  • 1. Data: 2015-10-07 17:52:51
    Temat: tramwaje - how to
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Po 50 latach nieobecności, wielkimi krokami zbliża się uruchomienie
    tramwajów w Perle Polski B.

    W chwili obecnej można się zderzyć jedynie z samochodem pajęczarzy ew
    ze szpulką złocistego drutu.

    Od jakiegoś czasu staram się jeździć tak jakby tramwaje już jeździły.
    Na desce zagości naklejka "Strzeż sie tramwaju! Anuszka już rozlała
    olej".

    Myśle że dobrą praktyka będzie obserwacja torów *zanim* się dojedzie do
    skrzyżowania pod ostrym kątem. W dostawczym słabo widać w tym kierunku
    i może być zonk.

    Druga sprawa to ludzie wysypujacy się z tramwaju i zdążający na
    chodniki, żeby którego nie zabrać.

    życie pokaże jakie toto ma odejście i jakie hamulce.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 2. Data: 2015-10-07 18:05:02
    Temat: Re: tramwaje - how to
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości
    >Po 50 latach nieobecności, wielkimi krokami zbliża się uruchomienie
    >tramwajów w Perle Polski B.

    Tak sie to robi w Teksasie:
    https://www.youtube.com/watch?v=aq6W45lG1Jg
    https://www.youtube.com/watch?v=OwcYcedLxZc

    >Druga sprawa to ludzie wysypujacy się z tramwaju i zdążający na
    >chodniki, żeby którego nie zabrać.
    >życie pokaże jakie toto ma odejście i jakie hamulce.

    Takie sobie. Na wszystko trzeba uwazac.
    A w dodatku ... bedziecie tam chyba mieli niedoswiadczonych
    motorniczych :-)

    J.

  • 3. Data: 2015-10-07 18:05:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-10-07 17:52, PiteR wrote:

> [...]
    > i może być zonk.
    >
    > Druga sprawa to ludzie wysypujacy się z tramwaju i zdążający na

    Wszędzie daiała, to i u was będzie chyba działać;)

    > życie pokaże jakie toto ma odejście i jakie hamulce.

    W praktyce odejście ma całkiem, całkiem, ale liniowo się tego nie
    wykorzystuje, bo ludzie to nie ziemniaki. Hamowanie takoż (porównywalne
    z samochodami), ale na codzień się z tego nie korzysta.

    Shrek.

  • 4. Data: 2015-10-07 18:28:54
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-10-07 o 18:05, J.F. pisze:
    > Tak sie to robi w Teksasie:
    > https://www.youtube.com/watch?v=aq6W45lG1Jg
    > https://www.youtube.com/watch?v=OwcYcedLxZc
    Jak to zobaczyłem, to przestałem się dziwić Rosjanom, że sprawdzają, czy
    Amerykanie faktycznie byli na Księżycu.
    http://www.tvn24.pl/polska-i-swiat,33,m/rosjanie-spr
    awdza-czy-amerykanie-wyladowali-na-ksiezycu,552802.h
    tml
    Jacek

  • 5. Data: 2015-10-07 18:42:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >http://www.tvn24.pl/polska-i-swiat,33,m/rosjanie-sp
    rawdza-czy-amerykanie-wyladowali-na-ksiezycu,552802.

    Spoko - u nich tez nigdy tramwajow nie bylo, a teraz pierwszy, to sie
    nie ma co dziwic :-)

    J.

  • 6. Data: 2015-10-07 18:46:41
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 7 Oct 2015 18:28:54 +0200, Jacek napisał(a):

    > Jak to zobaczyłem, to przestałem się dziwić Rosjanom, że sprawdzają, czy
    > Amerykanie faktycznie byli na Księżycu.

    Zapraszam do dowolnego polskiego miasta z tramwajami, zobaczysz dokladnie
    takie same scenki i wiele innych.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 7. Data: 2015-10-07 19:02:08
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    > Tak sie to robi w Teksasie:
    > https://www.youtube.com/watch?v=aq6W45lG1Jg
    > https://www.youtube.com/watch?v=OwcYcedLxZc

    Wrocław :D codziennie można by takie scenki publikować...

    @

  • 8. Data: 2015-10-07 21:12:25
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 2015-10-07 o 17:52, PiteR pisze:
    > Od jakiegoś czasu staram się jeździć tak jakby tramwaje już jeździły.
    > Na desce zagości naklejka "Strzeż sie tramwaju! Anuszka już rozlała
    > olej".

    Łapka w górę za M i M :)

    Olsztyn, tak?, się szarpnął na inwestycję w tory?
    Przyzwyczaicie się.
    Ja pamiętam, jak 20 lat temu przyjechałem na studia do Poznania - pewnie
    już po semestrze traktowałem tramwaje jak coś naturalnego i
    uwzględnianego podczas prowadzenia.

  • 9. Data: 2015-10-07 23:01:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-10-07 o 21:12, Scobowski pisze:
    > (...)
    > Ja pamiętam, jak 20 lat temu przyjechałem na studia do Poznania - pewnie
    > już po semestrze traktowałem tramwaje jak coś naturalnego i
    > uwzględnianego podczas prowadzenia.

    Ja mam nieco inne wspomnienia:
    Jakieś 30 lat temu. Jadę Maluchem w Krakowie, na łuku drogi, gdzieś w
    okolicy Bagateli. Po jednej stronie mam mocno kołyszący się tramwaj
    (takie tam wtedy były torowiska), po drugiej wysoka ciężarówka, też z
    przyczepą, też się kiwa. A ja w środku, niczym żaba pomiędzy dwoma
    jamnikami :(
    Wrażenie jeszcze potęgował zakręt.

    Ale co do tramwajów - szybko można się przyzwyczaić, o ile nie ma
    niespodzianek typu zmiany na rondzie - np. rondo Wiatraczna w Warszawie
    i ruch turbinowy (IMHO [dobry = skuteczny] wynalazek), albo Wrocław, z
    tramwajami niespodziewanie wyjeżdżającymi z podwórek starych kamienic.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2015-10-08 08:01:49
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2015-10-07 o 17:52, PiteR pisze:
    > Po 50 latach nieobecności, wielkimi krokami zbliża się uruchomienie
    > tramwajów w Perle Polski B.

    Tramwaje w Lublinie? - na jakiej trasie?

    Pozdrawiam - Mirek
    President Teddy on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om