  • 11. Data: 2016-12-05 13:17:33
    Temat: Re: rejestratory - coś godnego uwagi?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Po prostu nie ustawiać, w razie zdarzenia i tak rozchodzi się o obraz.
    > Gorsza sprawa czy głównych ustawień do kompletu nie traci.

    Nie, na szczęście nie traci - zostaje nawet wpisany numer rejestracyjny.

  • 12. Data: 2016-12-05 15:23:38
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-12-05 o 13:17, Uncle Pete pisze:

    > Nie, na szczęście nie traci - zostaje nawet wpisany numer rejestracyjny.

    Chyba chodziło bardziej o ustawienia nagrywarki, czyli np. jakość i
    rozdzielczość materiału, długość pętli, czas nagrywania po wyłączeniu
    zapłonu, czujnik ruchu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2016-12-05 19:18:15
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Chyba chodziło bardziej o ustawienia nagrywarki, czyli np. jakość i
    > rozdzielczość materiału, długość pętli, czas nagrywania po wyłączeniu
    > zapłonu, czujnik ruchu.

    Wszystko zostaje.

  • 14. Data: 2016-12-05 21:00:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Maciek n...@x...pl ...

    > Chyba przyznasz, że jak sprzedawca pisze o dymieniu to może coś być na
    > rzeczy? :)

    Tylko to, ze chce zareklamowac towar ktory sprzedaje i ktory od tej wady ma
    byc wolny (w przeciwienstwie do towaru ktorego nie sprzedaje...)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona

  • 15. Data: 2016-12-06 08:35:46
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 05.12.2016 o 19:18, Uncle Pete pisze:

    > Wszystko zostaje.

    jaki tam jest kondensator? Może do zwykłe kamerki dało by się przerobić?

    ToMasz

  • 16. Data: 2016-12-06 10:27:32
    Od: Maciek <n...@x...pl>

    > jaki tam jest kondensator? Może do zwykłe kamerki dało by się przerobić?

    Da się przerobić. Do swojej będę aplikował kondensator, akumulator
    strasznie krótko mi wytrzymuje, ciut powyżej roku i są już problemy.
    Z tego co wstępnie się zorientowałem 5F powinno starczyć do kamery z
    GPSem wyłączającej się do kilku sekund.
    Moja jest bez GPS-a i wyłącza się praktycznie natychmiast po odcięciu
    zasilania. 3F powinno być z nadwyżką tak sądzę aby nie stresować się czy
    dograła materiał. No i jeszcze jakoś go gabarytowo chyba upcham.

  • 17. Data: 2016-12-06 14:55:08
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > jaki tam jest kondensator? Może do zwykłe kamerki dało by się przerobić?

    Teraz jestem w odległości 1300 km od mojej kamerki, więc nie mam jak
    sprawdzić. Co do przerobienia - z tego co wiem, wersje z kondensatorem
    mają inne firmware, niekompatybilny z wersją z akumulatorem. Więc chyba
    różnią się sprzętowo w czymś jeszcze.

    Piotr

  • 18. Data: 2016-12-06 14:57:48
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > strasznie krótko mi wytrzymuje, ciut powyżej roku i są już problemy.
    > Z tego co wstępnie się zorientowałem 5F powinno starczyć do kamery z

    No nie wiem... chętnie bym zamienił się na wersję z akumulatorem. Są
    ZTCW standardowe i kosztują grosze.

    I jesteś pewny, że wystarczy wylutować akumulator i wlutować
    kondensator? Firmware mają różne.

    Piotr

  • 19. Data: 2016-12-06 18:32:26
    Od: Maciek <n...@x...pl>

    > I jesteś pewny, że wystarczy wylutować akumulator i wlutować
    > kondensator?

    Ja niczego nie jestem pewny i nie mówię,że wszystko da się przerobić jak
    leci. Sam tego jeszcze nie zrobiłem, ale fakty są takie - tutaj ktoś to
    zrobił z DODem i działało mu:

    http://www.autowrzuta.pl/archive/index.php?thread-66
    88-2.html

    Wyłączała mu się bez GPS-a przy 3F, aczkolwiek nie był zadowolony.

    Na chwilę obecną przemyślenia mam takie, że "jakość" pracy pewnie dużo
    będzie zależeć od samej kamery, jej poboru prądu, szybkości wyłączania,
    wydajności układu ładowania, który zapewne będzie ograniczał prąd
    ładowania do małych wartości.
    Możliwe, że nie w każdym modelu ruszy to od kopa, może się np. okazać,
    że wymagane pojemności będą na tyle duże, że wyjdzie z tego potworek
    albo wystąpią inne problemy.

    > Firmware mają różne.

