eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › skrzynia biegów 6 biegowa
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 91

  • 11. Data: 2017-03-15 17:55:58
    Temat: Re: skrzynia biegów 6 biegowa
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 15 marca 2017 16:22:54 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:
    > W dniu 15.03.2017 o 16:14, J.F. pisze:
    >
    > > A zalety jakies ma ? Przy elastycznym silniku to nie jest jakies
    > > niezbedne wyposazenie.
    >
    > Mniejsze obroty przy jak przekraczasz na autostradzie. Do 140
    > rzeczywiście da się obejść bez 6 biegu. Ale potem jedziesz cały czas
    > powyżej 4000.

    wiec
    spalanie w góre
    i hałas większy
    ja rozumiem że w Polsce gdzie autostrady dopiero są od pięciu lat
    ale w niemieckich samochodach gdzie autosrady są już od Hitlera


  • 12. Data: 2017-03-15 18:24:01
    Temat: Re: skrzynia biegów 6 biegowa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ba65f896-0f48-475d-9769-3c0714127c5c@go
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 15 marca 2017 16:22:54 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:
    > W dniu 15.03.2017 o 16:14, J.F. pisze:
    >> > A zalety jakies ma ? Przy elastycznym silniku to nie jest jakies
    >> > niezbedne wyposazenie.
    >> Mniejsze obroty przy jak przekraczasz na autostradzie. Do 140
    >> rzeczywiście da się obejść bez 6 biegu. Ale potem jedziesz cały
    >> czas
    >> powyżej 4000.

    >wiec
    >spalanie w góre
    >i hałas większy
    >ja rozumiem że w Polsce gdzie autostrady dopiero są od pięciu lat
    >ale w niemieckich samochodach gdzie autosrady są już od Hitlera

    No i dlatego wymyslili sobie 5-biegowe.
    Nawiasem mowiac - dlugo po tym, jak im Hitler autostrady zbudowal.
    Wczesniej wystarczaly 4-biegowe.
    To zreszta w czesci takze kwestia silnika.

    J.


  • 13. Data: 2017-03-15 18:26:19
    Temat: Re: skrzynia biegów 6 biegowa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:oabqnm$dv8$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-03-15 o 15:44, Bolko pisze:
    >> czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady?

    >To wszystko zależy od tego jaka skrzynia i do jakiego samochodu.
    >Ja ostatnio przeswapowałem 6biegową skrzynię do saaba 9-5 który nigdy
    >w takiej konfiguracji nie był produkowany. Z wad owszem wajchowanie w
    >mieście. Z zalet, dużo bardziej wytrzymały dyferencjał F40 zamiast
    >F35 jak w 5 biegowej. Wybierak na linkach a nie na sztywnym pałąku
    >który potrafił wyrwać bieg w momencie puszczenia gazu. Dużo lepsze
    >osiągi niż na 5biegowej. W trasie przy 170km/h mam 3000RPM na
    >silniku - spalanie w 330KM samochodzie na poziomie 8l w trasie...

    ale przy predkosci w tej trasie 170, 130, czy po zwyklej krajowce
    70-120 ?

    J.


  • 14. Data: 2017-03-15 19:29:21
    Temat: Re: skrzynia biegów 6 biegowa
    Od: Bolko <s...@g...com>


    > To zreszta w czesci takze kwestia silnika.
    tzn żeby miał odpowiednią ilość mocy?
    np
    Mondeo 2000cm3 150KM 5 biegów bez turbo
    Octavia 1400cm3 150KM 6 biegów z turbo
    o co chodzi?


  • 15. Data: 2017-03-15 19:32:10
    Temat: Re: skrzynia biegów 6 biegowa
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15-03-2017 o 16:44, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:oabn9j$aei$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 15-03-2017 o 15:44, Bolko pisze:
    >>> ostatnio dostałem fiksacji na punkcie skrzyni biegów
    >>> dokładnie 6 biegowej.
    >>> dzisiaj przechodziłem akurat koło 3 bmw i wszystkie trzy miały 5 biegów
    >>> + kilka innych samochodów gdzie też było pięć.
    >>> czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady?
    >
    >> Oczywiście, nawet głównie.
    >> Biegi są krótsze, więc więcej musisz się namachać lewarkiem.
    >
    > Albo mniej. Nikt nie zakazal przeciez przeskakiwania po 2 czy 3 biegi.
    >
    > A dzieki temu ze wiecej, to mozesz miec bieg lepiej dostosowany do
    > sredniej predkosci na danej drodze - i wcale nie zmieniac.

    W jakimś szczególnym przypadku to może i tak.
    Ale ogólnie - tak jak napisałem.
    Używa się raczej wszystkich biegów.


  • 16. Data: 2017-03-15 19:42:36
    Temat: Re: skrzynia biegów 6 biegowa
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15-03-2017 o 17:55, Bolko pisze:
    > W dniu środa, 15 marca 2017 16:22:54 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:
    >> W dniu 15.03.2017 o 16:14, J.F. pisze:
    >>
    >>> A zalety jakies ma ? Przy elastycznym silniku to nie jest jakies
    >>> niezbedne wyposazenie.
    >>
    >> Mniejsze obroty przy jak przekraczasz na autostradzie. Do 140
    >> rzeczywiście da się obejść bez 6 biegu. Ale potem jedziesz cały czas
    >> powyżej 4000.
    >
    > wiec
    > spalanie w góre
    > i hałas większy
    > ja rozumiem że w Polsce gdzie autostrady dopiero są od pięciu lat
    > ale w niemieckich samochodach gdzie autosrady są już od Hitlera

