  • 11. Data: 2012-09-10 13:13:24
    Temat: Re: podwojne czerwone swiatlo w sygnalizatorze
    Od: o? <ʅd˙ɐᴉɱəʇuᴉ@ʇəuəsnˉoʇ>

    :??o?? no?

    > Nie mam pojęcia jakie ma to zamocowanie w PoRD, ale w mojej mieścinie
    > (Mysłowice) takie światła istnieją od około 30 lat (też w związku z
    > tramwajem).

    Ja od dziecka widuje takie światła w różnych miejscach kraju i nie bardzo
    rozumiem dlaczego kogoś to dziwi, a już w szczególności dlaczego oburza.
    Przecież takie są lepiej widoczne. To co można krytykować, to np. stare
    światła z kiepskimi żarówkami powieszone na tle nieba -- jak słońce
    świeci w twarz czasem trudno się zorientować, które się świeci.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 12. Data: 2012-09-10 14:10:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Sep 2012 04:07:10 -0700 (PDT), Marcin Kiciński

    > żeby wspomnianym tramwajem nie dostać w twarz.

    ROTFL :D
    Nie no, mam za bardzo rozbudowaną wyobraźnię na takie teksty. :D

    --
    Pozdor Myjk

  • 13. Data: 2012-09-10 14:29:49
    Od: "pencil" <p...@p...pl>

    Użytkownik "o?" <Ę...dË(TM)ɐá´?ÉąÉ(TM)Ę?uá´?@Ę?É(TM)uÉ(TM)snË?oĘ?> napisał w
    wiadomości
    > :??o?? no?

    > Fascynujące, tydzień temu zrobiłeś prawko, że tak Cię to dziwi?

    Dziwi mnie, po kiego zamontowano takie coś?
    Poznań to nie jakaś wiocha z jednym przejazdem przez tory. Podobnych
    skrzyżowań są dziesiątki w mieście i wszędzie tam wiszą
    normalne-trójkolorowe światła, więc kto wymyślił to?

  • 14. Data: 2012-09-10 14:31:10
    Od: "pencil" <p...@p...pl>

    > "tylko dwa"
    > Jak rozumieć to co napisałeś?
    > (dosłownie "tylko dwa czerwone" oznacza czerwone, czerwone i koniec
    > listy, bez zielonego i żółtego).
    > Tam w końcu *są* żółte (używane jako migające) czy nie?
    > Jest zielone czy nie?

    Nie ma zielonego. Są trzy lampy, dwie od góry są czerwone i świecą się w
    tym samym momencie, potem zapala się żółte migające, wg autora
    skrzyżowania oznaczające zgodę na przejazd...

  • 15. Data: 2012-09-10 14:50:29
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 września 2012 14:29:23 UTC+2 użytkownik pencil napisał:

> [...]
    > skrzyżowań są dziesiątki w mieście i wszędzie tam wiszą
    > normalne-trójkolorowe światła, więc kto wymyślił to?

    Napiszę Ci, jak ja to rozumiem: otórz jest to zapewne zwykłe skrzyżowanie bez
    sygnalizacji, przez które od czasu do czasu przejeżdża też tramwaj. Żeby mógł
    przejechać bezpiecznie (głównie dla kierowców) zainstalowano taką właśnie
    sygnalizację. Nie może tam być zielonego światła, bo musiała by to być kompletna
    sygnalizacja dla wszystkich kierunków - gdyby do tych świateł, które już są dodać
    zielone, to jeden z kierunków miałby przez większość czasu zielone (z wyjątkiem
    chwili przejazdu tramwaju), a pozostali nawet by o tym nie wiedzieli.
    Przynajmniej tak to wygląda tam, gdzie ja widuję takie światła.

    Pozdrawiam
    MK

  • 16. Data: 2012-09-10 15:57:48
    Od: o? <ʅd˙ɐᴉɱəʇuᴉ@ʇəuəsnˉoʇ>

    :??o?? no?

    > Dziwi mnie, po kiego zamontowano takie coś?

    Albo jest jakieś uzasadnienie (wiele osób wjeżdżało na czerwonym) albo
    szwagier tego, co o tym decyduje, sprzedaje sygnalizatory.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 17. Data: 2012-09-10 17:17:15
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2012-09-10 14:31, pencil pisze:
> [...]
    > tym samym momencie, potem zapala się żółte migające, wg autora
    > skrzyżowania oznaczające zgodę na przejazd...
    ... z zachowaniem szczególnej ostrożności i prawa pierwszeństwa
    przejazdu okreslonego w przepisach dla skrzyzowania jezdnia/tramwaj bez
    sygnalizacji (czyli z "żółtą migającą"). Co tu
    dziwnego/trudnego/niezrozumiałego?

  • 18. Data: 2012-09-10 18:26:34
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pencil" <p...@p...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >
    > Dziwi mnie, po kiego zamontowano takie coś?
    > Poznań to nie jakaś wiocha z jednym przejazdem przez tory. Podobnych

    Pokaż mi takie drugie, w którym tramwaj wyjeżdża z tunelu, więc przed
    skrzyżowaniem go za diabła nie widać, nawet jak jedziesz równolegle.

  • 19. Data: 2012-09-10 18:40:45
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Bo przepalenie się dwóch żarówek naraz jest za mało prawdopodobne, aby się
    > opłacało przed tym zabezpieczać.

    Przepalenie jednej też jest mało prawdopodobne

  • 20. Data: 2012-09-10 21:23:57
    Od: "pencil" <p...@p...pl>

> [...]
    >
    > Pokaż mi takie drugie, w którym tramwaj wyjeżdża z tunelu, więc przed
    > skrzyżowaniem go za diabła nie widać, nawet jak jedziesz równolegle.

    Gdy pokonuje to skrzyżowanie już jest od jakiegoś czasu poza tunelem i
    tramawaje nie pędzą tam z prędkością światła, żeby nikt nie mógł ich nie
    zauważyć.
    Chyba że przyjeżdża z Burakowa Wielkiego i robi gały ooo tramaaaaj! Poza
    tym jakbyś go widział, to wtedy przejeżdżałbyś na czerwonym? Jest o wiele
    groźniejsze skrzyżowanie z tramwajem, z resztą tych samych linii co tam
    jeżdżą. Miczańska/Katowicka. Tam nie ma sygnalizatora, jedynie znak STOP,
    a przydałoby się przecież potrójne czerwone światło, bo tramwaj w
    zaroślach i lekkim wykopie!