  • 11. Data: 2014-07-20 16:00:56
    Temat: Re: słabnie bez rury dolotowej
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 20 Jul 2014 09:11:21 +0200, MarcinJM napisał(a):

    > A przeciez wystarczy zastosowac nic i za darmo jest MOC.

    Za darmo?? No to zdejmij filtr powietrza w swojej bryce, ciekawe jak długo
    pojeździ :) Przecież wnosi tylko opory przepływu. Nie darmo poleruje się i
    picuje kanały wlotowe w maszynach sportowych tak by te opory
    zminimalizować, nie?
    --
    Jacek

  • 12. Data: 2014-07-20 17:25:17
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Tomasz Pyra pisze tak:

    > I na koniec - bez dolotu silnik pewnie sporo głośniejszy się
    > zrobił przy wciśniętym gazie.

    ba, ale dlaczego? :)

    > A jakoś tak jest że przy tej samych osiągach, im cichszy silnik
    > tym wydaje się mocniejszy (przynajmniej mi).

    to pewnie o to chodzi

    --
    Piter

    golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
    Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.

  • 13. Data: 2014-07-20 17:26:09
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:

    > Po zderzeniu w 2010r mam trochę połamany ten fabryczny lejek.
    > Spróbuje tak dla nauki go uszczelnić lub wymienić skoro ma to aż
    > takie znaczenie. Może przybędzie koni ;)

    pokleiłem i koni tyle samo :)

  • 14. Data: 2014-07-20 18:38:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-07-20 17:25, PiteR pisze:

    > ba, ale dlaczego? :)

    Wciąganie powietrza przez zawory jest procesem bardzo dynamicznym i
    towarzyszy temu sporo hałasu.
    To jest jedno z zadań dla układu dolotowego :)

    Łomot z otwartego dolotu może nie może się równać z tym z otwartego
    wydechu, no ale jest istotny dla hałasu w środku.

    Dla niektórych właścicieli Civiców Type-R to jest ważny parametr
    tuningowego dolotu - to żeby było słychać jak się VTEC włącza ;)