  • 21. Data: 2015-10-11 21:44:14
    Temat: Re: tramwaje - how to
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-10-10 o 22:50, Borys Pogoreło pisze:

    > Przez te 25 lat to jednak sporo się zmieniło :)
    >
    > Tramwaj jeździ wokół starego miasta, a przecina je tylko po ul. Szewskiej,
    > ale to jest normalne torowisko wzdłuż ulicy.
    >
    > Spojrzałbyś na mapę?

    Qrde, nic nie poznaję :(
    Wszystko jakieś takie inne.
    I jakby mniej torowisk tramwajowych.

    Wiem, że mieszkaliśmy w domu, w którym w czasie wojny (albo przed
    wojną?) mieszkała jakaś błogosławiona. Chyba została zamordowana przez
    Niemców. Pamiętam półokrągłą klatkę schodową i wysokie pomieszczenia.
    Ale to było z innej strony miasta, też nie pamiętam, gdzie.
    Nie mieliśmy wiele czasu - albo zajęcia teoretyczne, albo praca w
    Wytwórni Filmów, albo kręcenie w plenerze.

    Jak sobie coś przypomnę, dam znać.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2015-10-12 13:06:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ZIWK" napisał w wiadomości grup
    >Wprawdzie większość tras OIDP ma być w torowisku wydzielonym, ale tam
    >gdzie tramwaje współdzielą pas ruchu z autami NIGDY nie jedź tak, aby
    >koła jechały wzdłuż szyn - stal ma inną przyczepność (ABS/EBD/...
    >mogą się nie wyrobić) a jeśli dodatkowo tory nie będą dokładnie
    >płasko w jezdni tylko np. 2cm rowku to skręcenie też może być
    >zaskakującym problemem...

    Hm, jezdze we Wroclawiu po takich torowiskach nagminnie i problemu nie
    ma.
    Fakt ze:
    -na zachowanie sierry troche narzekalem, takie "myszkowanie" miala,
    uczucie bylo jakby ona sama sobie kierunek zmieniala, ale czy to tory,
    czy luzy (raczej nie bylo), czy koleiny, czy RWD to juz nie wiem. Inne
    auta tego az tak nie maja.

    -jeden byly(?) kolega znany tu pod pseudo Stasio Podroznik mieszkal
    przy ulicy Traugutta i mowil ze poslizgi scielily sie gesto.
    A tam nowe torowisko, leciutko podniesione, ze 2-3cm wyzej niz prawy
    pas, moze ten uskok tak ludziom przeskadzal ?
    Sam przejezdzalem tamtedy wielokrotnie i powodow do poslizgu nie
    widze.

    >Hamulce jak na kilkadziesiąt ton - to dobre, ale nie skręci nawet o
    >milimetr i nie ominie buraka na skrzyżowaniu ;)

    Na zakretach tez warto uwazac, nie wiem czy tam bedzie luzno czy
    ciasno, ale "zachodzi przy skrecie" ma miejsce.

    J.

  • 23. Data: 2015-10-12 13:21:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BorysPogoreło" napisał w wiadomości grup
    net...

    >Przez te 25 lat to jednak sporo się zmieniło :)
    >Tramwaj jeździ wokół starego miasta, a przecina je tylko po ul.
    >Szewskiej,
    >ale to jest normalne torowisko wzdłuż ulicy.

    No, Szewska moze na takie okreslenie zaslugiwac, ale ruch samochodowy
    to tam mininalny.
    Tym niemniej jak sie ktos zapusci w te rejony, to musi uwazac.

    >Spojrzałbyś na mapę?

    Wytwornia Filmow to chyba przy Hali Ludowej, najblizsze takie miejsce
    to chyba gdzies przy Sienkiewicza czy Nowowiejskiej.
    Na Poniatowskiego moze byc roznie.

    Chyba ze to jeszcze dawniej bylo i gdzies na obecnym placu
    Spolecznym - tam byly wielkie wyburzenia.

    A tak w ogole to kiedys bylo na wroclawskim rynku tak:
    http://www.wykop.pl/ramka/1143517/stacja-benzynowa-i
    -wroclawski-rynek/

    i tramwaj jezdzil, i parking byl, i CPN sie zmiescil.
    A teraz tylko piwo i fontanna ...

    J.