  • 21. Data: 2020-05-20 00:52:25
    Temat: Re: przetwornica DC-DC
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Tuesday, May 19, 2020, 2:42:49 PM, you wrote:

    > No to mamy dokładnie odwrotne podejście. Przy jednej sztuce wszystko
    > jest drogie i szkoda marnować czas na optymalizacje kosztu części, a w
    > sklepie za rogiem nie byłem od 15 lat -- po dwóch-trzech dniach się
    > zamówienie materializuje na biurku. Trzeba szybko zrobić swoje i zająć
    > się kolejnym zadaniem. Gotowy kontroler z MacDonalda bardzo w tym
    > pomaga. Podłącza się wg datasheetu i zazwyczaj rusza od razu. Ciekawe,
    > ile osobie bez większego doświadczenia zajmie opanowanie właściwego
    > użycia 3843, w szczególności kompensacji rampy.

    Kompensacja rampy jest konieczna przy trybie CCM i wypełnieniu powyżej
    jakiś 60% - poniżej jest stabilnie bez kompensacji rampy.

    > I jak sobie potem przeliczy kilka złotych "oszczędności" na lepszym
    > kontrolerze na godziny filozofowania, czemu to nie chce działać, to
    > będzie sobie pluł w brodę. Co innego właśnie w masówce -- dolar
    > zaoszczędzony na sztuce to 1000 dolarów zysku nawet w małej skali.
    > Jest się po co schylać.

    Oszczędność jest na kosztach przesyłki, na cenie hurtowej i - przede
    wszystkim - na robociźnie. Dlatego w masówce opłaca się używać
    rozwiązań wszystkomających a w pajęczarstwie można sobie pozwolić na
    kontroler ze sklepu za rogiem i tranzystorów z dna szuflady.Osobiście
    mam dużo szuflad i takie rzeczy jak UC384x, SG3525, TL494, MC34063
    wyciągam po prostu z szuflady. Jak również całą masę innych standardów
    aktywnych i pasywnych.

    Po LM5001 trzeba do DigiKeya czy Mousera, bo Texas Instruments
    ograniczył liczbę dystrybutorów do kilku na świecie. Przy kupnie
    jednej sztuki koszt przesyłki jest morderczy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2020-05-20 00:54:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Tuesday, May 19, 2020, 2:58:13 PM, you wrote:

    [...]

    > pchać? Dla porównania zobacz sobie np. TPS54302 -- ideał, potrzebuje
    > tylko kondensatora 100n i dzielnika do ustalenia VOUT.

    Pokaż, gdzie kupić jedną sztukę bez morderczych kosztów transportu.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2020-05-20 00:59:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, May 19, 2020, 3:06:07 PM, you wrote:

    [...]

    > Akurat LM5001 w Farnelu jest, i to po ~20zl.

    Plus VAT. Plus 16 PLN dostawa.

    > A RoMan powinien miec w szufladzie :-)

    Raczej nie mam.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2020-05-20 01:43:42
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A ma zabezpieczenie wyjścia?

    Chodzi o MCP6V51T-E/OT. On pracuje do 40V.
    Ale rzeczywiście, prawdopodobnie zszedłbym ciut niżej. 36-38V powinno
    też wystarczyć.

    LM5001 wymaga 20 elementów, MC34063 7 elementów.
    Nie chodzi o koszt, bo to nie ma wielkiego znaczenia, ale oczywiście
    wolę mniej.

    Na razie sprawdzę ten MC34063 i sugerowany przez RoMana UC3842.
    Tak czy owak dziękuję kolegom za wszelki uwagi - zawsze jestem zbudowany
    tą grupą :)

    > Nie uderzy - ma bana.

    Ja ? Ale czemu ? Nie pamiętam.
    Kogo jak kogo, ale RoMana szanuję bo rzadki specjalista. Bez żadnej
    ironii. Nie wiem czym sobie zasłużyłem - w razie czego się kajam i biję
    w piersi.

  • 25. Data: 2020-05-20 08:43:18
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    On 19.05.2020 14:58, Piotr Wyderski wrote:

    > 384x to przede wszystkim cała masa dziwnych elementów dyskretnych
    > dookoła. Jak nie oszczędzasz każdego centa, to po co się w to w ogóle
    > pchać? Dla porównania zobacz sobie np. TPS54302 -- ideał, potrzebuje
    > tylko kondensatora 100n i dzielnika do ustalenia VOUT.

    Ale TPS54302 to już nie do sepica, a poza tym konkrecja też robi takie
    kontrolery, tylko 2x taniej (np. AP63301WU-7).

  • 26. Data: 2020-05-20 11:38:50
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Dla porównania zobacz sobie np. TPS54302 -- ideał, potrzebuje
    > tylko kondensatora 100n i dzielnika do ustalenia VOUT.

    Aż sprawdziłem. Dławika jednak też potrzebuje :)
    P.G.

  • 27. Data: 2020-05-20 11:45:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello Piotr,
    Tuesday, May 19, 2020, 2:58:13 PM, you wrote:
    [...]

    >Pokaż, gdzie kupić jedną sztukę bez morderczych kosztów transportu.

    Ale czytales Piotra - co to jest 16 zl za transport jednorazowo.
    I sporo w tym racji.

    A i tak musi gdzies rdzen kupic, karkas, moze inne elementy - i jak w
    jednym miejscu, to transport sie rozlozy.

    J.

  • 28. Data: 2020-05-20 11:55:17
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Pokaż, gdzie kupić jedną sztukę bez morderczych kosztów transportu.

    Jak się pali to się pewnie nie da (chyba, że próbki wysyłają).
    Ale jak są to działania w tak zwanym 'międzyczasie' to można poczekać i
    kupić przy okazji innych zakupów.
    Gorzej jak nie ma tych innych zakupów :(
    P.G.

  • 29. Data: 2020-05-20 12:39:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Wednesday, May 20, 2020, 11:38:50 AM, you wrote:

    > Aż sprawdziłem. Dławika jednak też potrzebuje :)

    I sporej liczby elementów biernych. Co widać doskonale na płytce
    ewaluacyjnej, gdzie trudno znaleźć kontroler: http://www.ti.com/tool/TPS54302EVM-716

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2020-05-20 12:44:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, May 20, 2020, 11:45:11 AM, you wrote:

    > Ale czytales Piotra - co to jest 16 zl za transport jednorazowo.
    > I sporo w tym racji.

    Dla jednej sztuki? Wolę pogrzebać w szufladzie i wyjąć starego
    LM2673-ADJ - kupione na Allegro lata temu po 3 PLN.

    > A i tak musi gdzies rdzen kupic, karkas, moze inne elementy - i jak w
    > jednym miejscu, to transport sie rozlozy.

    Z mojej szuflady transportu nie mam :P

    Tak naprawdę, to obecnie najtańsze jest kupienie gotowca od Chińczyka.

    --
    Best regards,
    RoMan