  • 21. Data: 2016-07-21 23:59:47
    Temat: Re: przedluzyc zycie LED COB
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    tomek pisze:

    > Tak może być ale nie wiem co tu jeszcze można wymyślić oprócz smarowania
    > nadroższą pastą i szlifowania powierzchni..

    Pasta czy szlifowanie nie da nic albo prawie nic, najwyraźniej
    odprowadzenie ciepła jest zbyt małe, dla diody takiej mocy potrzebny
    jest radiator o zdolności rozpraszania takiej jak moją radiatory dla
    współczesnych procesorów. Padło pytanie: czym to chłodzisz bo na bank w
    tym jest problem. Dioda mocy z dobrym chłodzeniem wytrzyma 20-50 tyś
    godzin ciągłej pracy, a to są 2-5lat ciągłego świecenia a nie jak
    piszesz pół roku świecenia po 30s na ile? na 1h.
    Ewentualny równoległy opornik nie powinien grzać radiatora bo równie
    dobrze mogłoby go nie być.

    To już musisz sam ocenić.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 22. Data: 2016-07-22 00:03:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello tomek,

    > Tak może być ale nie wiem co tu jeszcze można wymyślić oprócz smarowania
    > nadroższą pastą i szlifowania powierzchni..

    Zmienić radiator, dodać wentylator.

    > Hmm. A czy dioda będzie sensowanie świecić po obcięciu jej połowy prądu?

    Będziesz zaskoczony.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2016-07-22 00:12:09
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

    ze można wymyślić oprócz smarowania

    > Zmienić radiator, dodać wentylator.

    Radiatora nie zmienię gdyż jest on obudową. To kawał aluminium waży z
    pół kilo. Nie opcji żeby był za mały. Problem może być na styku ale tu
    już nie mam pomysła co można poprawić.

    > Będziesz zaskoczony.

    Mam nadzieje że mile... Z tym, że najmocniejsze zarniki halogenowe
    dostępne za psie pieniądze to 500 W, czyli ograniczenie prądu to gdzieś
    tak tylko 25%.

  • 24. Data: 2016-07-22 00:21:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello tomek,

    Friday, July 22, 2016, 12:12:09 AM, you wrote:

    > ze można wymyślić oprócz smarowania
    > Radiatora nie zmienię gdyż jest on obudową. To kawał aluminium waży z
    > pół kilo. Nie opcji żeby był za mały. Problem może być na styku ale tu
    > już nie mam pomysła co można poprawić.

    Problemem jest odprowadzenie ciepła a nie masa.

    > Mam nadzieje że mile... Z tym, że najmocniejsze zarniki halogenowe
    > dostępne za psie pieniądze to 500 W, czyli ograniczenie prądu to gdzieś
    > tak tylko 25%.

    Dlaczego mieszasz do sprawy żarniki 500W? Chcesz użyć żarnika jako
    rezystora? One na zimno mają bardzo małą rezystancję.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2016-07-22 01:40:34
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-07-21 o 23:31, tomek pisze:

    > Napisał. Zasilacz jest stałoprądowy czyli źródło prądowe - z tym że
    > chińskie...

    Stałoprądowy równie dobrze może oznaczać że ma wyjście prądu stałego, a
    nie przemiennego. Czyli trafo + mostek graetza bez stabilizacji to też
    jest zasilacz stałoprądowy.

  • 26. Data: 2016-07-22 07:03:57
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-07-21 o 12:43, tomekp pisze:
> [...]
    > pół roku. Chyba teraz już piątą z kolei diodę muszę wstawic... Czy jest
    > jakiś sposób żeby przedlużyć żywot takiej diody?
    > Rozważam wstawienie opornika równolegle z diodą aby zabrać jej trochę
    > prądu. Zasilana jest zasilaczem stałoprądowym 1.5A, napięcie jest w
    > zakresie 30-35V. Czyli gdybym wstawił opornik zabierający powiedzmy
    > 150mA to czy to cos da? Na pewno bedzie mniej swiatła ale to przeżyje.
    > Tylko ten opornik to mi wychodzi ze będzie 35/0.15 = 233 ohm przy mocy
    > min 6 watow... Raczej chyba żarnik halogenowy 200 W będzie bardziej

    Jakiś sens jest.
    Czytam co tu ludzie piszą, a o najprostszym rozwiązaniu nic. Podłącz
    równolegle drugie takie samo urządzenie. Drogie to specjalnie nie jest.
    Nawet jak się równo prąd nie rozłoży to i tak jakiś efekt będziesz miał,
    i niepotrzebnego grzania unikniesz, i to co będziesz chciał na straty
    przeznaczyć pójdzie na światło.

    Pozdrawiam

    DD

  • 27. Data: 2016-07-22 09:56:21
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

    > Stałoprądowy równie dobrze może oznaczać że ma wyjście prądu stałego, a
    > nie przemiennego. Czyli trafo + mostek graetza bez stabilizacji to też
    > jest zasilacz stałoprądowy.

    No nie przesadzajmy. Stałoprądowy = o stałym prądzie a nie prądzie
    stałym ;-)

  • 28. Data: 2016-07-22 09:59:35
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

    > Dlaczego mieszasz do sprawy żarniki 500W? Chcesz użyć żarnika jako
    > rezystora? One na zimno mają bardzo małą rezystancję.

    No chciałem .. ale skoro tak to lipa. Skąd więc wziąść opornik 100 om 25
    W bo w castoramie i obim nie ma ;-)

  • 29. Data: 2016-07-22 10:11:05
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

> [...]
    > Nawet jak się równo prąd nie rozłoży to i tak jakiś efekt będziesz miał,
    > i niepotrzebnego grzania unikniesz, i to co będziesz chciał na straty

    Pomysł niekiepski tylko wiazało by sie to z dużymi przeróbkami
    mechanicznymi naświetlacza. Gra niewarta zachodu, już wole raz na poł
    roku przylutować nową diodę za 20 dychy. Albo w końcu wywale to na
    śmietnik i zamontuje normalny halogen..

  • 30. Data: 2016-07-22 10:12:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tomekp" napisał w wiadomości grup
    >No chciałem .. ale skoro tak to lipa. Skąd więc wziąść opornik 100 om
    >25 W bo w castoramie i obim nie ma ;-)

    Z fachowego sklepu, np
    https://www.conrad.pl/?websale7=conrad&pi=421375

    Ale zarowka tez sie nada, tylko musi byc ~50-100W.
    Przy napieciu ~35V bedzie miala rzedu 100 om.

    J.