  • 41. Data: 2016-07-22 20:03:21
    Temat: Re: przedluzyc zycie LED COB
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-07-22 o 13:06, J.F. pisze:
    > Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup
    >
    > Cholera wie jak ta przetwornica zrobiona, co stabilizuje, na ile dobrze
    > i na co wrazliwa.
    Ta moja którą naprawiałem jest zrobiona na BP3105, stabilizacja prądu
    polega na pomiarze prądu tranz kluczującego, nie ma ograniczenia
    napięcia wyj, tzn jest przekładnią trafo i tyle, nawet na kondesatorach
    na wyjściu zaoszczędzili.

    > W sumie ... jesli to dobre zrodlo pradowe, to najlepiej by dzialalo
    > impulsowe zwieranie wyjscia tranzystorem, PWM taki.
    Ale tego autor nie zrobi, najprościej jest chyba jak mu radziłeś,
    włączyć halogena
    100-500W równolegle do COB-a.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 42. Data: 2016-07-26 08:27:21
    Od: wkwj <w...@g...pl>

    W dniu 2016-07-21 o 12:43, tomekp pisze:
> [...]
    > pół roku. Chyba teraz już piątą z kolei diodę muszę wstawic... Czy jest
    > jakiś sposób żeby przedlużyć żywot takiej diody?
    > Rozważam wstawienie opornika równolegle z diodą aby zabrać jej trochę
    > prądu. Zasilana jest zasilaczem stałoprądowym 1.5A, napięcie jest w
    > zakresie 30-35V. Czyli gdybym wstawił opornik zabierający powiedzmy
    > 150mA to czy to cos da? Na pewno bedzie mniej swiatła ale to przeżyje.
    > Tylko ten opornik to mi wychodzi ze będzie 35/0.15 = 233 ohm przy mocy
    > min 6 watow... Raczej chyba żarnik halogenowy 200 W będzie bardziej

    A te podane parametry wyjściowe zasilacza to "przepisane" z jego obudowy
    czy samodzielnie zmierzone ? Może warto byłoby podpiąć amperomierz i
    woltomierz i samemu sprawdzić ?
    wkwj