  • 21. Data: 2018-04-20 13:50:15
    Temat: Re: samodzielne nabijanie klimy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A ja bym kupil jak bym potrzebowal.

  • 22. Data: 2018-04-20 22:00:57
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    news:829a77ea-a2f8-4a21-b352-3cdb00346a7a@googlegrou
    ps.com...
    Z Uzytkownikiem to to tej samej szkoly specjalnej zescie chodzili tylko do
    roznych klas. Ty do beznadziejnie dociekliwych on do beznadziejnie
    ostroznych. Nie pasuje w kilogramowych opakowaniach bo kupic nie potraficie
    to jest w innych z manometrem, drozszy, ktory kupic moze kazdy. I tak
    nabijal nie bedziesz a sie srasz czy taki czy sraki i ze po chinsku jeszcze
    cos innego bedzie napisane. Sprzedaja i dziala bo inaczej by splajtowali. W
    srodku moze byc skondensowany oddech piwosza co zagryzal czosnkiem. Wazne ze
    dziala. Masz jeszcze jakies pytania?

    nie oddech piwosza z czosnkiem tylko jest świeża sosna :D
    https://www.easyklima.pl/strona/faq
    Czy zamiennik chłodniczy EasyKlima(R) zawiera zapach?

    Tak, zawiera on "świeży zapach sosny", który jest dodawany w trakcie procesu
    butelkowania."Świeży zapach sosny" został zaprojektowany, aby pomóc
    konsumentom wykryć wyciek. Zapach niezwłocznie powiadamia operatora o
    nieszczelności w systemie klimatyzacyjnym pojazdu.

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 23. Data: 2018-04-22 11:54:24
    Od: Skolmi <k...@g...com>

    w Wallmart'cie połowę regału "samochodowego" zajmują zestawy do samodzielnego
    nabijania klimy z R134a. Może o to chodziło autorowi. W US nie ma takich restrykcji
    jak w UE.

  • 24. Data: 2018-04-22 13:32:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Restrykcje sa przy R12. R134 jest nieszkodliwy dla planety to po co restrykcje.

  • 25. Data: 2018-04-23 07:32:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Apr 2018 04:32:38 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > Restrykcje sa przy R12. R134 jest nieszkodliwy dla planety to po co restrykcje.

    Tak calkiem nieszkodliwy nie jest

    https://en.wikipedia.org/wiki/1,1,1,2-Tetrafluoroeth
    ane

    Recently, 1,1,1,2-tetrafluoroethane has been subject to use
    restrictions due to its contribution to climate change.[12] It has a
    global warming potential of 1300.[13]

    The Society of Automotive Engineers (SAE) has proposed
    1,1,1,2-tetrafluoroethane to be best replaced by a new fluorochemical
    refrigerant HFO-1234yf (CF3CF=CH2) in automobile air-conditioning
    systems.[14] California may also prohibit the sale of canned
    1,1,1,2-tetrafluoroethane to individuals to avoid non-professional
    recharge of air conditioners.[15] A ban had been in place in Wisconsin
    since October 1994 under ATCP 136 prohibiting sales of container sizes
    holding less than 15 lbs of 1,1,1,2-tetrafluoroethane, but this
    restriction applied only when the chemical was intended to be a
    refrigerant. However, the ban was lifted in Wisconsin in 2012.[16]

    Research suggests that over the past 10 years the concentration of
    1,1,1,2-tetrafluoroethane has increased significantly in the Earth's
    atmosphere, with a recent study revealing a doubling in atmospheric
    concentration between 2001 and 2004.

    Ciekna te samochody. A moze nie tylko, bo ponoc to bylo w
    "sprezonym powietrzu w puszkach".

    J.

  • 26. Data: 2018-04-23 07:39:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 Apr 2018 04:47:43 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > Z Uzytkownikiem to to tej samej szkoly specjalnej zescie chodzili
    > tylko do roznych klas. Ty do beznadziejnie dociekliwych on do
    > beznadziejnie ostroznych.

    No wiesz, lubie wiedziec jak mnie naciagaja.
    Czemu "R134a equvalent", czemu 170g odpowiada 500g ...

> [...]
    > ktory kupic moze kazdy. I tak nabijal nie bedziesz a sie srasz czy
    > taki czy sraki i ze po chinsku jeszcze cos innego bedzie napisane.

    Podejrzewam, ze w Chinach mozna kupic oryginalny :-)

    > Sprzedaja i dziala bo inaczej by splajtowali.

    A to wlasnie nie takie pewne.

    > W srodku moze byc
    > skondensowany oddech piwosza co zagryzal czosnkiem. Wazne ze
    > dziala. Masz jeszcze jakies pytania?

    Uzywales ?

    Bo cena zblizona do serwisu, roznica taka, ze uczciwy serwisant
    powinien odmowic nabicia nieszczelnej klimy, a tu mozesz sobie
    sprobowac.
    Jesli pomoze - swietnie. A jesli zaszkodzi ?
    No, bardziej zaszkodzic chyba nie moze :-)

    J.

  • 27. Data: 2018-04-23 12:52:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To nie nabijaj sam, przymusu nie ma.

  • 28. Data: 2018-06-25 16:47:19
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj ToMasz, 19 kwi 2018 w news:pbaq53$t3g$1@dont-email.me
    napisałeś/aś:

    > witam
    > ostatnio widziałem filmik na kanale chrisfix, w ktorym gościu
    > samodzielnie nabijał (uzupełniał) klime z opakowania podobnego do
    > puszki z farbą w sprayu, z wężykiem i ciśnieniomierzem. czy u nas
    > można coś takiego kupić?
    > ToMasz

    tutaj gościu nabija zapalniczkowym
    https://www.youtube.com/watch?v=wDR7Hx7e4Ys

  • 29. Data: 2018-06-25 18:24:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Znowu wizjonerem bylem.

  • 30. Data: 2018-06-26 13:37:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Znowu wizjonerem bylem.

    Az takim wielkim nie, bo to jest uznany srodek chlodniczy o nr R-600a

    Niepewne bylo tylko, czy on sobie poradzi w typowej klimatyzacji
    samochodowej, czy parametry i inne cechy pasuja.
    Mam nadzieje ze uszczelki w "zwyklej klimie" sa odporne na butan ...
    No i ... butan jest palny, mala stluczka i 700g paliwa dmucha na
    rozgrzana rure wydechowa ... gdyby nie ta cecha, to juz dawno nie
    mielibysmy problemu ozonu i ocieplenia ...

    Tak nawiasem mowiac - ten easyklima.com co podawales ... mam jakies
    przeczucie, ze on zawiera podobne srodki, bo oni tak jakos niewyraznie
    pisza, czy to jest R-134a, czy
    "do R-134a".

    J.