  • 1. Data: 2009-06-03 09:41:41
    Temat: pytanie o plyte glowna AsRock
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Witam!

    Planuje zlozyc sobie komputer do pracy z grafika 2D. Monitor juz mam.
    Zalozenie jest takie, ze komp ma byc tani, jak najtanszy. Stad
    zainteresowalem sie plyta glowna AsRock A780GXH/128M ktora ma wbudowana
    karte graf. z wyjsciem DVI. Wyposarzenie ma super, cena tez jest bardzo
    dobra - 260zl.
    Do tej pory uzywalem wylacznie plyt Asusa i nigdy nie mialem z nimi
    problemow. Podobno Asrock jest wlasnoscia Asusa - cokolwiek to moze
    oznaczac...

    Pytanie do Was - jakie macie doswiadczenia z firma AsRock? A moze ktos z Was
    zna dokladnie ten model plyty gl?

    Pozdr.

  • 2. Data: 2009-06-03 10:29:42
    Temat: Re: pytanie o plyte glowna AsRock
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    quent pisze:

    > Pytanie do Was - jakie macie doswiadczenia z firma AsRock? A moze ktos z Was
    > zna dokladnie ten model plyty gl?

    Mam co prawda model 4Core1333FullHD z ATI x1250(pod LGA775) ale jestem z
    niej bardzo zadowolony (idzie nawet jakieś OC uskuteczniać). Model,
    który wybrałeś ma nowsza grafikę i mostki pn/pd, myślę że to dobry wybór
    za niska cenę. Pod grafikę 2D jako tania baza spokojnie sie nada.

    Wbrew obiegowej opinii ASRock to nie jest totalna kupa a na
    potwierdzenie powiem, że mam w pracy sporą partię pecetów pracujących na
    kilku generacjach tych płyt już od lat (najstarsze 6 lat 10/24h). Na 50
    jednostek posypało sie może z 2-3 sztuki (a komputery wyposażone są w
    najtańsze zasilacze Megabajta itp zasilaczopodobne urzadzenia). Nie chce
    tutaj zachwalać tej marki ale statystyka mówi sama za siebie (jesli ktoś
    narzeka, że coś mu zdechło to trzeba brać poprawkę, że sprzęt każdej
    marki może trafić się wadliwy bez względu na renomę marki).

    Pzdr, OMSON

  • 3. Data: 2009-06-03 12:50:43
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    > Wbrew obiegowej opinii ASRock to nie jest totalna kupa a na potwierdzenie
    > powiem, że mam w pracy sporą partię pecetów pracujących na kilku
    > generacjach tych płyt już od lat (najstarsze 6 lat 10/24h). Na 50

    asrock miał swego czasu dobre płyty (pierwsza seria z i845 na zielonym
    laminacie) ale na mojej złej opinii przeważyła niechlubna seria z i865 oraz
    modele k8upgrade-nf3 (turkusowy laminat). Awaryjność prawie 100%. Całkiem
    sporo podniesionych kondensatorów po 2-3 latach pracy. Przegrzewające się
    mostki i przetwornice napięcia oraz niechlubne wynalazki w stylu AGI itp.
    Całkiem sporo powalonych zasilaczy. Stwierdziłem, że lepiej nie oszczędzać i
    dorzucić np 50zł do bardziej markowego producenta. Z resztą ceny i jakość
    podobna ale niesmak po Asrocku pozostaje.

  • 4. Data: 2009-06-03 19:41:48
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Doxent wrote:

> [...]
    > laminacie) ale na mojej złej opinii przeważyła niechlubna seria z
    > i865 oraz modele k8upgrade-nf3 (turkusowy laminat). Awaryjność prawie
    Fakt k8upgrade porazka , ale gigabyte na nf3 tez padaly masowo u mnie
    po okolo 3 latach pracy , nie wiem czy nvidia cos nie spiep... w chipsecie
    bo 90% padow tych plyt to uszkodzone chipsety

    >Całkiem sporo podniesionych kondensatorów po 2-3 latach pracy.
    Zgadza sie , ale jest maly plusik z punktu widzenia serwisanta -mozna
    zarobic na wymianie kondensatorow :)

> [...]
    > Stwierdziłem, że lepiej nie oszczędzać i dorzucić np 50zł do bardziej
    > markowego producenta. Z resztą ceny i jakość podobna ale niesmak po

    Duzy plus ze serwis asrocka praktycznie zawsze wymienia plyte na nowa a nie
    bawi sie tak jak bardziej markowi producenci
    w naprawy ktore nie zawsze sie do konca udaja.

    pzdr

  • 5. Data: 2009-06-04 07:43:43
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Rozmawiam ze znajomymi, ktorzy jednak polecaja albo Asus'a albo Gigabyte'a
    zamiast AsRocka, ktorego wybralem.

