eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriasilnik na gaz › Re: silnik na gaz
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!lub
    lin.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.news.xs4all.nl!news2.euro.net!209
    .197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostr
    ada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.p
    l!not-for-mail
    From: "Tomek" <t...@t...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: silnik na gaz
    Date: Tue, 19 Jan 2010 14:48:33 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 27
    Message-ID: <hj4e3d$r4u$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <hj493h$jpn$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: gqc130.internetdsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1263909805 27806 83.3.158.130 (19 Jan 2010
    14:03:25 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 19 Jan 2010 14:03:25 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:25938
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik <d...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:hj493h$jpn$1@inews.gazeta.pl...
    > Tak się zastanawiam czemu na rynku (detalicznym dla kowalskiego) nie ma
    > dostępnych urządzeń typu sprężarka,
    > agregat prądotwórczy itp. napędzanych gazem?
    > Oprócz tego, że gaz jest tańszy ,przemawia za tym chociażby wyższa
    > wydajnośc, bo chyba silnik gazowy o takiej samej pojemności jest
    > sprawniejszy od benzynowego.
    >
    > Czy tu wgrę wchodzą tylko wymogi bezpieczeństwa?
    >

    Dwusuwa na gaz raczej nie przerobisz, a takich silników trochę jest przy
    zasilaniu niewielkich urządzeń.
    Czterosuwa można, ale chyba grają to względy ekonomiczne i bezpieczeństwa.
    Nie da się bezpiecznie w urządzeniu przenośnym doinstalować zbiornika na
    gaz, a zwłaszcza zaworów na tymże zbiorniku (musiałyby być jakoś osłonięte,
    żeby nie uszkodziły sie w czasie transportu). W dodatku dochodzi wielkość
    takiej instalacji (parownik, reduktor) oraz konieczność podgrzania
    parownika. A w takich urządzeniach raczej nie ma chłodzenia silnika wodą,
    którą można wykorzystać do podgrzania parownika.
    Z kolei duże agregaty prądotwórcze i sprężarki napędza diesel.
    Może to właśnie dlatego?
    Tomek


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: