  • 31. Data: 2016-07-22 10:28:49
    Temat: Re: przedluzyc zycie LED COB
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

    nie ma ;-)

    > Z fachowego sklepu, np
    > https://www.conrad.pl/?websale7=conrad&pi=421375

    Ładny! Kupie go żonie na urodziny

    Na fachowym allegro mozna za złotówke nabyc drogą kupna rezystory o
    mocach 15W. Chyba by stykneło. Tylko jak sie doliczy koszty wysyłki to
    wychodzi już ponad dyche ;-)

    > Ale zarowka tez sie nada, tylko musi byc ~50-100W.
    > Przy napieciu ~35V bedzie miala rzedu 100 om.

    jak to obliczyłeś?

  • 32. Data: 2016-07-22 10:54:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tomekp" napisał w wiadomości grup

    >Ładny! Kupie go żonie na urodziny

    Tez mi sie podoba :-)

    >Na fachowym allegro mozna za złotówke nabyc drogą kupna rezystory o
    >mocach 15W. Chyba by stykneło. Tylko jak sie doliczy koszty wysyłki
    >to wychodzi już ponad dyche ;-)

    Daj kilka mniejszych.

    >jak to obliczyłeś?

    Przecietna zarowka na zimno ma 8-10x mniejszy opor niz wychodzi z
    nominalnej mocy.
    Ale przy 35V juz taka calkiem zimna nie jest ...

    W sumie - to przeciez nie musi byc rezystor, tranzystor w TO220 12W
    bez problemu wytrzyma (przykrecony do radiatora), a zrodlo pradowe
    mozna na nim dowolne zrobic.

    Ciekaw tez jestem, co ten zasilacz warty - moze wystarczy dac
    szeregowy opornik, albo obnizyc napiecie zasilania z sieci ..

    J.

  • 33. Data: 2016-07-22 12:50:17
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Za 5 PLN zrobisz przetwornicę na MC34063.
    Jak się ma w szufladzie o tak, a jak nie to trzeba liczyć min 20zł.

    > Komplikator.

    To Ty komplikujesz, prościej połączyć dwa wentylatory 24V szeregowo i
    razem równolegle do diody, zabiorą trochę prądu a dadzą dodatkowe
    chłodzenie.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 34. Data: 2016-07-22 12:56:21
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-07-22 o 10:54, J.F. pisze:

    > Ciekaw tez jestem, co ten zasilacz warty - moze wystarczy dac szeregowy
    > opornik, albo obnizyc napiecie zasilania z sieci ..
    Nic to nie da, to jest przetwornica ze stabilizacją prądu i ona się
    doreguluje przy obniżeniu nap zasilania, lepiej na wyjściu dać dławik :)
    a to dlatego że tam najczęściej jest tylko mostek prostowniczy zrobiony
    z szybkich diod bez kondesatora, na wyjściu mamy nap pulsujące.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 35. Data: 2016-07-22 13:03:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >To Ty komplikujesz, prościej połączyć dwa wentylatory 24V szeregowo i
    >razem równolegle do diody, zabiorą trochę prądu a dadzą dodatkowe

    Dla RoMana moze byc trudniejsze zastanowienie sie jak polaczyc
    wiatraki dobrze, niz zrobic prosta przetwornice :-)

    J.

  • 36. Data: 2016-07-22 13:06:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >a to dlatego że tam najczęściej jest tylko mostek prostowniczy
    >zrobiony z szybkich diod bez kondesatora, na wyjściu mamy nap

    Cholera wie jak ta przetwornica zrobiona, co stabilizuje, na ile
    dobrze i na co wrazliwa.

    W sumie ... jesli to dobre zrodlo pradowe, to najlepiej by dzialalo
    impulsowe zwieranie wyjscia tranzystorem, PWM taki.

    J.

  • 37. Data: 2016-07-22 13:07:19
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-07-22 o 10:11, tomekp pisze:

    > Pomysł niekiepski tylko wiazało by sie to z dużymi przeróbkami
    > mechanicznymi naświetlacza. Gra niewarta zachodu, już wole raz na poł
    > roku przylutować nową diodę za 20 dychy. Albo w końcu wywale to na
    > śmietnik i zamontuje normalny halogen..
    No przy takim tempie psucia to chyba nie zarabia na siebie ten led w
    stosunku do halogena na poborze mocy, więc może to właściwy kierunek.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 38. Data: 2016-07-22 14:52:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, July 22, 2016, 10:54:11 AM, you wrote:

> [...]
    > mozna na nim dowolne zrobic.
    > Ciekaw tez jestem, co ten zasilacz warty - moze wystarczy dac

    Może zadziałać zabezpieczenie (o ile jest).

    > albo obnizyc napiecie zasilania z sieci ..

    Żeby się bardziej grzał?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 39. Data: 2016-07-22 18:36:22
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

> [...]
    > mechanicznymi naświetlacza. Gra niewarta zachodu, już wole raz na poł
    > roku przylutować nową diodę za 20 dychy. Albo w końcu wywale to na

    Nie wiem co masz na myśli z przeróbkami, ale chodzi mi po prostu o
    powieszenie całęgo drugiego naświetlacza, tylko bez zasilacza. Jeżeli to
    wymaga dużych przeróbek, no to znaczy pomysł do bani i tyle :)
    Ale ja bym jakoś tak właśnie zrobił.

    Pozdrawiam

    DD

  • 40. Data: 2016-07-22 19:54:36
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-07-22 o 13:03, J.F. pisze:

    > Dla RoMana moze byc trudniejsze zastanowienie sie jak polaczyc wiatraki
    > dobrze, niz zrobic prosta przetwornice :-)
    No chyba że tak :) ale dla autora watku chyba wiatraki będą dużo łatwiejsze
    w łączeniu.

    --
    Pozdr

    Janusz_K