    Obstawiam, że z firmware-m chodzi o szybkie wyłączenie, tak aby jak
    najmniej rozładować kondensatory (ale może się mylę ;-).
    U mnie myślę, że ten warunek jest spełniony, kamera zwija się w
    okolicach 2s, więc potencjał jakiś jest. Zobaczymy co w praktyce.

  • 20. Data: 2016-12-14 23:58:59
    Od: Maciek <n...@x...pl>

    > Ja niczego nie jestem pewny i nie mówię,że wszystko da się przerobić jak
    > leci. Sam tego jeszcze nie zrobiłem...

    ..ale posunąłem trochę sprawę do przodu i dla potomnych mogę już coś
    napisać - jakby ktoś się chciał pobawić, oczywiście na własną
    odpowiedzialność i ma jakieś ogólne pojęcie ;-)

    Pacjent, który został poddany testowi X-Blitz Black Bird:
    http://www.tinypic.pl/piqvqsn4zmhh

    do celów testowych dolutowane zostały kondensatory 4x3F/2,7V (po dwa
    szeregowo, następnie te dwie pary, połączone równolegle. Mamy w ten
    sposób 1 kondensator o parametrach 3F/5,4V):

    http://www.tinypic.pl/u7nf3adigt80

    Efekt po pierwszym włączeniu kamery i odczekaniu paru minut:
    http://www.tinypic.pl/1h3jtgebjx71

    Jak widać kondensatory naładowane (skala baterii pokazuje full).
    Trwało to niestety długo. Winę za to ponosi układ ładujący.
    Przy rozładowanych kondensatorach ogranicza prąd do 8-9mA.
    Gdy napięcie na kondensatorach osiągnie okolice 2,8V zostaje zwiększony
    prąd i dalsze ładownie do 4,2V trwa kilkanaście sekund.

    Dalej...
    Nie zapominamy o ustawieniu w konfigu opcji, aby kamera wyłączała się
    natychmiast po odcięciu zasilania (pozycja wył.)
    http://www.tinypic.pl/iok89yn1xaki

    Odłączamy kamerę od zasilania:
    http://www.tinypic.pl/9jazd10i4apv

    ...zwija się:
    http://www.tinypic.pl/dqjdifn3hzhi

    Napięcie na kondensatorach po wyłączeniu:
    http://www.tinypic.pl/um5d28020yfn

    Ogólnie widać, że działa całkiem dobrze i na podtrzymanie zegarka
    zostaje co nieco, materiał filmowy oczywiście spokojnie jest dogrywany.

    Więc...
    Pierwsza sprawa, problemem może być konieczność czekania na naładowanie
    kondensatorów jeżeli stracą napięcie do 0. Muszę jeszcze zobaczyć jak to
    się będzie zachowywać po kilku dniach nieużywania.
    Najwyżej będzie trzeba pomyśleć nad szybkim doładowaniem ich do napięcia
    >2.8V przy włączaniu kamery.

    Druga sprawa, kondensatory nie wejdą do obudowy kamery a pasztetu
    jakiegoś nie chcę robić, dlatego wyprowadzę kabel zasilający i wrzucę
    wszystko do miniaturowej obudowy, tego typu:
    https://www.kradex.com.pl/products/143/143.jpg
    ...od razu z bezpiecznikiem z 1A, przetwornicą i gniazdem do podłączania
    12V ;)

    Co mogę jeszcze dodać od siebie ...
    Kondensatory muszą być w stanie oddać duży prąd, ja zastosowałem takie,
    które zgodnie z dokumentacją do 2A nie mają problemu.
    Tego typu, chociaż bardzo fajny gabarytowo, niestety nie podszedł:
    http://www.tinypic.pl/ekv3fa8v3h6n

    Kamera potrafi łyknąć momentami ponad 500mA. Miałem np. problemy gdy
    kabel zasilający USB był kiepskiej jakości. Tworzył się spadek na
    zasilaniu do 3,5V, rozładowywało kondensatory i kamera wyłączała się.

    No i to chyba tyle w kwestii przeróbki... poskładam to jak należy,
    potesuję, ale raczej będzie ok i już mam nadzieję bezobsługowo.

    Z mniej śmiesznych spraw, po drodze, chciałem zrobić upgrade softu
    kamery bo był z początku 2014, znalazłem na jakiejś ruskiej stronie
    firmware, nówkę sztukę;) z tej samej linii co mój. Okazał się chybiony,
    biały ekran i kaplica :)
    Po wielogodzinnych poszukiwaniach na chińskich stronach i niezliczonej
    ilości prób kompatybilności udało się coś dopasować ;-) Także ogólnie
    jak nie mamy 100% pewności co wgrywamy to lepiej tego nie robić :)