    Tyle że 6 biegów wcale nie musi Ci zapewnić nadbiegu.
    Wręcz przeciwnie - w moim obecnym aucie z 6 biegową krótszą skrzynią,
    biegi są tak zestopniowane, że obroty na 6 biegu są DUŻO wyższe niż w
    poprzednim (o tej samej mocy, ale niższym nadwoziu) na biegu 5.
    >


  • 17. Data: 2017-03-15 19:57:42
    Temat: Re: skrzynia biegów 6 biegowa
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2017-03-15 o 19:29, Bolko pisze:
    >
    >> To zreszta w czesci takze kwestia silnika.
    > tzn żeby miał odpowiednią ilość mocy?
    > np
    > Mondeo 2000cm3 150KM 5 biegów bez turbo
    > Octavia 1400cm3 150KM 6 biegów z turbo
    > o co chodzi?
    >

    Moc w stosownym zakresie obrotów. Jeśli jedziesz Mondkiem 170 na 5-tym
    biegu i masz, dajmy na to 4000 obr. to po zmianie na 6-tkę miałbyś
    niższe obroty, przy których silnik może nie generować odpowiedniej mocy
    do uciągnięcia auta. Znajdź sobie charakterystykę momentu i mocy danego
    silnika.
    Silniki z turbo, mają generalnie nie dość, że wyższy moment od
    wolnossących, to jeszcze osiągają jego max, przy sporo niższych obrotach.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."


  • 18. Data: 2017-03-15 20:37:12
    Temat: Re: skrzynia biegów 6 biegowa
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.03.2017 o 19:57, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
    > W dniu 2017-03-15 o 19:29, Bolko pisze:
    >>
    >>> To zreszta w czesci takze kwestia silnika.
    >> tzn żeby miał odpowiednią ilość mocy?
    >> np
    >> Mondeo 2000cm3 150KM 5 biegów bez turbo
    >> Octavia 1400cm3 150KM 6 biegów z turbo
    >> o co chodzi?
    >>
    >
    > Moc w stosownym zakresie obrotów. Jeśli jedziesz Mondkiem 170 na 5-tym
    > biegu i masz, dajmy na to 4000 obr. to po zmianie na 6-tkę miałbyś
    > niższe obroty, przy których silnik może nie generować odpowiedniej mocy
    > do uciągnięcia auta.

    Ale nadbieg wymyślili dość dawno, był często stosowany (i dalej jest,
    tylko większośc nie wie, że szafę zamyka się czesto na przedostatnim biegu)
    Shrek


  • 19. Data: 2017-03-15 20:50:13
    Temat: Re: skrzynia biegów 6 biegowa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    >> To zreszta w czesci takze kwestia silnika.
    >tzn żeby miał odpowiednią ilość mocy?
    >Mondeo 2000cm3 150KM 5 biegów bez turbo
    >Octavia 1400cm3 150KM 6 biegów z turbo
    >o co chodzi?

    Nie tylko.
    Przecietny samochod do jazdy z predkoscia 130 wymaga powiedzmy
    30-40KM.
    A jak dawno temu silnik mial np 60KM, to aby wykrzesac te 40KM
    potrzebowal np 3500 rpm (beznyna).
    No i co z tego, ze koledzy sie beda zarzekac, ze to za duzo, ze paliwo
    przepala niepotrzebnie - mniej sie nie da.
    I bieg jakis powinien byc dobrany, aby samochod ladnie po autostradzie
    130 pojechal.

    Przy 150KM takiego problemu nie ma, przenosi sie na wyzsze predkosci,
    a celem producenta niekoniecznie jest zapewnienie ekonomicznej jazdy
    przy 170.

    Za to ch-ka silnika zaczyna sie liczyc. Stary diesel np ladnie
    pracowal w zakresie 2000-3500 rpm. Wiecej za szybko, mniej - nie
    ciagnie.
    Jeden bieg mogl obslugiwac predkosci np 100-175 km/h. Przy mniejszej
    mocy silnika to sie mniej wiecej pokrywalo z predkoscia maksymalna -
    przy tych 175 i tak ~3500rpm bylo potrzebne.
    Ale jakis nadbieg by sie przydal, zeby przy tych 130 miec np 2200 rpm.

    Teraz mam 1.9 opla - bydle jeszcze przy 1500rpm ladnie ciagnie.
    I znow mozna zmienic nastawienie - skoro teraz jeden bieg obsluzy
    predkosci np 75-200.

    Inaczej moze dobierac Opel, majac na uwadze, ze klienci nierzadko beda
    jechac 150-170, a inaczej np Renault, jesli u nich 130 przekroczyc nie
    wolno.
    Choc Renault w Niemczech tez sie sprzedaje.

    A Ty wspominasz benzyne z turbina ? To jeszcze inna ch-ka moze byc.

    J.



  • 20. Data: 2017-03-15 20:51:12
    Temat: Re: skrzynia biegów 6 biegowa
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 15 Mar 2017 16:22:52 +0100, Shrek napisał(a):

    > W dniu 15.03.2017 o 16:14, J.F. pisze:
    >
    >> A zalety jakies ma ? Przy elastycznym silniku to nie jest jakies
    >> niezbedne wyposazenie.
    >
    > Mniejsze obroty przy jak przekraczasz na autostradzie. Do 140
    > rzeczywiście da się obejść bez 6 biegu. Ale potem jedziesz cały czas
    > powyżej 4000.

    Ja mam 6 biegów, a jak jadę 140 to mam 4300rpm.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: