  • 21. Data: 2017-09-10 21:38:03
    Temat: Re: półpasiec
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-09-10 o 21:29, Poldek pisze:

    > Jak widzisz przejście i widzisz, że jego część zasłania ci autobus, to
    > wtedy masz się zachować tak, jakby w każdej chwili z za tego autobusu
    > miał wyjść pieszy. Proste.

    Dla nie rozumiejącego pytania proste.
    Przecież pisał, że nie widać przejścia bo autobus zasłania zebrę.
    Więc jakby przejścia nie było, to jak ma się zachować?

  • 22. Data: 2017-09-10 21:38:33
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-09-09 o 23:41, g...@g...com pisze:
    > Tak sytuacja: na przeciwnym pasie stoi autobus na przystanku, zza niego nagle
    wychodzą ludzie. Autobus odjeżdża i odsłania połowę przejścia dla pieszych, druga
    połowa pasów zniknęła po robocie drogowców, widać świerzy asfalt.

    > Pytanie, jak to byłoby potraktowane gdyby przejechano pieszego w tego typu
    sytuacji.

    "Podczas omijania autobusu stojącego na przystanku należy zwrócić
    szczególną uwagę, czy zza autobusu nie wychodzą piesi. "

    http://www.kursprawojazdy.pl/omijanie.html

  • 23. Data: 2017-09-10 22:03:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.09.2017 o 21:38, t-1 pisze:

    > Dla nie rozumiejącego pytania proste.
    > Przecież pisał, że nie widać przejścia bo autobus zasłania zebrę.
    > Więc jakby przejścia nie było, to jak ma się zachować?

    Zależy od stopnia paranoi. Ja staram się zwolnić do przepisowych 50;)

    Shrek

  • 24. Data: 2017-09-10 22:04:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.09.2017 o 21:33, Poldek pisze:

    > Przejście dla pieszych jest przejściem dla pieszych, choćbyś nie widział
    > znaku. Nawet jeśli pasy są starte, a znak pionowy ktoś w nocy ukradł, to
    > nadal obowiązuje.

    Trochę popłynąłeś. Jak nie ma oznakowani, to nie ma przejścia.

    Shrek

  • 25. Data: 2017-09-10 22:15:14
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-09-10 o 21:38, t-1 pisze:

    > Dla nie rozumiejącego pytania proste.
    > Przecież pisał, że nie widać przejścia bo autobus zasłania zebrę.
    > Więc jakby przejścia nie było, to jak ma się zachować?

    Stojący na przystanku autobus to jest wymóg zachowania szczególnej
    ostrożności i jechania tak, jakby z za autobusu miał w każdej chwili
    wyłonić się pieszy. Przejście dla pieszych nie jest potrzebne.

  • 26. Data: 2017-09-10 22:16:26
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-09-10 o 22:04, Shrek pisze:

    > Trochę popłynąłeś. Jak nie ma oznakowani, to nie ma przejścia.

    Przejście jest wpisane do planu organizacji ruchu na danej drodze i
    obowiązuje nawet jeżeli znaki ukradli złomiarze, a pasy są starte. Takie
    są przepisy.

  • 27. Data: 2017-09-10 23:42:41
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 10 Sep 2017 11:04:03 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >no i znak pionowy byl, ale przejscie nie wiadomo dokladnie gdzie

    Wg przepsisów przejście nie musi być oznakowane znakami poziomymi.
    Wystarczą tylko pionowe.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 28. Data: 2017-09-10 23:48:51
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 10 Sep 2017 22:16:26 +0200, Poldek <p...@i...eu>
    wrote:

    >Przejście jest wpisane do planu organizacji ruchu na danej drodze i
    >obowiązuje nawet jeżeli znaki ukradli złomiarze, a pasy są starte. Takie
    >są przepisy.

    Oczywiście kierowca ma obowiązek mieć w pamięci organizcję ruchu na
    każdej drodze. Nie, nie ma. Znaku nie ma, nie ma przejścia. To że jest
    on na papierze niekoniecznie oznacza, że jest w rzeczywistości.

  • 29. Data: 2017-09-11 00:11:51
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 10.09.2017 o 18:58, re pisze:

    > Na chodniku nie jedzie samochód, jedzie jezdnią. Dlatego pierwszeństwo
    > na przejściu pieszy dostaje jak na niego wchodzi.
    To akurat kwestia dyskusyjna, ja szedłem po chodniku i zostałem
    potrącony przez auto jadące tymże chodnikiem.
    Nie wyjeżdżające z bramy a jadące wzdłuż, bo tak, bo włączyć się ciężko
    to do następnego skrzyżowania chodnikiem jeżdżą.
    Ja się zatrzymałem on też, chwilę powarczał silnikiem ale gdzie miałem
    uskoczyć??? Na jezdnię pełną aut, to mi walnął w nogi bo on 1,5 tony
    waży a ja tylko 100kg.
    Mam nadzieję że prawko odbiorą.

    --
    --- xyz

  • 30. Data: 2017-09-11 00:14:19
    Od: xyz <x...@i...pl>

> [...]
    > Przecież pisał, że nie widać przejścia bo autobus zasłania zebrę.
    > Więc jakby przejścia nie było, to jak ma się zachować?

    Jak nie było jak znak pionowy był?
    A to oznacza że jest przejście, jak się nie mylę to w przepisach jest
    nawet określona odległość od tego znaku w jakiej się to przejście może
    znajdować.
    Więc tłumaczenie że zebry nie było widać jest po prostu idiotyczne.

    --
    --- xyz