  • 11. Data: 2018-05-21 08:30:52
    Temat: Re: transformator 3f podłączony do 1f
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 18.05.2018 o 15:54, BQB pisze:
    > Czy można transformator, który ma taki kształt rdzenia:
    >
    >  _______
    > |   |   |
    > |   |   |
    > ---------
    >
    > na pionowych są dwie cewki - pierwotna i wtórna podłączyć, np równolegle
    > cewki od pierwotnego pod 1f, a cewki od wtórnego równolegle jako wyjście
    > 1f?
    > I różne kombinacje typu pierwotne szeregowo, a wtórne równolegle, czy
    > też szeregowo każda ze stron?
    > nie spowoduje to jakichś dodatkowych strat?

    Ogólnie, to chcę go przewinąć, aby użyć go do zgrzewarki ogniw.

  • 12. Data: 2018-05-21 12:35:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" napisał w wiadomości grup
    com...
    On Sat, 19 May 2018 20:34:12 +0200, t-1 <t...@t...pl> wrote:

    >To chyba oczywiste że w typowej trójfazowej (nie płaszczowej)
    >konstrukcji wszystkie kolumny są identyczne tak więc cewki
    >(przynajmniej strony PRI) są identyczne. Skoro więc nie przezwaja go
    >to CO ma mniejszy przekrój?

    Jedna kolumna niz 2 lacznie :-)

    Jesli chce uzyc rownolegle uzwojen z dwoch kolumn, a trzecia zostawic
    jako zamkniecie rdzenia, to trzeba sobie przypomniec, ze
    transformatory sa projektowane na granicy nasycenia, i strumien z
    dwoch kolumn prawdopodobnie nasyci trzecia.
    Albo jak kto woli - strumien z jednej kolumny (nawet z nieaktywnym
    uzwojeniem) po rozdzieleniu na dwie inne kolumny prawdopodobnie nie
    wygeneruje w nich napiec nominalnych.

    J.

  • 13. Data: 2018-05-22 08:04:27
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2018-05-21 o 08:30, BQB pisze:

    > Ogólnie, to chcę go przewinąć, aby użyć go do zgrzewarki ogniw.

    A cały czas miałem przed oczami 3f trafo o mocy kilku nastu kilowatów :)
    Może po prostu kup na złomie mikrofalkę ze spalonym magnetronem na 20 zł
    i nawiń na transformatorze kilka zwojów grubego kabla w miejsce
    uzwojenia WN.

  • 14. Data: 2018-05-22 08:52:20
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 22.05.2018 o 08:04, Roman Rogóż pisze:

> [...]
    > Może po prostu kup na złomie mikrofalkę ze spalonym magnetronem na 20 zł
    > i nawiń na transformatorze kilka zwojów grubego kabla w miejsce

    Wiem, że tak najprościej, ale chcę użyć tego co mam, poza tym,
    złomowisko otwarte jest w godzinach w których pracuję i dosyć daleko.
    fotki tego transformatora:
    https://images82.fotosik.pl/1077/915ad87c759df6f7gen
    .jpg
    https://images84.fotosik.pl/1076/497fe7aa43380b93gen
    .jpg

  • 15. Data: 2018-05-22 10:00:36
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2018-05-22 o 08:52, BQB pisze:

    > Wiem, że tak najprościej, ale chcę użyć tego co mam, poza tym,
    > złomowisko otwarte jest w godzinach w których pracuję i dosyć daleko.
> [...]

    No ładne cacko :)
    760 W na trzech fazach, aż żal rozbierać.

  • 16. Data: 2018-05-22 11:23:33
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 22.05.2018 o 10:00, Roman Rogóż pisze:

    .jpg
    .jpg

    > No ładne cacko :)
    > 760 W na trzech fazach, aż żal rozbierać.

    Czyli co, najlepiej by było zostawić tylko środkowy karkas, nawinąć go
    od nowa? Jakie przekroje najlepiej zastosować w tym celu? Wygodniej
    będzie nawinąć najpierw pierwotne cieńszym i na nie wtórne grubszym.
    760W to też przy 1f będzie wtedy? Jakie napięcie powinno być na wtórnym
    do zgrzewarki? 2V? Czy więcej?

  • 17. Data: 2018-05-22 12:09:26
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2018-05-22 o 11:23, BQB pisze:

> [...]
    > będzie nawinąć najpierw pierwotne cieńszym i na nie wtórne grubszym.
    > 760W to też przy 1f będzie wtedy? Jakie napięcie powinno być na wtórnym
    proponuję zrobić eksperyment organoleptyczny i na początek niczego nie
    niszczyć.
    Zasilić środkowe uzwojenie pierwotne napięciem 230 (uwaga, na
    pozostałych dwóch uzwojeniach pierwotnych pojawi się spore napięcie )

    a na środkowym karkasie nawinąć kilka (4-6) zwojów grubego kabla i
    spróbować czy uzyskana moc jest wystarczająca do zgrzewania cienkich blaszek
    W razie czego dodać albo ując zwojów tego kabla.

  • 18. Data: 2018-05-22 12:38:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roman Rogóż" napisał w wiadomości grup
    .jpg
    .jpg

    >No ładne cacko :)
    >760 W na trzech fazach, aż żal rozbierać.

    Kupic, sprzedac, kupis stara mikrofalowke, na youtubie sa filmy jak
    sie trafo z niej wykorzystuje :-)

    J.

  • 19. Data: 2018-05-22 22:26:33
    Od: kwaczy <m...@b...o2.pl>

    > Wiem, że tak najprościej, ale chcę użyć tego co mam, poza tym,
    > złomowisko otwarte jest w godzinach w których pracuję i dosyć daleko.
    poszukaj na ołeliksie albo tym dużym pomarańczowym portalu z
    licytacjami. uszkodzone trafisz.

  • 20. Data: 2018-05-22 22:56:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > będzie nawinąć najpierw pierwotne cieńszym i na nie wtórne grubszym.
    > 760W to też przy 1f będzie wtedy? Jakie napięcie powinno być na wtórnym
    Szkoda go psuć, takie się przydają a rzadko są spotykane, sprzedaj go a kup
    sobie 2 trafa z mikrofali i będziesz miał jeszcze prościej do zrobienia.

    --
    Pozdr
    Janusz