  • 21. Data: 2014-08-29 22:29:39
    Temat: Re: tani pecet
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Zasilacz działa. :)

    Nie zaszkodzi przyjrzec mu sie dokladniej. Mogly np. odparowac
    warystory, wtedy dzialac bedzie dalej, ale nastepnego strzala nie
    stlumi. Elektrolitom tez sie warto przyjrzec.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 22. Data: 2014-08-30 12:58:59
    Temat: Re: tani pecet - zakup
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2014-08-28 10:13, Chris pisze:

    > ASROCK H61M-GS Intel H61 LGA 1155 (PCX/VGA/DZW/GLAN/SATA/DDR3) mATX -
    > 160 zł
    > PROCESOR PENTIUM G2030 3.0GHz/3MB LGA1155 BOX - 210 zł
    >
    > Troszkę drożej z prockem ale starczy na dłużej do tego to P2C a nie Celeron

    > Goodram 4GB albo Kinkston jakiś tani.
    >
    > GOODRAM DDR3 4096MB PC1333 CL9
    > KINGSTON DDR3 1333MHz KVR13N9S8/4
    >
    > Ok 150 zł za pamięci.

    Dzięki za podpowiedzi wszystkim. Zdecydowałem się na powyższy zestaw
    jednak.
    Niestety mam mały problem z zasilaniem - jak już wspominałem chciałem
    zostawić stary zasilacz. Stary zasilacz okazał się bardzo stary. ;)
    W powyższej płycie (ASROCK H61M-GS) mam:
    Gniazda zasilania
    24 pin ATX, 8 pin 12V, CPU/Chassis/Power FAN

    W zasilaczu natomiast (amacrox warrior ax450-pnf):
    Do dyspozycji mamy wiązki:

    ATX 20 + 4 pin (40 cm)

    EPS 4 pin (40 cm)

    PCIe 6 pin (40 cm)

    4 x SATA (35 cm - 50 cm - 65 cm - 80 cm)

    2 x MOLEX + FDD (35 cm - 50 cm - 65 cm)

    2 x MOLEX (35 cm - 50 cm)

    Pytanie moje brzmi, co z tym 8 pin 12V w płycie? Wystarczy zasilanie
    24 pin ATX, czy koniecznie muszę 8 pin 12V podłączyć?

    I przy tej okazji.. jakie macie doświadczenia z przejściówkami do dysku
    IDE -> port SATA w płycie? Czy te tanie chińskie dostępne na allegro
    działają i nie ma z tym problemów? Czy zapomnieć i kupować nowy dysk ? :(

    Pozdr,

  • 23. Data: 2014-08-30 12:59:16
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2014-08-29 08:03, GAD Zombie pisze:

    > To raz. A dwa, że skoro ten człowiek już hobbystycznie zajmuje się PS,
    > to zakładam, że już go ma. Być może starszą wersję, skoro wcześniej jego
    > komputer też nie był jakimś demonem prędkości.

    Dokładnie tak. :)

  • 24. Data: 2014-08-30 14:08:09
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2014-08-30 12:58, RD pisze:

    > Pytanie moje brzmi, co z tym 8 pin 12V w płycie? Wystarczy zasilanie
    > 24 pin ATX, czy koniecznie muszę 8 pin 12V podłączyć?

    W tej kwestii doczytałem - mogę użyć standardowo 20pin i 4pin 12V.

    > I przy tej okazji.. jakie macie doświadczenia z przejściówkami do dysku
    > IDE -> port SATA w płycie? Czy te tanie chińskie dostępne na allegro
    > działają i nie ma z tym problemów? Czy zapomnieć i kupować nowy dysk ? :(

    W tej - zamówiłem przejściówki, ale pytanie nadal aktualne. Czy to
    DZIAŁA? :)

  • 25. Data: 2014-09-01 01:30:17
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-08-27 23:08, RD pisze:
    > g1620-5-4ghz-64bit-asus-h61m-k (ok. 286zł)

    nie ma usb 3 i Sata III. Moze cos na Haswell G1840 + GA-H81M-HD3 = 360 zł?

    --
    @foe_pl

  • 26. Data: 2014-09-01 09:32:00
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    Użytkownik "RD" <r...@g...com1> napisał w wiadomości
> [...]

    > IDE -> port SATA w płycie? Czy te tanie chińskie dostępne na allegro
    > działają i nie ma z tym problemów? Czy zapomnieć i kupować nowy dysk ? :(

    Jeżeli lubisz tą "starszą osobę" to kup porządny dysk na sata. Dyski i tak
    prawie zawsze
    stanowią wąskie gardło a ty je chcesz jeszcze spowolnić jakimś szmelcem. I
    nie słuchaj
    tych od "co za różnica czy system ładuje się 6 sekund czy 15 minut".