna policjantka nie bardzo sobie z taką oceną
    umie poradzić. Co gorsza nikt jej o zdanie nie pytał w tym temacie, ani
    na służbie świadkiem tego zdarzenia nie była, więc wykazuje zdecydowaną
    nadgorliwość, a jak jest z nadgorliwością, to każdy wie. Rozumiałbym
    gdyby jakiś pajac w mundurze rzeczywiście wystawił mandat i
    niedorzecznik musiałaby się tłumaczyć w prasie z tego faktu. Taka jej
    robota, żeby nadinterpretować i robić z siebie durnia. Ale z własnej
    inicjatywy? Czemu miało to służyć, poza ośmieszaniem policji?

    Shrek.

  • 26. Data: 2015-09-01 16:50:50
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-09-01 16:08, Shrek wrote:

    > Odwróciłbym pytanie. Czy jest jakiś przepis _nakazujący_bezwzględnie_
    > reakcję policjanta w stosunku do przejeżdzających przez linie ciagłą w
    > _takiej_ sytuacji?

    Imho moznaby obstawac przy braku spolecznej szkodliwosci czynu:

    Art. 1. § 1. Odpowiedzialności za wykroczenie podlega ten tylko, kto
    popełnia czyn społecznie szkodliwy, zabroniony przez ustawę obowiązującą
    w czasie jego popełnienia pod groźbą kary aresztu, ograniczenia
    wolności, grzywny do 5 000 złotych lub nagany.

    § 2. Nie popełnia wykroczenia sprawca czynu zabronionego, jeżeli nie
    można mu przypisać winy w czasie czynu.

    --

    memento lorem ipsum

  • 27. Data: 2015-09-01 18:28:06
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 1 Sep 2015 11:53:50 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > No dobrze, śmichy chichy, ale jaki jest formalny przepis zezwalający na
    > przekraczanie ciągłej w tym przypadku?

    A nie będzie to stan wyższej konieczności?
    Ja wiem że to się raczej kojarzy z większymi zagrożeniami, ale czy nie
    wystarczające jest tu zagrożenie paraliżu ruchu, a dobrem poświęconym mniej
    warty porządek ruchu drogowego polegający na niejeżdżeniu po podwójnej
    ciągłej?

  • 28. Data: 2015-09-01 18:28:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 1 Sep 2015 12:34:03 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > No nie, masz zawrócić :)

    A z drugiej strony ulicy to samo ;)

  • 29. Data: 2015-09-02 17:07:41
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > omijali stojące pojazdy.
    > Pytanie brzmi: jakie IQ jest wymagane do pracy w Policji"?
    Z tego, co obserwuję, to IQ ma drugorzędne znaczenie (czytałem, że
    preferowany jest średni 110-120), ważniejszy jest sposób myślenia, a
    ściślej niekwestionowania poleceń i przepisów "zbędnym" samodzielnym
    myśleniem.
    Jacek

  • 30. Data: 2015-09-21 20:30:01
    Temat: Re: Re: podwójna ciągła
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Sep 2015, Liwiusz wrote:

    > No dobrze, śmichy chichy, ale jaki jest formalny przepis zezwalający na
    > przekraczanie ciągłej w tym przypadku?

    Prawo składa się z przepisów i "zasad prawnych".
    Kiedyś zapodawałem, że IMO taki przypadek wynika a contrario
    z "cennika mandatów". Z rozporządzenia.

    http://taryfikatormandatow.pl/l/zatrzymanie-i-postoj
    +++
    na jezdni wzdłuż linii cišgłej oraz w pobliżu jej punktów krańcowych,
    jeżeli kierujšcy pojazdami wieloœladowymi sš zmuszeni do najeżdżania
    na tę linię: 100 zł (art.49 ust.1 pkt 4),
    ---

    IMO minister przekroczył uprawnienia (nie ma prawa naruszać ustawy,
    w PoRD nie ma takiego przepisu jak dla znaków drogowych - że znaki
    mają pierwszeństwo nad ustawą, a i to jest konstytucyjnie podejrzane),
    ale uznanie literalnego znaczenia przepisu wprost prowadzi do
    wniosku, że "zmuszeni" są właśnie... zmuszeni.
    Ergo - mogą.
    W przeciwnym przypadku przepis brzmiałby w stylu "w sposób
    uniemożliwiający przejazd bez najechania linii" (przymusu
    nie ma, a jest "uniemożliwienie", no to nie mają prawa).

    Dodam, że są kraje w których kierowcy nie ośmielają się np. wyprzedzać
    dowolnego żółwia (wolnobieżnego roweru nie wyłączając), jeśli
    linie są ciągłe a szerokość pasa nie pozwala, więc z tymi śmiechami
    i widzianymi w wątku kpinami nie wszędzie jest tak śmiesznie (pewnie
    by stali obok blokerów i zawdzwonili po policję - ta po przyjeździe
    mogłaby pozwolić na jazdę po ciągłej).
    Przypomnę takoż, że od zawsze jestem za literalnym pozwoleniem na
    przekroczenie ciągłej przy wyprzedzaniu i omijaniu pojazdów
    "ażurowych" (pod warunkiem gwarantowanej widoczności na czas do
    skończenia manewru), ale to inna sprawa.

    Bo przepisu na przekraczanie ciągłej w przypadku ogólnym
    raczej nie ma.

    pzdr, Gotfryd