  • 21. Data: 2017-09-11 22:22:38
    Temat: Re: power diverter
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2017-09-11 o 07:50, J.F. pisze:

    > No wlasnie nie.
    > Licznik sie cofa. Ponoc sa jakies zapadki, ze sie za duzo nie cofnie.
    >
    > J.

    Niektóre liczniki mają zapadki, a inne nie.
    Ten na filmie ma taką zapadkę: na tabliczce znamionowej jest widoczny
    piktogram mechanizmu zapadkowego.

    pzdr
    mk

  • 22. Data: 2017-09-11 22:38:04
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2017-09-11 o 10:16, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Dziwne troche.
    > Zabezpieczenie przed hackerami czy "tolerancja na bledy instalacji" ....
    >
    > J.

    Zdecydowanie dziwne, a i brzydko pachnące.
    Fakty są takie, że (przynajmniej do nie dawna, ale pewnie wciąż) był to
    częsty wymóg dystrybutorów energii zamawiających liczniki --
    tłumaczeniem było właśnie "no bo instalator może się pomylić".

    Nie spotkałem się z licznikiem elektronicznym, który cofał by sobie
    liczydło. Raczej realizowało się hamowanie wsteczne (o ile nie było
    oczywiście osobnych liczydeł pobór i oddawanie) ...do czasu gdy
    dystrybutorzy zaczęli wymagać: "liczydło ma rosnąć niezależnie od
    kierunku przepływu energii"... (proszę pogóglać za odpowiednimi SIWZami).

    pzdr
    mk

  • 23. Data: 2017-12-27 23:56:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Lisciasty,

    Monday, September 11, 2017, 11:03:59 AM, you wrote:

    > Pewnie nic z tych rzeczy. Układ pomiarowy w tym czymś działa całkując
    > prund i napięcie, a czy prund leci wte czy wewte to wsio rawno,
    > liczy się jego wartość. No to sobie dodaje kilowatogodziny :>

    Nieprawda. Całkuje sobie wyliczoną (przemnożoną) moc rzeczywistą.

    --
    Best regards,
    RoMan