  • 21. Data: 2017-11-24 05:58:27
    Temat: Re: sterofotografia
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    ["Followup-To:" header set to pl.rec.foto.]
    On 2017-11-24, T...@s...in.the.world
    <T...@s...in.the.world> wrote:
    > A Panasonic cos takiego produkuje:
    > https://www.fotopolis.pl/testy/obiektywy/10731-panas
    onic-lumix-125-mm-3d-
    > test
    > Obiektyw Lumix 3D.
    > Ale czy to ma sens?

    Na pierwszy rzut oka można mieć watpliwosci, bo niby oczka blisko,
    ale skoro to idzie na pojedynczy sensor małych rozmiarów to wcale nie
    musi być złe. Szczególnie jesli cena rozsądna (w miarę), a ktos juz ma
    coś do czego to pasuje.

    Nb. ZCW jest wiele takich "nasadek". To aparatów/kamer z podwójną optyka
    w sektorze konsumenckim brak.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2017-11-24 11:27:10
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2017-11-24 02:58, T...@s...in.the.world wrote:
    > A Panasonic cos takiego produkuje:
> [...]

    Nie ma. Za mała odległość między obiektywami.

  • 23. Data: 2017-11-24 21:07:32
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > oraz Fujifilm FinePix Real 3D:
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Fujifilm_FinePix_Real_
    3D

    Odszczekuję. Obejrzałem przykładowe zdjęcia z tego aparacika na ekranie
    o szerokości 2 m z projektora Epson EH-TW5350 - robią wrażenie. Tyle że
    matryce ma malutkie - po 1/2,3 cala, więc na wysokich czułościach widać
    szumy.

    Spróbowałem także zrobić samodzielnie parę zdjęć moją cyfrówką
    przesuwając aparat o ok 7 cm i generując plik *.mpo w
    StereoPhotoMakerze. Da się, jak na pierwszy raz wynik całkiem zadowalający.

    Piotr

  • 24. Data: 2017-11-24 21:16:56
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2017-11-24 21:07, Uncle Pete wrote:
> [...]
    > o szerokości 2 m z projektora Epson EH-TW5350 - robią wrażenie. Tyle że
    > matryce ma malutkie - po 1/2,3 cala, więc na wysokich czułościach widać

    Tyle że tu gość strasznie narzeka na jakość wykonania - 3 egzemplarze
    pod rząd do bani: http://review-fujifilmfinepixreal3d.weebly.com/

  • 25. Data: 2018-01-07 00:55:59
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <ov8s5i$6lm$1@node2.news.atman.pl>,
    Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Nie ma. Za mała odległość między obiektywami.

    Mhm
    Tu dwie inne recenzje:
    http://m43photo.blogspot.com/2012/08/lumix-g-125mm-f
    12-3d-lens-review.htm
    l?m=1
    https://www.ephotozine.com/article/panasonic-lumix-g
    -3d-12-5mm-f-12-lens-
    review-19308

    --
    TA

  • 26. Data: 2018-01-07 23:17:41
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Mhm
    > Tu dwie inne recenzje:
    > http://m43photo.blogspot.com/2012/08/lumix-g-125mm-f
    12-3d-lens-review.htm
    > l?m=1

    "Don't buy this lens. Even at the discounted price you can find in some
    markets these days, it is not worth it, in my opinion."

    Normalnie wygląda tylko obrazek z figurkami Lego, ale to praktycznie
    makro )). Pierwsze w ogóle zupełnie płaskie, tyle że nieco cofnięte
    względem płaszczyzny wyświetlania.

    > https://www.ephotozine.com/article/panasonic-lumix-g
    -3d-12-5mm-f-12-lens-
    > review-19308

    Obejrzałem sample MPO na projektorze i w okularach - dobry efekt
    trójwymiarowy jest tylko kiedy zdjęcie było robione z niewielkiej
    odległości. Reszta - plany są bardzo spłaszczone, na trzecim (droga) i
    ostatnim (zamek) efektu praktycznie nie widać.

    Fujifilm FinePix Real 3D zjada ten wynalazek na śniadanie.

  • 27. Data: 2018-01-08 11:22:00
    Od: ks <k...@g...com>

    W dniu 2018.01.07 o 23:17, Uncle Pete pisze:
> [...]
    > nie widać.
    >
    > Fujifilm FinePix Real 3D zjada ten wynalazek na śniadanie.

    Z moich doświadczeń wynika, że im bliżej obiekt tym baza (odległość między
    obiektywami) może być mniejsza. Przykładowo robiąc zdjęcie/film w mieszkaniu
    baza 10cm wystarczy, a może być nawet za dużo. Ale niestety mała baza niweluje
    efekt 3d, im obiekt dalej od aparatu tym gorszy efekt. Sensowny efekt 3d dla
    krajobrazu (obraz obejmował obiekty oddalone od +-100m do horyzontu, wyspa to
    była, foto ze szczytu) udało mi się uzyskać składając podobne zdjęcia zrobione
    przypadkowo z dwóch miejsc, mniej więcej 20m odległości.
    Pozdrawiam Krzysiek

  • 28. Data: 2018-01-08 12:00:00
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > oddalone od +-100m do horyzontu, wyspa to była, foto ze szczytu) udało
    > mi się uzyskać składając podobne zdjęcia zrobione przypadkowo z dwóch

    No właśnie - a jaką bazę ma ten obiektyw Panasonika? Półtora centymetra?
    W ideale należałoby mieć możliwość tę bazę zmieniać...

  • 29. Data: 2018-01-08 13:43:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ks" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >foto ze szczytu) udało mi się uzyskać składając podobne zdjęcia
    >zrobione przypadkowo z dwóch miejsc, mniej więcej 20m odległości.

    Owszem, tylko potem ... wyglada troche jak makieta dla lalek :-)

    J.

  • 30. Data: 2018-01-08 13:49:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-08, ks <k...@g...com> wrote:
> [...]
    > baza 10cm wystarczy, a może być nawet za dużo. Ale niestety mała baza niweluje

    To zależy od wielu czynników i generalnie, że oczka są blisko nie
    znaczy za wiele. Proponuję zrobić eksperyment myślowy, czy człowieczek
    będący 10x mniejszy (we wszystkich proporcjach) od normalnego człowieka
    będzie widział obraz mniej trójwymiarowo? Czy małe zwierzęta będą
    widziały gorzej przestrzennie?

    Mam to Fujifilm W3 z dużym rozstawem i mam też Sony HDR-TD10 z malutkim
    rozstawem. Różnica w rozstawie oczek znaczna, różnica w obrazie 3D
    praktycznie żadna.

    --
    Marcin