    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: silnik na gaz
    Date: Tue, 19 Jan 2010 22:29:15 +0100

    d...@n...pl pisze:
    > Tak się zastanawiam czemu na rynku (detalicznym dla kowalskiego) nie ma
    > dostępnych urządzeń typu sprężarka,
    > agregat prądotwórczy itp. napędzanych gazem?
    > Oprócz tego, że gaz jest tańszy ,przemawia za tym chociażby wyższa
    > wydajnośc, bo chyba silnik gazowy o takiej samej pojemności jest
    > sprawniejszy od benzynowego.
    >
    > Czy tu wgrę wchodzą tylko wymogi bezpieczeństwa?

    A jak to wygląda ze strony podatków?

    Czy paliwo użyte do napędzania np. sprężarki czy motopompy musi być
    oakcyzowane tak jak paliwo do samochodów, czy może być taniej (np. tak
    jak olej opałowy).

    Nie wiem jak teraz wyglądają stawki akcyzy, ale może stąd mniejsza
    opłacalność takich instalacji w stacjonarnych urządzeniach niż w pojazdach?