  • 11. Data: 2017-09-11 11:11:14
    Temat: Re: power diverter
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 10/09/2017 09:37, J.F. wrote:
    > fajna zabawka dla tych co maja wlasne elektrownie
    > https://www.youtube.com/watch?v=96hdZRpNaKY
    >
    > urzadzenie wlacza boiler z taka moca, zeby nie oddawac nadwyzki do
    > sieci.
    > Jak kogos znudzi, to przewinac do 8:30.
    >
    > Tylko ze u nas chyba zlikwidowano juz stare liczniki - te elektronicze
    > beda tak samo dzialac, czy zlicza sobie "pobrano 20kWh, oddano 20kWh,
    > do zaplaty 10zl+10zl kary" :-)
    >
    > J.

    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Ten Diverter "oszukuje" bazując na
    bezwładności licznika mechanicznego?

    c.

  • 12. Data: 2017-09-11 11:35:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > To ma sens przy małej instalacji, ale jak się chce naciułać "zapasu"
    > na zimę, to trochę lipa. No i trzeba pilnować. Mi by się nie chciało ;)
    > Albo zmienić okres rozliczeniowy na raz do roku, o ile się da.
    > O, wtedy to by była rewelacja, zamiast 0,8 kWh za 1 kWh oddanej, byłoby
    > jeden do jednego :]

    U mnie odczyt jest dwa razy w roku. Raz na św. Jana, a drugi raz na Boże
    Narodzenie. Świętojańskim słońcem można grzać się do Świąt, a to co się
    potem weźmie na kredyt, może da się jakoś odpracować wiosną.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2017-09-11 12:58:06
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 11.09.2017 o 11:03, Lisciasty pisze:

    > Pewnie nic z tych rzeczy. Układ pomiarowy w tym czymś działa całkując
    > prund i napięcie, a czy prund leci wte czy wewte to wsio rawno,
    > liczy się jego wartość. No to sobie dodaje kilowatogodziny :>

    Jeśli licznik liczy energię czynną i bierną, to nie moze mu być wszystko
    jedno w którą strone jest przepływ.

  • 14. Data: 2017-09-11 13:48:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cezary Grądys" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    W dniu 11.09.2017 o 11:03, Lisciasty pisze:

    >Jeśli licznik liczy energię czynną i bierną, to nie moze mu być
    >wszystko
    >jedno w którą strone jest przepływ.

    Dokladnie.
    Tzn wystarczy ze liczy energie czynna, i juz musi patrzec na chwilowy
    kierunek pradu.
    I zaraz mu wychodzi energia ujemna, ktorą musi odjac od pobranej.

    I to jest normalne dzialanie, teraz trzeba cos skomplikowac, zeby
    naliczal w obie strony.

    J.

  • 15. Data: 2017-09-11 13:57:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cezar" napisał w wiadomości grup
    .
    On 10/09/2017 09:37, J.F. wrote:
> [...]
    > sieci.
    > Jak kogos znudzi, to przewinac do 8:30.

    >Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Ten Diverter "oszukuje" bazując na

    Trudno to nazwac "oszukuje" - pilnuje, zeby przy dobrym sloncu z sieci
    brac zero, nadwyzke kierujac do bojlera.
    Tylko to jest zero srednio - w czasie okolo sekundy.

    I nie nie nazwal bym tego "bezwladnoscia", skoro widac, ze tarcza w
    drga w dwie strony.
    Predzej "zakres nieczulosci" - w obrebie jednego obrotu tarczy licznik
    cofanie dopuszcza :-)

    Elektroniczny licznik moze byc bardziej wybredny i te krotkie czasy
    zliczac osobno, w zaleznosci od kierunku.

    J.

  • 16. Data: 2017-09-11 13:59:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 11 września 2017 11:00:00 UTC+2 użytkownik Marek
    napisał:

    >To ma sens przy małej instalacji, ale jak się chce naciułać "zapasu"
    >na zimę, to trochę lipa.

    No wiesz - kwestia umowy z siecia, rzad sie chyba juz wypowiedzial co
    o tym mysli :-)

    >No i trzeba pilnować. Mi by się nie chciało ;)

    Komputer moze pilnowac.

    >Albo zmienić okres rozliczeniowy na raz do roku, o ile się da.
    >O, wtedy to by była rewelacja, zamiast 0,8 kWh za 1 kWh oddanej,
    >byłoby
    >jeden do jednego :]

    A teraz liczniki elektroniczne, moga odczytywac co 15 minut, albo
    czytac co tydzien, ale licznik bedzie zliczal kierunki osobno :-(

    J.

  • 17. Data: 2017-09-11 17:01:05
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 11/09/2017 12:57, J.F. wrote:
> [...]
    > cofanie dopuszcza :-)
    >
    > Elektroniczny licznik moze byc bardziej wybredny i te krotkie czasy
    > zliczac osobno, w zaleznosci od kierunku.

    Zgadza sie ale dlaczego nie pcha wszystkiego do boilera? Licznik od
    dostawcy piwinien wtedy stać. Sam mam 2.5kW na dachu - jak na razie
    opłaca mi się wszysko sprzedawać bo chojnie płacą ale może przyjść taki
    czas że przestaną - wtedy zaczne się zastanawiać co z nadwyżką.

    c.

  • 18. Data: 2017-09-11 20:54:28
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2017-09-11 17:01, Cezar wrote:
    .

    > Zgadza sie ale dlaczego nie pcha wszystkiego do boilera?

    Żeby nie pobierać mocy z sieci.

    > Licznik od dostawcy piwinien wtedy stać.

    Nie. Są jeszcze inne odbiorniki.

    > Sam mam 2.5kW na dachu....

    Osobiście prunt czymam we wiadrze. ;-)

  • 19. Data: 2017-09-11 21:39:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 11 września 2017 17:01:07 UTC+2 użytkownik Cezar napisał:
    > dostawcy piwinien wtedy stać. Sam mam 2.5kW na dachu - jak na razie
    > opłaca mi się wszysko sprzedawać bo chojnie płacą

    Ale tego... mieszkasz gdzieś za granicą? ;)

    L.

  • 20. Data: 2017-09-11 21:57:06
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    ps.com...
    napisał:
    > dostawcy piwinien wtedy stać. Sam mam 2.5kW na dachu - jak na razie
    > opłaca mi się wszysko sprzedawać bo chojnie płacą

    Ale tego... mieszkasz gdzieś za granicą? ;)

    L.

    na to wygląda

    --
    pozdr