  • 21. Data: 2020-05-29 10:35:49
    Temat: Re: wifi - handover bez notyfikacji zmiany AP
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 29.05.2020 o 09:16, Marek pisze:

    > No właśnie tutaj są dla mnie niejasności. W howto dot.
    > roamingu/hamdoveeu producemci urządzeń często  powtarzają i podkreślają,
    > że przełączenie między AP to _zawsze_  decyzja klienta i z reguły
    > właśnie jest tak, że klient trzyma ciągle z dalszym i słabszym AP
    > zamiast przełączyć się na bliższy i mocniejszy. Stąd jak kontroler
    > "zmusza" klienta, skoro to i tak on podejmuje decyzję o wyborze?

    Ale chcesz poznać tematykę czy rozwiązać problem?
    Bo to dwie różne drogi, ale ja nic więcej nie powiem, chyba że chcesz
    wiedzieć co myślę, inaczej mówiąc "jak ja bym to zrobił". Bo coś tam
    piszą, ale żebym miał czas na szukanie takich informacji to nie powiem.
    Z mojego punktu widzenia ważne jest że klient szybko się przełącza
    między AP i aplikacja radzi sobie z tym. Przedtem nawet przy
    "wzmocnionych" AP bywało że łączność się sypała. Ale to nasza aplikacja,
    wiemy co i dlaczego robi. Jak masz obcą no to musisz pod nią kombinować.

    Pozdrawiam

    DD

  • 22. Data: 2020-05-29 20:09:59
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 29.05.2020 09:26, Marek wrote:

    > Wifi calling plusa :-)
    To trzeba było od razu napisać - miałbym akurat okazję to sprawdzić na
    CAP Mikrotika.

    > Ale taki chwilowy brak sieci dla źle
    > napisanej aplikacji może być problematyczny.

    No to sprawdź to co napisałem wcześniej, czyli podłącz telefon do AP-ka,
    który jest podłączony do klienta, który z kolei przełącza się pomiędzy
    tymi docelowymi AP.
    Telefon nic nie będzie wiedział o przełączeniu, będzie miał najwyżej
    przerwę w transmisji pakietów.

    P.S. - może pomoże włączenie trybu samolotowego?

    --
    Mirek.

  • 23. Data: 2020-05-30 12:11:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 29 May 2020 20:09:59 +0200, Mirek <m...@n...dev> wrote:
> [...]
    > AP-ka,
    > który jest podłączony do klienta, który z kolei przełącza się

    Nie rozumiem, podłączony jakiego klienta? Klientem jest telefon.

    > P.S. - może pomoże włączenie trybu samolotowego?

    Tryb samolotowy wyłącza komunikację wifi, więc nic nie działa.

    --
    Marek

  • 24. Data: 2020-05-30 18:32:07
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 30.05.2020 12:11, Marek wrote:

    > Nie rozumiem, podłączony jakiego klienta? Klientem jest telefon.

    Weź sobie dwa urządzenia typu ruter z wifi, połącz je kablem.
    Jednego połącz (musi mieć tryb klienta) do tej swojej sieci wifi, na
    drugim ustaw tryb AP i połącz do niego telefon.

    > Tryb samolotowy wyłącza komunikację wifi, więc nic nie działa.

    Ale można ją ponownie włączyć pozostając w trybie samolotowym i offline
    z BTS.

    --
    Mirek.

  • 25. Data: 2020-05-30 18:44:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 30 May 2020 18:32:07 +0200, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Weź sobie dwa urządzenia typu ruter z wifi, połącz je kablem.
    > Jednego połącz (musi mieć tryb klienta) do tej swojej sieci wifi,
    > na
    > drugim ustaw tryb AP i połącz do niego telefon.

    Mógłbyś jaśniej jak to ma działać?

    > Ale można ją ponownie włączyć pozostając w trybie samolotowym i
    > offline
    > z BTS.

    No faktycznie można, choć to jakiś nonsens bo tryb samolotowy nie
    powinien pozwolić włączyć wifi. Ale to nic nie zmienia, przy zmianie
    AP było i tak rozłączenie połączenia.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2020-05-30 19:44:48
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 30.05.2020 18:44, Marek wrote:

    > Mógłbyś jaśniej jak to ma działać?

    gdzie:

    telefon - aparat telefoniczny, urządzenie zwane też smartfonem albo komórką
    AP - urządzenie (ruter) w trybie punkt dostępowy
    KLIENT - urządzenie (ruter) w trybie klienta wifi
    AP1... AP2... APn - istniejąca sieć wifi

    Oczywiście ten zestaw - telefon, AP, KLIENT - musisz nosić ze sobą, żeby
    telefon _zawsze_ był połączony z AP, a KLIENT przełączał się pomiędzy
    AP-kami.
    Oczywiście to ma być tylko TEST!. Nie proponuję takiego rozwiązania jako
    docelowego.

    --
    Mirek

  • 27. Data: 2020-05-31 10:20:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 30 May 2020 19:44:48 +0200, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Nonsensem jest nazwa "tryb samolotowy"

    Raczej wolałbym by tryb samolotowy był jednak zgodny nazwą tj.
    zakaz używania wszelkiego RF.

    --
    Marek

  • 28. Data: 2020-05-31 10:23:42
    Od: Marek <f...@f...com>

> [...]
    > pomiędzy
    > AP-kami.
    > Oczywiście to ma być tylko TEST!. Nie proponuję takiego rozwiązania

    Jezu, nie załapałem o co Ci chodzi bo nie spodziewałem się że taką
    oczywistość masz na myśli. Oczywiście że to zadziała, nie muszę tego
    nawet testować. Ale to nie jest rozwiązanie problemu.

    --
    Marek

  • 29. Data: 2020-05-31 12:29:06
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 31.05.2020 10:23, Marek wrote:

    > Jezu, nie załapałem o co Ci chodzi bo nie spodziewałem się że taką
    > oczywistość masz na myśli. Oczywiście że to zadziała, nie muszę tego
    > nawet testować. Ale to nie jest rozwiązanie problemu.

    No ja jednak nie jestem do końca pewien, czy rozłączanie jest wynikiem
    jakiejś notyfikacji o rozłączeniu z AP czy po prostu przerwie w
    dostarczaniu pakietów.
    Można by to jeszcze sprawdzić z innym operatorem niż Plus (podobno nie
    wymaga aplikacji).
    Warto by jeszcze wiedzieć jakich to AP i jakiej technologi roamingu używasz.
    W dłuższej perspektywie mogę to sprawdzić na CAP Mikrotika, Unifi
    Ubiquiti i ewentualnie Planet.

    --
    Mirek.

  • 30. Data: 2020-05-31 12:32:36
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 31.05.2020 10:20, Marek wrote:

    > Raczej wolałbym by  tryb samolotowy był jednak zgodny  nazwą  tj. zakaz
    > używania wszelkiego RF.

    Tyle że w samolocie żadnego takiego zakazu nie ma - przeciwnie - sami
    zachęcają do korzystania z ich wifi.

    --
    Mirek.