  • 11. Data: 2015-04-13 18:09:44
    Temat: Re: uszkodzony WD
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "januszek" napisał:

    > Ta płyta to do muzeum... ;) Ktora wersja BIOS?
    >
    > Windows XP o ile pamiętam nie zawiera sterownikow do portow SATA

    AFAIR akurat ten kontroler jest obsługiwany przez instalator XP.
    Troll po prostu zepsuł sobie bootsector nieudaną próbą instalacji Linucha
    ;->

    JoteR

  • 12. Data: 2015-04-13 18:23:34
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    moja rada, naucz się czytać, a nie tylko oglądać tuska w tvnie...

  • 13. Data: 2015-04-13 18:27:41
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "januszek" napisał w
    news:slrnminjv2.1glc.januszek@gimli.mierzwiak.com ...
    : platformowe głupki napisa?(a):
    :
    : > (...)
    :
    : Windows XP o ile pamiętam nie zawiera sterownikow do portow SATA i
    : trzeba je wgrac w trakcie instalacji (F6).
    :

    Win XP obsługuje SATA, przynajmniej u mnie, a nie pamiętam abym robił jakieś
    wygibasy ze sterownikami, więc to raczej nie to. Zresztą z opisu kolegi P. G.
    wynika, że problem wyskakuje jeszcze w trakcie obróbki poleceń BIOS-owych, więc
    to tu trzeba szukać źródła. Może należy wgrać nową wersję BIOS-u? Ale zapewne
    instalka pogmerała jedynie w jego ustawieniach, no bo podobno przed nią, to
    jednak dysk działał?
    A czy jeśli każesz kompowi bootować z innego niż HDD nośnika, z innym OS-em, czy
    też jego inną wersją, to czy nadal zajdzie opisane zjawisko?

    Reasumując: trzeba sprawdzić BIOS.

    --
    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
    dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy ZNACZNIE bardziej.

  • 14. Data: 2015-04-13 18:32:47
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    kasowałem cmos,
    bios jest najnowszy... nie wiem może trzeba by jeszcze raz zflaszować...
    ale nie wiem jak...

  • 15. Data: 2015-04-13 18:38:53
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    po odpięciu dysków (pozostaje flop i dvd) płyta wstaje...
    tylko po podpięciu dysku się zawiesza...

    o zapodam fotos... na tym wisi...

    http://zsyp.eu/smieci/asrock-pad.jpg