  • 11. Data: 2010-07-15 23:46:13
    Temat: Re: szybkie pytanie o LII 2.0dCi
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    >A i jeszcze jedna, bardzo wazna rzecz.
    > W L2ph2, testowali moduł esp do L3. Mial on brzydki zwyczaj padania. JEst
    > na to
    > OTS, i teoretycznie renault powinno to wymienic za friko, w praktyce
    > różnie
    > bywa. Warto więc sprawdzic w aso, czy byl wymieniany blok abs/esp

    bardzo cenna informacja, dzięki, sprawdzę to - o ile mi się uda bo mam VIN
    ale ktoś na priv mi pisał że obecnie w ASO nie chcą nic podawać na tej
    podstawie :/
    oglądałem to auto i ogólnie jest OK, jest to raczej podstawowa wersja - ma 6
    poduszek, dwustrefową klimatyzację, ESP, ksenony, elektrykę, alufelgi i
    tyle, nie ma 'hands free', nie ma czujników w kołach, nie ma tempomatu,
    do tego tak paskudną materiałową tapicerkę (nie welur), że nie sądziłem że
    można takie g... wsadzić do Laguny :/
    z mankamentów ma wypaloną dziurę w fotelu papierosem choć co ciekawe w aucie
    jest nie palone, i teraz najlepsze, samemu nie chce mi się w to wierzyć ale
    to auto ma zdaje się autentycznie 40kkm przebiegu o_O
    do wymiany klocki z przodu i chyba tyle,

    brat

  • 12. Data: 2010-07-16 09:42:12
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 15.07.2010 23:46, bratPit pisze:

> [...]
    > wierzyć ale to auto ma zdaje się autentycznie 40kkm przebiegu o_O
    > do wymiany klocki z przodu i chyba tyle,

    Te 40kkm jest podejrzane, nie mówię że nie, bo sam mam yarisa 2004 i ma
    na blacie 21kkm(auto od wujka, któremu się zmarło, 100% pewności), ale
    Laguna, diesel i 40kkm?
    Taki przebieg to prawie nowe auto, pooglądaj dokładnie elementy
    eksploatacyjne, przy tym przebiegu te z pierwszego montażu powinny być
    prawie nie zużyte. Te klocki do wymiany coś sugerują. Zobacz na tarczę,
    oraz na klocki z tyłu, powinny być prawie ideał. Zobacz czy zawieszenie
    nie było robione(oryginalne sworznie z pierwszego montażu są nitowane) a
    przy tym przebiegu nie powinny być wymieniane(choć ja mam 240kkm
    (licznikowe 140kkm:D) i też mam jeszcze oryginały)
    Pod maską powinno jeszcze pachnieć nowością, zobacz czy nie ma jakiś
    naklejek z wymian oleju sugerujące inny przebieg. Poza tym to auto jest
    ledwo po gwarancji, więc cała historia powinna być w ASO. Opony też
    powinny być oryginalne(nie wiem jakie są na pierwszym montażu)

    Zobacz też na daty na szybach, oraz innych przypadkowych elementach, na
    każdym oryginalnym elemencie jest data produkcji(strzałka wskazująca rok
    i miesiąc produkcji, czasem tabelka z kropkami, ostatnia kropka wskazuje
    miesiąc produkcji). Przyjrzyj się tym co są najbardziej na zewnątrz
    auta, w szczególności światła. Nie powiem Ci w którym miejscu te daty są
    bite, ale często je widać z daleka.
    Ja tak wyczaiłem że mam skrzynie biegów wymienianą.
    Sprawdź dopasowanie plastików wewnątrz, podsufitka czy wszędzie przylega
    poprawnie, czy nic nie odstaje, zatrzaski czy nie są wyrobione.
    Czy nadkola nie są popękane. Podłoga bagażnika, w szczególności pod
    kołem zapasowym czy jest prosto.
    Co do świateł jeszcze, zobacz z dalsza czy nie świecą za bardzo na
    czerwono - oznacza to kończące się palniki, jeżeli natomiast będą
    świecić za bardzo na niebiesko to oznacza to że ktoś już wymieniał
    palniki na bardziej "szpanerskie", czyli te oryginalne prawdopodobnie
    się skończyły(podejrzane przy 40kkm) (koszt ~150zł/szt)

    Wszystkiego się nie da sprawdzić, ja dopiero po czasie odkrywam historie
    samochodu, właśnie z takich pierdółek... Ale chwale sobie Lagunę, mimo
    tego przebiegu i nie małych przejść serwisowych, to co się miało zepsuć
    już się zepsuło, zostało naprawione. Teraz tylko jeździć.

  • 13. Data: 2010-07-16 10:35:15
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Te 40kkm jest podejrzane, nie mówię że nie, bo sam mam yarisa 2004 i ma
    > na blacie 21kkm(auto od wujka, któremu się zmarło, 100% pewności), ale
    > Laguna, diesel i 40kkm?
    > Taki przebieg to prawie nowe auto,

    udało mi się "po znajomości" sprawdzić i potwierdzić, że to prawda, człowiek
    powiedział że "ten facet prawie tym autem nie jeździ",
    przebieg się zgadza, oczywiście coś było robione ze skrzypiącą deską,
    fotelem, uszczelnieniem sprężarki i skrzypiącym zawieszeniem,
    auto nie bite - zmieniony jedynie ten plasticzany błotnik PL, reszta -
    maska, drzwi, pozostałe elementy - fabryka,
    jedynie pytanie czy nie było utopione, na tyle co zaglądałem do bagażnika,
    pod fotele z tyłu i maty pod nimi to czysto jest, boczki w bagażniku z
    wykładzinkami tłumiącymi czyściutkie, wygląda ładnie,
    nie wiem co z silnikiem bo trochę zmulony jest,
    ale i tak chyba brat się zdecyduje na to auto i najwyżej postawimy w
    serwisie pod Krakowem niech szukają co jest, w końcu przebieg 40kkm to nic
    na silnik,

    brat