    Tu jest AsRock:
    http://sklep.e-project.net.pl/product_info.php?produ
    cts_id=29954

    A tu reszta:
    http://www.agito.pl/socket-940-am2/asus-m4a78-vm.865
    .344747.html?external=ceneo
    http://www.agito.pl/socket-940-am2/gigabyte-ga-ma78g
    m-ds2h.865.340159.html?external=ceneo
    http://www.agito.pl/socket-940-am2/asus-m3a78-vm.865
    .337135.html?external=ceneo
    http://www.agito.pl/socket-940-am2/asus-m2n68-vm.865
    .341805.html?external=ceneo
    http://www.agito.pl/socket-940-am2/asus-m4a78-em.865
    .343405.html?external=ceneo

    Ktora, wg Was z tej "reszty" jest bardziej warta uwagi od tego Asrocka?
    Plyty maja wbudowane karty graficzne. Nie bardzo jednak orientuje sie ktory
    uklad jest dobry a ktory slaby...

    Prosze o Wasza pomoc!

    Pozdr.

  • 6. Data: 2009-06-04 09:03:29
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 4 Jun 2009 09:43:43 +0200, quent napisał(a):

> [...]
    > Plyty maja wbudowane karty graficzne. Nie bardzo jednak orientuje sie ktory

    Wszystko to płyty na tym samym chipsecie z wbudowaną grafiką HD 3200
    (bardzo przyzwoitą). Różnice w cenie nie są wielkie więc ja bym wybrał coś
    z gigabyta lub asusa. Różnice w ilości złącz/interfejsów jakości układu
    dźwiękowego - według zapotrzebowania.

  • 7. Data: 2009-06-04 11:06:27
    Od: "quent" <x...@x...com>

> [...]
    > z gigabyta lub asusa. Różnice w ilości złącz/interfejsów jakości układu

    Ta
    http://www.agito.pl/socket-940-am2/asus-m2n68-vm.865
    .341805.html?external=ceneo
    jest na innym chipsecie.
    I ma Gforce'a wbudowanego...

    Nie wiem czy to wada czy zaleta :-)

    Dzwiek bez roznicy, roznicy sie nie uslyszy przeciez...

    Pozdr.

  • 8. Data: 2009-06-04 11:12:20
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Thu, 4 Jun 2009 13:06:27 +0200, quent napisał(a):

    > Ta
> [...]

    Wada.

    > Dzwiek bez roznicy, roznicy sie nie uslyszy przeciez...

    A to zależy co podłączysz do wyjścia dźwięku ;)

    --
    |Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
    AMD Athlon 64X2 4400+, Gigabyte Radeon HD4850, Arctic Freezer 64 Pro
    4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
    Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F, Asus Xonar DX

  • 9. Data: 2009-06-04 11:14:58
    Od: "maX" <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > Ktora, wg Was z tej "reszty" jest bardziej warta uwagi od tego Asrocka?
    > Plyty maja wbudowane karty graficzne. Nie bardzo jednak orientuje sie

    Zintegrowane karty grafiki i tak nie nadają sie do nowszych gier, a we
    wszystkich innych zastosowaniach nie ma między nimi większych różnic
    (jedynie poziom akceleracji HD Video, ale przy mocy współczesnych CPU to
    pomijalna sprawa). Możesz rozpatrzyć też np. to:
    http://arest.pl/index.php?inc=produkt&ID=15245&katid
    =59

  • 10. Data: 2009-06-04 11:17:58
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    > Ta
> [...]

    Ja bym się trzymał AMD 780G. Bardzo udany chipset i grafika przyzwoita.

    > Dzwiek bez roznicy, roznicy sie nie uslyszy przeciez...

    Między ALC889A z 888 spora różnica. Usłyszysz.